סטיין על פיטורי ואלוורדה: "מאמן כדורגל זה מקצוע מסוכן"

קיקה סטיין
קיקה סטיין | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מאמנה החדש של ברצלונה הוצג במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול גרנאדה והתייחס לקודמו בתפקיד: "אם זה הוגן או לא - זה לא תלוי בו. יודע שתהיה עליי הרבה תשומת לב". וגם: מי יחליף את סוארס?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אחרי סאגה מוזרה שבעיקר גרמה לנזק תדמיתי לברצלונה, ארנסטו ואלוורדה פוטר מאלופת ספרד וקיקה סטיין מונה למאמן החדש. אקס בטיס יערוך מחר (ראשון) ב-22:00 את הופעת הבכורה שלו על הקווים, כאשר הקטלונים יארחו באצטדיון הקאמפ נואו את גרנאדה (שהיממה את בארסה עם 0:2 בסיבוב הראשון). היום התקיימה מסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות, ובה סטיין דיבר לראשונה כמאמן ברצלונה.

"השבוע הראשון שלי בתפקיד עבר בצורה ממש טובה, יותר טובה ממה שציפיתי", אמר המאמן. "כשאתה מגיע למקום חדש תמיד יש לך חוסר ודאות ראשוני והופתעתי מהיחס החיובי לשינויים החדשים שאני מנסה לקדם. האם שוחחתי עם ליאו מסי? דיברתי איתו, כמו שדיברתי עם רוב השחקנים, אבל כמובן זה לא סוד שהוא שחקן מיוחד. אני אוהב לדבר עם שחקנים, לדעת מה הם חושבים ולדון בהצעות שלהם".

סאגת פיטוריו של ואלוורדה: "כשאתה בוחר להיות מאמן כדורגל אתה יודע שזה מקצוע מסוכן ואתה צריך להיות מוכן לכל תרחיש שעלול לקרות. אם זה הוגן או לא הוגן, זה כבר לא תלוי במאמנים עצמם. אתה מתמקד בעבודה ומצפה שדברים יילכו כשורה".


סטיין עם מסי באימון ברצלונה (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

הגעתו לקבוצה גדולה: "אני צנוע. קיבלתי מתנה בלתי צפויה לחלוטין שאני הולך ליהנות ממנה בכל יום. אשתדל לעשות בדיוק את אותו דבר שעשיתי כשהגעתי ללוגו מהליגה השלישית ב-2009 ולפעול באותה התלהבות כדי שהדברים יתקדמו. אני לפעמים חושב לעצמי 'וואו, אני הולך לאמן את השחקנים האלה. זה המקום הכי טוב להיות בו'. אני אגיע לכאן כל יום עם אותה תשוקה. צריך לעבוד קשה ולדאוג שהשחקנים יהיו שמחים. אני יודע שתהיה עליי כאן יותר ביקורת ותשומת לב, אבל אני לא אתייחס לזה".

האם הוא מעדיף לנצח או לשחק כדורגל טוב: "הדבר הראשון שאני רוצה הוא לנצח, אבל אם ננצח ולא נשחק טוב אני אחזור הביתה כועס. זה ברור לכולם שאם אתה משחק טוב אז יותר קל לך לנצח. ההסבר שלי הוא פשוט – אם הקבוצה משחקת טוב יהיה לה סיכויים יותר גבוהים לנצח".


קיקה סטיין באימון ברצלונה (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

מי יחליף כחלוץ המרכזי את לואיס סוארס הפצוע, מסי או אנטואן גריזמן: "כל האפשרויות פתוחות. ההיעדרות של סוארס היא בעיה, כי הוא ללא ספק אחד החלוצים הכי טובים בעולם, אבל ננסה למזער את הקשיים. לפעמים צרכי הקבוצה מאלצים אותך להציב שחקנים לא בעמדות שהם הכי אוהבים לשחק בהן".

החזון שלו בברצלונה: "אני מקווה שנראה בארסה שלא נלהבת יתר על המידה, אלא עם גירוי לעשות בכל פעם מחדש את העבודה השבועית שלה. זה לא יקרה ביום אחד. אני רוצה שנמשיך לעשות את הדברים שאנחנו עושים טוב. לפעמים כשאתה מרגיש שנוח לך במשחק אתה מרגיע אותו ברגעים מסוימים, אני רוצה שלא ניפול בזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי