החודש שלו: סוארס נבחר לשחקן המצטיין בספרד בדצמבר

לואיס סוארס
לואיס סוארס | Alex Caparros/Getty Images

"שובו של החלוץ הנצחי", נכתב ב"ספורט" על האורוגוואי שזכה בפרס בפעם הרביעית בקריירה, לאחר שהיה מעורב בתשעה שערים - שלושה כיבושים ושישה בישולים. וגם: מדד הדקות בסיבוב הראשון והבקשה של האוהדים

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

"שובו של סוארס הנצחי" בישרו הכותרות הבוקר בתקשורת הקטלאנית. כמה זה סמלי שהיום (שני) נבחר חלוצה של ברצלונה לשחקן החודש בליגה הספרדית. החלוץ שהחודש יחגוג 33 זכה בפרס בפעם הרביעית בקריירה כאשר רק ליאו מסי ואנטואן גריזמן, עם שש זכיות כל אחד – עשו זאת יותר ממנו. 

סוארס היה מעורב בעשרת השערים האחרונים של בארסה, תשעה מהם בליגה בחודש דצמבר, כשהוא כבש שלושה ובישל לא פחות משישה. את הפרס הוא יקבל ב-19 בינואר כאשר האלופה, שאיבדה נקודות בדרבי נגד אספניול, תארח את גראנדה, אך קודם לכן הוא רוצה להוסיף לארון את הסופר קופה הספרדי.

בספרד פירגנו: "כשאתה מדבר על סוארס עלייך לספור עד עשר, לא לאבד את הסבלנות. זה קורה לעתים קרובות – מעבירים עליו ביקורת, הפיתוי בלתי נמנע, ואז הוא תמיד מחזיר בשער גדול. די במגע אחד, קטלני, והוא כובש ועושה את ההבדל". עוד נכתב ב"ספורט": "האמונה העיקשת שלו מסמלת את כל הקריירה שלו".

עוד בברצלונה, בספרד המשיכו בסיכומי הסיבוב הראשון. אף שחקן של האלופה לא שיחק בכל 17 המשחקים כאשר השוער מארק אנדרה טר שטגן (1620 דקות) החמיץ את הדרבי בגלל פציעה. ג'רארד פיקה הוותיק עם 1613 דקות במקום השני, כאשר אנטואן גריזמן שלישי עם 1470 דקות, ושחקן רכש נוסף, פרנקי דה יונג, רביעי עם 1438. סרג'י רוברטו מדורג באופן מפתיע במקום החמישי עם 1361 דקות כאשר סוארס עצמו שביעי עם 1278 דקות. מסי רק תשיעי עם 1169 דקות.

 
הקבוצה עשתה מחווה מרגשת כשהמשיכה עם הביקור המסורתי שלה בבית החולים בברצלונה בפתיחת השנה החדשה. פרנקי דה יונג וסמואל אומטיטי לקחו חלק ביוזמה ואליהם הצטרף הנשיא ג'וזף ברתומיאו. בספרד נכתב כי הילדים הנרגשים ביקשו מנשיא המועדון: "תחזיר את ניימאר". הנשיא חייך ולא הגיב.

 
 
במקביל, ברצלונה החלה בהכנותיה לקראת התואר הראשון של העונה בספרד: הסופר קופה. בארסה תפגוש ביום חמישי את אתלטיקו מדריד בחצי הגמר, ללא השוער הגרמני כמובן. לאלופת ספרד 13 זכיות במפעל, האחרונה שבהן אשתקד, לעומת עשר זכיות של השנייה ריאל מדריד. בארסה פיגרה מול סביליה באוגוסט שעבר משער מוקדם של פאבלו סארבייה אך ג'רארד פיקה ועוסמאן דמבלה ביצעו מהפך בדרך ל-1:2.

ג'רארד פיקה. ראשון מבין שחקני השדה במספר הדקות (OSCAR DEL POZO/AFP/Getty Images)

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי