ספרד בטירוף: "סופר דרבי", זידאן וסימאונה מחפשים היסטוריה

דייגו סימאונה, זינדין זידאן
דייגו סימאונה, זינדין זידאן | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

ריאל תפגוש את אתלטיקו הערב (19:50, ספורט3) בקרב על הסופר קופה. הצרפתי מחזיק ברקורד מושלם בגמרים, צ'ולו יכול להפוך למאמן המעוטר בהיסטוריה של קבוצתו וגם: המאבק בין השוערים, זיכרונות מ-2014

(גודל טקסט)

בכדורגל הספרדי נרגשים במיוחד לקראת חלוקת התואר הראשון העונה. ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד יפגשו הערב (19:50, שידור ישיר בספורט3) בדרבי חם שיהיה גם גמר הסופר קופה ללא האלופה ומחזיקת הגביע. הקבוצות שיחקו זו נגד זו פעם אחת בלבד במסגרת טורניר זה, כאשר בקיץ 2014 האלופה אתלטיקו פגשה את מחזיקת הגביע ריאל למפגש כפול. חאמס רודריגס כבש שער בכורה עבור הבלאנקוס בברנבאו אך ראול גארסיה השווה עם שער חוץ יקר. בגומלין בוויסנטה קאלדרון ניצחה המארחת 0:1 בזכות שער בזק של מריו מנדז'וקיץ'.

 
שלושה שחקני עבר של המועדון שהיו שותפים לאותה זכייה, חואנפראן, מיראנדה וסיקיירה, התראיינו ל"מארקה" לקראת המשחק והעבירו מסר: "אתלטיקו יודעת איך לנצח משחקים כאלה". חואנפראן הרחיב: "לפגוש שוב את אותה היריבה ולנצח אותה, שלוש פעמים אחרי הגמר בליסבון (גמר ליגת האלופות ב-2014) – זה הוכיח כמה היינו חזקים ועד כמה היה לקבוצה הזו לב גדול". סיקיירה ערך את הופעת הבכורה שלו במדי אתלטיקו באותו ניצחון: "הייתי עצבני, לא יצא לי לשחק בקאלדרון כשחקן גראנדה, הייתי פצוע או מורחק". לגבי המשחק היום אמר: "סימאונה מכיר את ריאל מדריד היטב, הוא יפגע בנקודת התורפה שלה". 

לקראת המשחק, צמד המאמנים מרכזים את מרבית תשומת הלב מצד התקשורת. זינדין זידאן כונה "הסניור של הגמרים", שכן הצרפתי מעולם לא הפסיד במשחק על התואר – שמונה בסה"כ, והוא מחפש את התואר העשירי שלו בריאל מדריד ב-189 משחקים בלבד. רק מיגל מוניוס האגדי זכה ביותר תארים ממאמנו. גם המנג'ר שממול לא פראייר. סימאונה זכה בשלושה תארים על חשבון ריאל מדריד, והוא מחפש את התואר השמיני שלו בקולצ'ונרוס. אם אתלטיקו תנצח, הוא יחלוף על פני לואיס ארגוניס ז"ל ויהפוך למאמן המעוטר ביותר בקבוצה.

אובלק וקורטואה. הסופר קופה מחפש גיבור (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

גם השוערים נמצאים במוקד. שני השוערים הטובים ביותר בספרד, שספגו בסה"כ 12 שערי חובה בסיבוב שלם – ישחקו תפקיד חשוב הערב. "הסופר קופה מחפש גיבור והם ללא ספק המועמדים". יאן אובלק רשם שבע עצירות נגד ברצלונה בחצי הגמר – שיא עונתי. טיבו קורטואה, מנגד, חווה את הכושר הטוב ביותר שלו במדי ריאל. בליגה הוא ספג 0.56 שערים בממוצע למשחק – תשעה שערים ב-16 הופעות, בעוד אובלק שותף בכל משחקי הליגה והרקורד שלו עומד על 0.63 שערים בממוצע למשחק. בכל המסגרות העונה אובלק ספג 0.73 שערים וקורטואה 0.77 בממוצע למשחק.

 

"סופר דרבי", נכתב בפשטות בשער "אס". "הסופר קופה הפך להרבה יותר מסתם טורניר קיץ. זו 'המכה' של הכדורגל", נכתב ב"מארקה". לפתע בספרד שכחו את כל הספקות סביב מבנה הטורניר וקיומו בערב הסעודית והסופר קופה אף הוגדר כ'מסיבת כדורגל אמיתית' שמשכה את תשומת הלב שם גל שהסעודים. "חלק חושבים שהקלאסיקו הוחמץ אך רבים בטירוף מהקרב הגדול בין זידאן וסימאונה שמכינים את הקבוצה בצורה מושלמת", נכתב. "מאבק מתקדם, הקישור המעובה של מדריד נגד ההירואיות של אתלטיקו", נכתב עוד ב"אס", שם הוסיפו: "קארים בנזמה חסר לריאל מדריד אך אף אחד לא רואה בכך דרמה אלא כהזדמנות להמציא משהו חדש. ריאל מדריד חוזרת לחיים בעידן שאחרי רונאלדו". 

לגבי ההרכבים, חוסה מריה חימנס צפוי לחזור בשורות אתלטיקו, כאשר אנחל קוראה שנמצא בכושר מצוין ימשיך, אולם הקפטן קוקה ייעדר. ז'ואאו פליקס שכיכב ב-3:7 על ריאל מדריד בקיץ עשוי לשחק שוב בכנף כדי לנצל את המהירות והדריבל שלו. לגבי ריאל, לפי "אס", נכתב שזיזו ימשיך במערך חמשת הקשרים שלו ומרסלו עדיין על הספסל. הספק היחיד של המאמן הוא האם לבחור ברודריגו בחוד במקומו של לוקה יוביץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי