ריאל מדריד ניצחה 0:3 משקר אצל חטאפה, 0:1 לולנסיה על אייבר

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | Denis Doyle/Getty Images

הבלאנקוס לא הרשימו אך קטעו את רצף תוצאות התיקו העפילו זמנית לפסגה בזכות עצמי של סוריה, שער של וראן ואחד של מודריץ'. ניצחון שלישי ברציפות לאתלטיקו מדריד, שגברה על לבאנטה

(גודל טקסט)

הליגה הספרדית חזרה מהפגרה היישר למחזור ה-19, והיום (שבת) נערכים ארבעה משחקים עם כל קבוצות הצמרת, רגע לפני שהן נפגשות בסופרקופה באמצע השבוע. במשחק המוקדם, ולנסיה ניצחה 0:1 את אייבר והתקרבה לצמרת. בהמשך, ריאל מדריד גברה 0:3 על חטאפה בחוץ וקטעה את רצף תוצאות התיקו שלה. לאחר מכן, אתלטיקו מדריד השלימה ניצחון שלישי ברציפות עם 1:2 על לבאנטה.

חטאפה – ריאל מדריד 3:0

הקבוצה של זינדין זידאן הגיעה למשחק לאחר שלוש תוצאות תיקו רצופות וכשהיא בפיגור שתי נקודות מברצלונה המוליכה. הצרפתי בחר לפתוח עם גארת' בייל ואיסקו לצד קארים בנזמה בהתקפה בזמן שצמד הברזילאים הצעירים ממתינים על הספסל.
 
ריאל הייתה יכולה לכבוש שער מהיר כאשר בדקה השנייה קאסמירו שלח מסירת עומק נפלא לבייל אך הוולשי התמהמה ונסגר. בהמשך המארחת הקשתה מאוד על הבלאנקוס וארמברי כמעט כבש בבעיטה נפלאה בדקה ה-24 אך טיבו קורטואה הדף. השער נפל דווקא במקום אחר. בדקה ה-35 טוני קרוס הרים כדור חופשי, ההגנה הדפה ופרלאן מנדי הרים ברגל ימין החלשה. רפאל וראן הצליח להקדים את השוער דוד סוריה שכבש שער עצמי, 0:1 לבלאנקוס עם לא מעט מזל.

אדר מיליטאו ורפאל וראן. ערב מוצלח לבלמים (Denis Doyle/Getty Images)

 
חטאפה לא ויתרה ואיימה בעיקר מרחוק. פייסל פאג'ר (38 ו-44) ניסה את כוחו פעמיים אך השוער הבלגי היה מוכן ואף רשם הצלה גדולה בתוספת הזמן של המחצית אחרי נגיחה מצוינת של ליאנדו קאבררה. מנגד, קארים בנזמה כמעט כבש אף הוא בדקה ה-42 כשהשתלט על כדור ארוך, ניער את הבלם אך נעצר על ידי סוריה.
 
 
בדקה ה-53 הפטנט עבד לריאל מדריד שוב – הרמה של קרוס, וראן איכשהו נותר חופשי ברחבה ונגח נהדר לרשת, 0:2 לריאל. לאנשי חטאפה היו טענות על נבדל אך השער נבדק במערכת ה-VAR והשער אושר. בדקה ה-65 בייל כמעט עשה 0:3 אחרי כדור ארוך של אדר מיליטאו אך ניסיון ההקפצה נכשל. גם המחליף ויניסיוס היה יכול להגדיל את התוצאה במה שהיה מקפח את חטאפה משמעותית אך הברזילאי בעט ליד הקורה.

ממש לפני השריקה הצליחה ריאל לכבוש שער נוסף ולהשיג ניצחון משקר. חטאפה שלחה את כולם קדימה וריאל יצאה למתפרצת. פדה ואלוורדה המחליף קיבל מסירת עומק נפלאה, דהר לרחבה ומסר הצידה ללוקה מודריץ' שדחק לרשת.

שחקני ריאל מדריד חוגגים. ניצחון במשחק לא מרשים (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

אתלטיקו מדריד – לבאנטה 1:2
לעיניו של שחקן העבר פיליפה לואיז שהגיע לצפות באקסית וצפה לטקס מרגש – השיגה הקבוצה של דייגו סימאונה ניצחון ליגה שלישי ברציפות, מה שלא קרה לה מפתיחת העונה והיא מבססת את מעמדה במקום השלישי.

אתלטיקו עלתה ליתרון בדקה ה-13 בתום מהלך נפלא, אחד משעריה היפים בעונה – קיירן טריפייר קיבל מסירה בצד ימין, הרים בנגיעה מהאוויר ואנחל קוריאה בעט מהאוויר לרשת, 0:1. אלא שהיתרון החזיק מעמד רק שלוש דקות כאשר רוג'ר מרטי השווה בשער לא פחות יפה כשבעט מהאוויר לאחר כדור חופשי ממרחק של חאבייר קמפניינה.

קצב השערים נמשך והשוויון החזיק מעמד רק שתי דקות. רנאן לודי שנחשב ליורשו של הברזילאי (לואיז), הרים לרחבה ופליפה נגח לרשת בדקה ה-18. בתוספת הזמן רשם יאן אובלק הצלה גדולה ושמר על הנקודות. בעוד חמישה ימים תפגוש אתלטיקו את האלופה ברצלונה במסגרת הסופר קופה הספרדי.


שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים. ניצחון שלישי ברציפות (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)

 

ולנסיה – אייבר 0:1
העטלפים יצאו לפגרה בכושר נהדר, עם שישה משחקים ללא הפסד – כולל ניצחון חשוב על אייאקס בהולנד שהעלה אותם לשמינית גמר ליגת האלופות – והם קיוו שהשבועיים בין המשחקים לא יפריעו להם במומנטום. רבע שעה מהפתיחה מקסי גומס כבש, אבל הוא היה בענדת נבדל והשער נפסל. ולנסיה שלטה ללא עוררין במחצית הראשונה, ובדקה ה-27 דניאל וואס פרץ מצד ימין והגביה כדור לרחבה, לשם הגיע גומס ונגח פנימה את ה-0:1.

אייבר לא היתה קיימת במחצית הראשונה, אבל בדקה ה-51 פדרו ביגאס קיבל הזדמנות נהדרת ונגח אותה לקורה. ולנסיה, שפתחה בצורה איטית את המחצית, חזרה לתקוף וגומס היה קרוב לכבוש פעמיים לפני שהוחלף בדקה ה-71 על ידי קווין גמיירו. בסיום 90 הדקות לוח התוצאות הראה ניצחון לוולנסיה, שעשתה זאת נגד אייבר לראשונה מאז 2016.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי