סיכום תקופה: המספרים של ואלוורדה בברצלונה

ארנסטו ואלוורדה, ליאו מסי
ארנסטו ואלוורדה, ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

מצד אחד המאמן הבאסקי זכה בשתי אליפויות ספרד, מציג אחוז ניצחונות מרשים והפסיד רק פעם אחת בקאמפ נואו. מצד שני: שתי הדחות כואבות בליגת האלופות שייזכרו לעד וגם השוואת "הישג" מפוקפק של ואן חאל

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

תם עידן בברצלונה. אלופת ספרד הודיעה אמש (שני) כי מאמנה בשנתיים וחצי האחרונות ארנסטו ואלוורדה פוטר מתפקידו, ובמקומו מונה קיקה סטיין עד קיץ 2022. נראה שההפסדים הכואבים לרומא וליברפול בשנים האחרונות גרמו להנהלת המועדון לחשוב על הזעזוע, כאשר ההפסד בחצי גמר הסופר קופה נגד אתלטיקו מדריד בסוף השבוע האחרון היה הקש ששבר הכל.

למרות שעזיבתו התרחשה בטעם מר וכשהקבוצה שרויה במעין משבר, המאמן הבאסקי רשם מספר הישגים גדולים עם בארסה. בעונתו הראשונה במועדון, שהגיעה לאחר חמש שנים מוצלחות מאוד באתלטיק בילבאו, ברצלונה השיבה את תואר אליפות הליגה הספרדית, כאשר היא עשתה זאת עם עליונות אדירה. מתוך 38 מחזורי ליגה, הבלאוגרנה הפסידה פעם אחת בלבד במהלך המחזור הלפני אחרון, כשהאליפות עצמה כבר הוכרעה. בנוסף, ואלוורדה וברצלונה שלו ניצחו 0:3 את ריאל מדריד בקלאסיקו הראשון בסנטיאגו ברנבאו, במשחק שהיווה ציון דרך גדול בדרך לתואר.

מלבד האליפות, עונת 2017/18 הסתיימה גם עם גביע המלך הספרדי לטובת המועדון הקטלוני, כשסביליה הובסה 5:0 במשחק הגמר, שהיה משחק הפרידה מאנדרס אינייסטה, שאף היה בין רשמית הכובשים. מלבד העונה המרשימה בזירה המקומית, ברצלונה כאמור הודחה ברבע גמר ליגת האלופות לאחר צמד משחקים נגד רומא, כאשר ואלוורדה ספג ביקורות רבות על שיטת המשחק שבה נקט.


ואלוורדה. זכה באליפות מרשימה בעונתו הראשונה בברצלונה (Alex Caparros/Getty Images)

את העונה אשתקד התחיל ואלוורדה עם זכייה בסופר קופה נגד סביליה, אך היא תיזכר לעד ככתם שחור בקריירת האימון הארוכה שלו. על אף הזכייה באליפות ספרד בפעם השנייה ברציפות ומספר ניצחונות במשחקי הקלאסיקו, ברצלונה הודחה בחצי גמר הצ'מפיונס לאחר התבוסה המפורסמת באנפילד, כשבאותו החודש היא גם הפסידה לוולנסיה בגמר הגביע ולמעשה סיימה את העונה בטעם מר מאוד.

כעת, לאחר שנודע כי ואלוורדה סיים את דרכו בקאמפ נואו, ניתן להסתכל על התקופה שלו במספרים – מתוך 145 משחקים שהוא ניהל, ב-97 הוא ניצח. ב-32 משחקים הוא סיים בתיקו ורק ב-16 הוא ירד מנוצח. הקבוצה שלו הבקיעה 339 שערים בשנתיים וחצי, ממוצע של כ-2.34 שערים למשחק, כשמנגד היא ספגה 128. אם נסתכל על הליגה בלבד, הרי שואלוורדה ניצח ב-66 מתוך 95 משחקים – כמעט 70% הצלחה, מה שמקנה לו את המאזן החמישי הטוב בהיסטוריה של ברצלונה. לפני חצי העונה הזו הפחות טובה, הוא אף דורג לפני לואיס אנריקה.

לאורך השנתיים וחצי של ואלוורדה בתפקיד, בארסה נכנעה רק פעם אחת בליגה בקאמפ נואו – כשהפסידה 4:3  לבטיס של קיקה סטיין בעונת 2018/19, כלומר הפסד בית אחד ב-47 משחקי ליגה. בחמישה משחקי קלאסיקו נגד ריאל מדריד בליגה הוא לא הפסיד. הוא ניצח את ריאל מדריד 1:5 בקאמפ נואו בשנה שעברה ללא ליאו מסי ובסה"כ מאזנו עומד על שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

מנגד, המאמן גם "זכה" לכבוד מפוקפק כאשר היה הראשון לסיים את דרכו בברצלונה באמצע העונה מאז פוטר לואי ואן חאל ההולנדי ב-2002/03, בעונה בה ברצלונה הבטיחה את מקומה בגביע אופ"א רק במחזור הסיום כשסיימה במקום השישי בטבלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי