בברצלונה מאושרים: "הבנת כדורגל מפוארת בין ההווה לעתיד של הקבוצה"

אנסו פאטי, ליאו מסי
פאטי לצד מסי. "יהיה שחקן מרכזי בשנים הקרובות" | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

פאטי, הצעיר ביותר שכבש צמד בהיסטוריה של הלה-ליגה, עדיין לא מעכל: "זה חלום שהתגשם, עליי לנצל כל הזדמנות". בספרד החמיאו לשיתוף הפעולה עם מסי ומנגד נמתחה ביקורת על המחצית השנייה. סטיין: "ילד נפלא שצומח"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה הגיעה למשחק אתמול (ראשון) מעט לחוצה לאחר שראתה את ריאל מדריד בורחת ליתרון שש נקודות בצמרת, אלא שאלופת ספרד לא נכשלה בקאמפ נואו וניצחה 1:2 את לבאנטה. גיבור המשחק,  כמובן, היה אנסו פאטי שכבש צמד. הספרדי הצעיר בן ה-17 הכפיל את מספר שעריו העונה בליגה והפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה שכובש צמד בליגה הספרדית (בגיל 17 ו-94 ימים). את שני השערים בישל כמובן ליאו מסי, שיאן הבישולים (שמונה) והשערים (14) בליגה. לאוהדי בארסה הייתה תחושת דז'ה-וו – כאשר רונאלדיניו בישל לליאו מסי את שער הבכורה שלו נגד אלבסטה בעונת 2004/05. הקפטן סיפק את שני הבישולים תוך 104 שניות בלבד ובארסה השוותה שיא שלה בן תשע שנים כאשר בינואר 2011 בישל דני אלבס למסי שני שערים תוך 103 שניות.

התקשורת "התאהבה" בצמד החדש. "יש זוג" נכתב בשער "ספורט" על שיתוף הפעולה בין מסי ופאטי. "מסי מאמין בו, הוא מחפש אותו כל הזמן, זה לא גימיק. הקשר ביניהם טבעי. יש הבנת כדורגל מפוארת בין ההווה לעתיד של ברצלונה". עוד נכתב באתר כי "פאטי הנפלא הרוויח זמן עבור בארסה, שאחרי מחצית ראשונה מדהימה – נעצרה". השניים קיבלו את הציון 8 ב"ספורט". "השרביט נגע בו", נכתב על משחקו של פאטי. על מסי נכתב כי רק להזכיר את שמו זו אמירה נרדפת לסכנה – שערים או בישולים, או שניהם.  ב"מונדו דפורטיבו" נכתב בעיקר על ההבדלים בשתי המחציות: "מחצית ראשונה גדולה, עם צמד של פאטי, נתנה מקום לאופטימיות להמשך העונה לפני שהמשחק הפך למותחן מיותר. היא הייתה בהתחלה מבריקה, מלאת בקצב וישירה, ולאחר מכן סבלה". כותרת העיתון הייתה "אנסו-סלסה", הריקוד של פאטי.

פאטי הנרגש אמר לאחר המשחק: "תמיד חלמתי על הרגע הזה ואני מודה למאמן על ההזדמנות. אמרו לי ואני יודע, אני חייב להמשיך להשתפר ולנצל כל הזדמנות שתהיה לי. השחקנים בקבוצה עוזרים לי מאוד, מקלים עליי ואני מודה גם לאוהדים שלנו. לא קל עבור לקבל ילד חדש. אני עדיין לא מעכל מה שקרה. אני צופה במסי משחק הרבה מאוד שנים ועלינו להמשיך לעבוד ולהשתפר יחד".

המאמן קיקה סטיין אמר: "אני מרוצה מאוד ושמח מהרבה דברים, לא מהכל כמובן, אבל עשינו מחצית ראשונה טובה מאוד בה יכולנו לכבוש הרבה שערים. זה נכון שלאחר מכן איבדנו קצת שליטה ונתנו להם יותר מדי אפשרויות. לא כבשנו הרבה שערים אבל כן יצרנו הזדמנויות וצריך להעריך את זה. זה היה יכול להסתיים בניצחון גדול 2:8 או 3:8". כשנשאל על ה-4:3:3 אמר: "אני לא פוסל שנשחק עם שלושה בלמים גם, השיטה שלנו תשתנה. אני עדיין לומד מה כל 

על פאטי: "הוא ילד שצומח, יש לו פוטנציאל גדול והוא עושה דברים טובים מאוד, אבל בואו נהיה זהירים. כמובן שהיה לו יום היסטורי. הוא עבד קשה, עזר לקבוצה ויש לו עתיד מבטיח, ננסה לעזור לו לצמוח ולכוון אותו".

מנגד, מי שלא ירצה לזכור את המשחק הזה הוא החלוץ אנטואן גריזמן שרשם מספר החמצות גדולות ולא מצליח לשמור על יציבות. "הוא מאוד ניסה אך שום דבר לא הלך לו", נכתב בספרד.  גם איבן ראקיטיץ' היה מתוסכל ובסיום המשחק דיבר על התקופה הקשה שעברה עליו: "אלה היו זמנים רעים, אבל זה כבר שייך לעבר. ברור שהיו דברים שלא מצאו חן בעיניי. לא הגיע לי יחס כזה. כשהחלטתי לעזוב זה קרה בתקופה מסובכת עבורי. אני מקווה לפתוח דף חדש ולעזור לחבריי ברגעים המכריעים של העונה". חלום הטרבל של בארסה חיי וקיים וביום חמישי היא תצא למשחק חוץ נגד אתלטיק בילבאו (21:55, ישיר בספורט4) במסגרת רבע גמר גביע המלך

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי