ראשונה: ריאל מדריד עלתה לפסגה אחרי 0:1 על ויאדוליד

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | Denis Doyle/Getty Images

הבלאנקוס התקשו, אך פתחו פער של 3 נקודות על ברצלונה בזכות שער של נאצ'ו (78). אתלטיקו המשיכה במשבר עם 0:0 ביתי נגד לגאנס, סלטה ויגו ואוסקר גרסיה עם משחק שביעי ברציפות ללא ניצחון. סוסיאדד הביסה

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בספרד שיצא לדרך כבר ביום שישי ונמשך אתמול (שבת) כשבין היתר ברצלונה נכנעה לוולנסיה במאסטייה, הגיע הערב (ראשון) לסיומו עם חמישה משחקים. במוקד, ריאל מדריד עלתה לפסגה אחרי שגברה 0:1 על ויאדוליד. במשחק המוקדם של היום, אתלטיקו מדריד המשיכה לאכזב כשסיימה רק בתיקו ביתי נגד לגאנס. בנוסף, סלטה ויגו של אוסקר גארסיה רשמה משחק ליגה שביעי ברציפות ללא ניצחון אחרי 0:0 מול אייבר. חטאפה ניצחה 0:1 קטן את בטיס ועלתה למקום הרביעי. ריאל סוסיאדד ניצחה 0:3 חלק את מאיורקה.

ויאדוליד – ריאל מדריד 1:0
הבלאנקוס פגשו את הקבוצה שהבעלים שלה הוא רונאלדו הברזילאי, שכיכב עבר במדים הלבנים כמובן, והתקשו מאוד. השליטה הייתה מוחלטת כמובן, אבל חניכיו של זינדין זידאן לא הצליחו לייצר מספיק איומים על השער של המארחת. קאסמירו כבר כבש בנגיחה בדקה ה-12, אך השער נפסל עם עזרת ה-VAR בעקבות נבדל. קארים בנזמה החמיץ מתוך הרחבה בדקה ה-67 ואורחים כבר חששו מאיבוד נקודות, אך בסוף השער הגיע.

זה קרה בדקה ה-78, כשטוני קרוס הגביה כדור קרן לרחבה שהורחק בחזרה עד אליו. הקשר הגרמני הגביה פעם נוספת ונאצ'ו פרננדס התרומם בצורה נהדרת ונגח לרשת. בכך, הבלם הוותיק העניק לריאל את הפסגה, ניצחון ליגה שלישית ברציפות והיא פתחה פער של שלוש נקודות על ברצלונה המאכזבת.


נאצ'ו פרננדס חוגג (CESAR MANSO/AFP via Getty Images)

אתלטיקו מדריד – לגאנס 0:0
הקולצ'ונרוס רצו להשאיר מאחור את שני ההפסדים המאכזבים – נגד אייבר בליגה (2:1) ובעיקר את הההדחה המביכה מגביע המלך על ידי קולטורל מהליגה השלישית, אך התקשו מאוד גם נגד הקבוצה מהמקום הלפני אחרון בטבלה ומיעטו לסכן את השער. ההפתעה של דייגו סימאונה הגיעה מצד ימין כאשר שימה ורסאליקו פתח בהרכב לראשונה מזה 620 ימים (כמובן שהקרואטי הושאל לאינטר וחזר בקיץ).

יאן אובלק שחזר ל-11 רשם שתי הצלות גדולות בדקות הראשונות (11 ו-14) כשהמארחת עצמה הייתה לא בעניינים. בדקה ה-24 גם אתלטיקו הגיעה סוף-סוף למצב קורץ – אנחל קוראה היה חייב לכבוש אך בעט מתוך הרחבה למשקוף והחוצה. גם אלברו מוראטה היה קרוב להבקיע אך נבלם על ידי איבן קוייאר בדקה ה-39.


אלברו מוראטה מתקשה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

במחצית ביצע סימאונה חילוף התקפי כשהעלה את ויטולו מהספסל במקומו של מרקוס יורנטה. על אף שיפור קל ביכולתו של ז'ואאו פליקס, אתלטיקו המשיכה שלא לשכנע ובדקה ה-66 מרטין בריית'וויט הגיע מאחור וכמעט כבש לזכות האורחת, אך שחקן הגנה הציל שער בטוח והדף את הכדור לקרן.

רבע שעה לסיום ויטולו ביצע הטעייה נהדרת וספק הוכשל ברחבה על ידי רסיו אך השופט סימן להמשיך כרגיל. מתאו לאוז גנב את ההצגה כשהוציא צהוב שני לשוער לגאנס על בזבוז זמן רגע לפני שריקת הסיום. משום שהקבוצה סיימה את מכסת החילופים שלה, ג'ונתן סילבה נכנס לעמדה בין הקורות בשניות שנותרו. אתלטיקו, שרשמה משחק שמיני העונה ללא שער זכות בליגה, תפגוש את ריאל לדרבי הגדול של מדריד ביום שבת כשתתארח בסנטיאגו ברנבאו.

חטאפה – בטיס 0:1
לאחר התיקו המאופס של אתלטיקו מדריד, לחטאפה נפלה הזדמנות גדולה להדיח אותה מהמקום הרביעי ולטפס על חשבונה למקום המוביל לליגת האלופות. הקבוצה הקטנה ממדריד התקשתה מאוד במגרשה הביתי מול החבורה מסביליה, שגם שלטה לרוב במשחק, אך מהלך אחד עשה את ההבדל הגדול. בדקה ה-86 נפסק פנדל מוצדק לטובת חטאפה, זאת בעקבות עבירה קשה של אייסה מנדי. לאחר צפייה ממושכת במערכת ה-VAR הפנדל אושר סופית, ולמעשה אנחל כבש את השער הראשון של יום המשחקים בדקה ה-89 והקפיץ את קבוצתו במעלה הטבלה. זוהיר פדאל מבטיס הורחק עם שריקת הסיום.

ריאל סוסיאדד – מאיורקה 0:3
סוסיאדד ידעה היטב כי יש לה הזדמנות פז להוריד את פער חמש הנקודות מאתלטיקו, כשמולה עומדת מאיורקה, הנאבקת על חייה בליגה הראשונה ומנסה להימנע מחזרה לקו האדום. לאחר מחצית אחת מאופסת הערב ב"אנואטה", אלכסנדר איסאק הרגיע את כולם עם סיומת נהדרת בדקה ה-46. הלחץ של הבאסקים נמשך ובדקה ה-58 בעיטה מסוכנת של מרטין אודגור פגעה ברגלו של פרנקו גומס והכפילה את התוצאה. בדקה ה-81 פורטו, שהיה מבין המצטיינים במשחק, הגיע לכדור חוזר מהדיפה לא טובה של מנולו ריינה וחתם את המשחק עם שער אישי חשוב.

סלטה ויגו – אייבר 0:0
שתי הקבוצות רשמו באמצע השבוע מבוכה גדולה במסגרת הגביע, כאשר המארחת הפסידה למיראנדס מהליגה השנייה והודחה, בעוד האורחת רשמה הפסד נוראי עוד יותר כשהפסידה לבדאחוס מהליגה השלישית. נראה שהיכולת החלשה של שתיהן הגיעה גם לליגה, וסלטה של אוסקר גארסיה רשמה משחק שביעי ברציפות ללא ניצחון ונותרה מתחת לקו האדום (מקום 18). יריבתה הבאסקית עלתה מקום אחד למקום ה-15 בזכות הנקודה שהרוויחה, והיא רחוקה שש נקודות ממקום המוביל לירידת ליגה בסיום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי