בספרד קטלו את זידאן: "שלושה גביעים – שלוש הדחות"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

ריאל מדריד עפה בצורה כואבת וב"מארקה" לא חסכו ביקורת מהמאמן, בעיקר על השינויים בהגנה: "זה לא המפעל שלו". הצרפתי לא הסכים עם הטענות. וגם: הנחמה של הבלאנקוס ו"ההלם הגדול של העשור"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד רשמה אתמול (חמישי) את אחד הערבים החשוכים ביותר שלה העונה, כאשר הודחה מגביע המלך עם הפסד 4:3 לריאל סוסיאדד בסנטיאגו ברנבאו. הקבוצה הבאסקית הובילה פעמיים בהפרש של שלושה שערים במהלך ההתמודדות, לפני שרודריגו ונאצ'ו מזערו נזק בדקות הסיום אך לא מנעו הדחה. מרטין אודגארד, ששייך לבלאנקוס, שלח לזינדין זידאן מסר כשהבקיע את השער הראשון במשחק ובספרד הצביעו גם על אלכסנדר איסק השבדי, שהיה בדרכו לריאל ב-2017 אך הבריז ברגע האחרון לטובת דורטמונד ואתמול צחק פעם נוספת בפנים של הלבנים, עם צמד שערים.

"גביע המלך הוא לא המפעל של ריאל מדריד ולא של זידאן", נכתב ב"מארקה" אחרי מה שהוגדר שם כ"כישלון המי יודע כמה במפעל". בעיתון הספרדי קטלו את המאמן על כך שנתן אמון בחאמס רודריגס שבקושי שיחק העונה, ובמרסלו שאיבד את מקומו בהרכב לפרלאן מנדי. הצרפתי ספג ביקורת גם על ביצוע שבעה שינויים ב-11 לעומת זה שניצח בדרבי בשבת האחרונה, כשסרחיו ראמוס היה היחיד שפתח מבין חברי חוליית ההגנה, שהייתה החלק המוצלח ביותר של ריאל במשחקים האחרונים. לראייה, הלבנים ספגו אתמול, במשחק אחד, כמות שערים זהה לזו שהוציאו מהרשת ב-11 המשחקים שלפני.

עוד כתבו בספרד: "זידאן מעד על אותה אבן שכבר הכשילה אותו לפני שנתיים נגד לגאנס, ושוב נתקל בחומת רבע הגמר. מתוך שלושה גביעים שניהל מהספסל, שלושתם הסתיימו בהדחות ורחוק מאוד מהמקום שבו ריאל מדריד צריכה להיות".

זידאן ספג את מירב החיצים על ההדחה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
זידאן ספג את מירב החיצים על ההדחה (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

זידאן עצמו הודה שההדחה הייתה כואבת, אך לא חשב שההחלטות שלו היו שגויות: "העליתי הרכב שהאמנתי שיכול לשחק טוב. אני לא חושב שטעינו, הייתה יריבה ששיחקה מצוין והיה לנו קשה. המשכנו לנסות עד הסוף, גם בפיגור, אבל הם שיחקו מצוין ואנחנו עשינו טעויות בהגנה", ניתח המאמן.

הנחמה היחידה עבור הבלאנקוס הייתה כמובן שברצלונה עפה גם היא מגביע מלך, וב"אס" הגידו את ערב ההדחות המפתיעות בתור "ההלם הגדול ביותר בעשור האחרון". למעשה, 10 עונות חלפו מאז הפעם האחרונה שבה שתי הגדולות של הכדורגל הספרדי נעדרו משלב חצי גמר הגביע, ומאז עונת 2009/10 לפחות אחת מהן העפילה לגמר. ואם ההפתעה אינה גדולה מספיק, אז גם שתי הקבוצות הנוספות שזה עתה השתתפו בסופר-קאפ הספרדי, ולנסיה ואתלטיקו מדריד, לא יהיו בין ארבע האחרונות אף הן – בספרד סיכמו את הסנסציה במשפט אחד: "שיטת הנוקאאוט בגביע שמה קץ לסטטוס קוו".

סטירה כואבת בגביע המלך. שחקני ריאל מדריד (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
סטירה כואבת בגביע המלך. שחקני ריאל מדריד (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי