בכורה מוצלחת לסטיין: מסי העניק לברצלונה 0:1 על גרנאדה

ליאו מסי חוגג
ליאו מסי חוגג | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

המאמן החדש של אלופת ספרד יכול לסמן וי על משחקו הראשון בקאמפ נואו. הכוכב הארגנטינאי כבש לאחר בישול נהדר מווידאל והחזיר את קבוצתו למקום הראשון בטבלה

(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-20 בליגה הספרדית המשיכו היום (ראשון) כשבמוקד, הופעת הבכורה המוצלחת של קיקה סטיין על הקווים בברצלונה, אשר נגמרה בניצחון 0:1 על גרנאדה. בנוסף, ולנסיה הובסה 4:1 אצל מאיורקה. בטיס גברה 0:3 ריאל סוסיאדד עם תצוגה מרשימה ואספניול ניצחה את ויאריאל בעשרה שחקנים. סלטה ויגו ואתלטיק בילבאו נפרדו ב-1:1.

ברצלונה – גרנאדה 0:1
עידן קיקה סטיין בברצלונה נפתח ברגל ימין. המאמן החדש עלה הערב למשחק הבכורה של הקווים באלופת ספרד והצליח להחזיר אותה למסלול הניצחונות, זאת לאחר התיקו נגד אספניול בדרבי וההפסד לאתלטיקו מדריד בחצי גמר הסופרקופה, שעלה לארנסטו ואלוורדה במשרתו.

כצפוי, סגנון המשחק של סטיין, הדוגל בהנעת כדור סבלנית בלטה בכל דקות המשחק, כשבארסה החזיקה בכדור כמעט 85% מהזמן, אך התקשתה במרבית הדקות לפרוץ את ההגנה הצפופה שעשתה האורחת, שהתגוננה עם כל שחקני השדה שלה.


סטיין. בכורה מוצלחת על הקווים בקאמם נואו (Alex Caparros/Getty Images)

בדקה ה-69 חרמאן סאנצ'ס ביצע עבירה חסרת אחריות, ראה כרטיס צהוב שני והשאיר את גרנאדה בעשרה שחקנים. מיד לאחר מכן סטיין הכניס למשחק את ריקי פוץ' הצעיר, שהחזיר לו מהר מאוד – הקשר הצעיר חילץ כדור בחצי המגרש של גרנאדה, והוביל למהלך מבריק אשר בסיומו ארתורו וידאל בישל לליאו מסי את שערו ה-14 העונה ואת שלוש הנקודות עבור ברצלונה, שהחזירו אותה למקום הראשון בצוותא עם ריאל מדריד.


חזרו למקום הראשון. שחקני ברצלונה חוגגים (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

מאיורקה – ולנסיה 1:4
המארחת מהתחתית לא עשתה חשבון לקבוצה של אלברט סלאדס ופתחה מצוין. אפילו היא לא האמינה עד כמה זה יהיה קל. מאיורקה עלתה ליתרון בדקה השביעית כאשר הבלם אנטוניו ראליו נגח לרשת לאחר כדור חופשי מצוין של סלבה סביליה. בדקה ה-23 הגיע השער השני. דני רודריגס בעט כדור חזק שפגע בברכו של אנטה בודימיר.

בדקה ה-40 זה כבר הפך לניצחון מוחץ למאיורקה אחרי שער ענק. משחק מסירות מהיר של מאיורקה ליד הרחבה הסתיים במבצע גדול של בודימיר שהשתחרר משחקן הגנה ובעט בעוצמה לרשת, 0:3! סלאדס לא האמין למה שהוא רואה וניסה לתקן עם חילוף עוד לפני המחצית כשהכניס את פראן טורס במקום דניס צ'רישב. בדקה ה-51 ולנסיה הרימה ידיים סופית לאחר שהקפטן דני פארחו הורחק.

ההשפלה לא נעצרה כאן. בדקה ה-80 הגיע השער הרביעי בבעיטה נפלאה של רודריגס מחוץ לרחבה. פראן טורס המחליף הציל ממש מעט מכבודה האבוד של ולנסיה עם שער מצמק מתוך הרחבה בדקה ה-82. שער של מאיורקה נפסל ממש לפני הסיום אבל זה לא משנה. מאיורקה רשמה ניצחון ראשון מאז המחזור ה-13 ובגדול – וקפצה מעל הקו האדום בעוד העטלפים ספגו מכה קשה בתוכניות שלהם להתקרב למאבק על ליגת האלופות.

בטיס – ריאל סוסיאדד 0:2
אחרי שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון, האנדלוסים שבו לחייך ועשו זאת בסטייל מול הבאסקים החזקים. הניצחון העלה את בטיס למקום ה-11 והיא בהחלט יכולה להסתכל לחלק העליון של הטבלה, כאשר היא רחוקה שש נקודות בלבד מהמקום החמישי. מנגד, סוסיאדד רשמה הפסד שני ברציפות אחרי שנכנעה לוויאריאל במחזור הקודם וכעת היא התרחקה מעט מהצמרת הגבוהה ומהטופ ארבע.


חואקין, אמרסון ובורחה איגלסיאס חוגגים (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)

 

המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-27, כאשר קרן שהגביה סרחיו קנאלס מצאה את ראשו של בורחה איגלסיאס, שהתרומם בצורה מצוינת ונגח לרשת. חואקין בן ה-38, השחקן הפשוט בלתי נגמר הזה והקפטן של בטיס, הכפיל את התוצאה וכבש את שערו השביעי העונה עוד במהלך המחצית הראשונה, כאשר סיים בנגיעה אחת ומדויקת לרשת מתוך הרחבה אחרי בישול של אמרסון. 

האורחים סיפקו משחק לא טוב וכמעט שלא הצליחו לייצר איומים משמעותיים על השער. מעבר לכך, אפילו לא הצליחו למצוא את המסגרת של שוער בטיס, ז'ואל רובלס, לאורך כל המשחק! תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-95, עמוק בתוך תוספת הזמן, כשבטיס יצאה למתפרצת מול ההגנה הפרוצה של האורחת המתוסכלת, וקנאלס כבש מקרוב אחרי בישול של אנדרס גווארדאדו.

ויאריאל – אספניול 2:1
האם אפשר להכריז שאספניול יצאה לדרך חדשה? הקבוצה אמנם עדיין נמצאת במקום האחרון, אך מאז כניסתו של אבלארדו פרננדס לתפקיד המאמן הוא הספיק להוציא תיקו מברצלונה במשחק הבכורה שלו, לנצח את סן סבסטיאן במסגרת הגביע וכעת לגבור גם על הצוללת הצהובה עם ניצחון מרשים בעשרה שחקנים. מנגד, הקבוצה של חאבי קאייחה אכזבה, לא הרשימה היום ונעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים. דויד לופס נגח את ה-0:1 מקרוב כבר בדקה החמישית, וראול דה תומאס, הרכש החדש, כבש את שער הבכורה שלו בליגה אחרי שנרכש בעבור 20 מיליון יורו. החלוץ עשה זאת בדקה ה-47 עם נגיחה מצוינת מתוך הרחבה אחרי הגבהה שהגיעה מהאגף הימני. 


ראול דה תומאס חוגג (Eric Alonso/Getty Images)


 

המשחק השתנה בדקה ה-61, כאשר חאבי לופס מאספניול הורחק אחרי שנגע בידו בתוך הרחבה. ויאריאל הצליחה לצמק את התוצאה בזכות פנדל מדויק של סנטי קסורלה בדקה ה-62, עבורו היה זה שער השביעי העונה. החל מרגע כיבוש השער הצהובים הפעילו מכבש לחצים במטרה להשיג את השוויון, אך אספניול הציגה משחק הגנה איכותי. קסורלה יכל להשוות בדקה ה-85, אך לצערו רשם החמצה גדולה. האורחת השיגה ניצחון חשוב מאין כמותו בשיניים, כשהיא עם עשרה שחקנים בשליש האחרון של המשחק.

אתלטיק בילבאו – סלטה ויגו 1:1
מצד אחד, אתלטיק בילבאו רחוקה חמש נקודות בלבד מהמקום הרביעי, אך סיימה בתיקו בארבעת המשחקים האחרונים שלה. מנגד, סלטה ויגו של אוסקר גרסיה נמצאת מתחת לקו האדום ולא טעמה את טעם הניצחון בליגה מאז נובמבר. אחרי מחצית ראשונה מאופסת במשחק הערב, ראפיניה העלה את הקבוצה מגאליסיה ליתרון בדקה ה-56 עם בעיטה שטוחה ממרחק. לצערו, הבאסקים זכו לכדור עונשין כעשרים דקות לאחר מכן, אותו תרגם ראול גרסיה לשוויון וחלוקת נקודות במשחק.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי