בספרד מפרגנים לריאל: "ככה זוכים באליפויות", שיא היסטורי לבנזמה

שחקני ריאל מדריד
שחקני ריאל מדריד | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

הבלאנקוס רשמו חמישה ניצחונות ליגה רצופים לראשונה מאז חזרתו של זידאן. המאמן: "הזאר? זה עדיין לא היה הזמן בשבילו". על איסקו נכתב: "שחקן ייחודי". הצרפתי עקף את רונאלדו והפך למבשל הגדול בתולדות המועדון

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד הצליחה להתאושש מההדחה לגביע המלך כאשר הביסה אתמול (ראשון) 1:4 את אוסאסונה במשחק החוץ. הקבוצה של זינדין זידאן לא הרימה ידיים על אף פיגור מוקדם והצליחה להשיג ניצחון ליגה חמישי ברציפות. הפעם האחרונה שזה קרה לבלאנקוס עם המאמן הצרפתי הייתה במחזורי הסיום של עונת 2016-17 בה זכתה ריאל באליפות, וזו המטרה הגדולה שלה העונה. ריאל אמנם ספגה אך בכל זאת, 14 שערי חובה ב-23 משחקים מציגים את הרקורד ההגנתי הטוב בהיסטוריה שלה בשלב הזה. המאמן הצרפתי היה מרוצה ממה שראה והעניק לחניכיו יומיים חופש, כלומר הקבוצה תחזור להתאמן רק ביום רביעי.

בספרד החמיאו לריאל כמובן. "מוליכה בלתי מעורערת", נכתב ב"מארקה" שם החמיאו לאיסקו. "ריאל מדריד חזרה בהוראתו של הקשר שביטל את היתרון והשליטה של המארחת בזכות שער שוויון ומשחק לפנתיאון". עוד הוסיפו באתר: "יום רע לשונאיו, הוא שוב הוכיח שהוא שחקן ייחודי. תארו לכם כמה טוב הוא יהיה עם אדן הזאר יחד". ב"אס" נכתב: "הליגה היא סיפור אחר לגמרי. ריאל התגברה על התחלה זועמת של אוסאסונה. גארת' בייל היה חסר משמעות". כותרות העיתונים היו כך: "ברצינות בשביל האליפות", נכתב ב"מארקה", וב"אס" נכתב: "ככה לוקחים אליפויות"

זידאן סיכם את המשחק: "ידענו שמדובר במשחק חוץ קשה נגד יריבה שהתחילה מעולה. הם שולטים טוב בכדורי הגובה והכדורים החוזרים. כבשנו ארבעה שערים במגרש קשה מאוד. היו לנו רגעים קשים, עשר דקות מאוד לא פשוטות אבל בסוף המחצית הראשונה השתפרנו וכך המשכנו הלאה. חשוב מאוד שניצחנו אחרי ההדחה מהגביע. אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים, לא קל לעשות את מה שאנחנו עושים". המאמן גם החמיא ללוקה יוביץ' שכבש את שערו השני בסה"כ והראשון מזה כשלושה וחצי חודשים.


שערי "מארקה" ו"אס" (צילומי מסך)

על גארת' בייל: "הוא שחקן חשוב למרות שלא שיחק במשחקים האחרונים. הוא נתן הכל בהגנה גם כן. הוא הוחלף (בדקה ה-65) בשל עייפות. הוא ייתן לנו הרבה עד סיום העונה. הוא שחקן חשוב. אנשים רוצים שתהיה לי בעיה עם גארת' בייל אולי אבל אין לנו. יש הרבה שחקנים בסגל והתחרות היא קשה מאוד". הוולשי הגיעה לשני מצבים לא רעים במחצית הראשונה אך לא הצליח לכבוש. על איסקו: "אני לא יודע אם זו הגרסה הטובה ביותר שלו אבל הוא הציג משחק מעולה, זה חשוב לנו שהוא מצטרף מאחור. אני שמח על השער שלו וכמובן שאני מכיר את הטכניקה שלו. הוא צריך לכבוש יותר שערים".

מי שלא נכלל בסגל, שוב, הוא אדן הזאר שמתקרב ל-80 ימים מחוץ למגרשים: "זה לא היה הזמן האידיאלי עבורו. נראה מה ייקרה השבוע, אני מקווה שהוא ישחק בשבוע הבא". יש לציין כי עד לשבוע הגדול המצפה לבלאנקוס – שמינית גמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי בסנטיאגו ברנבאו ולאחר מכן הקלאסיקו נגד ברצלונה גם כן בבית – נותרו לריאל עוד שני משחקים בלבד – היא תארח את סלטה ויגו ביום ראשון ואז תצא למשחק חוץ נגד לבאנטה.

היסטוריה  גדולה נרשמה עם השער השלישי. קארים בנזמה שחילק את האסיסט הפך לגדול המבשלים בהיסטוריה של ריאל מדריד עם לא פחות מ-132, לפי מקורות בספרד, אחד יותר מכריסטיאנו רונאלדו. אין לכך אישור רשמי באתר הרשמי של המועדון או באתרים הגדולים בספרד אך הצרפתי עצמו מודע לנתונים ופרסם בטוויטר: "גאה לעשות היסטוריה במועדון הזה, 132". ראול מדורג במקום השלישי עם 108 בישולים מרסלו רביעי עם 94 בישולים, אחד יותר מלואיס פיגו. את הטופ עשר אגב סוגר גארת' בייל עם 67 בישולים.

לוקאס ואסקס שעלה מהספסל במקומו של בייל המאכזב וכבש  מצא את ההבדל בין השנה לעונות קודמות: "זה נכון, זוכים באליפות במגרשים כאלה, צריך להישאר יציבים. נהיה כאן עד לרגע האחרון. הדרך בה ניצחנו הייתה משכנעת. בשנים הקודמות היה קשה לנו לנצח במשחקים כאלה וזרקנו את הליגה לפח". ברמה האישית אמר: "זה תענוג לקבל דקות בקבוצה הנפלאה הזו". כשנשאל על מנצ'סטר סיטי: "יש עוד הרבה זמן עד למשחקים האלה, אנחנו לא חושבים על כך".

הקפטן סרחיו ראמוס ספג קללות קשות מהקהל המקומי וגם מצתים נזרקו לעברו אך הבלם סיים את הערב בצורה מוצלחת. קודם כל הוא כבש את שער היתרון בנגיחה והגיע ל-90 שערים במדי ריאל מדריד, ומעבר לכך רשם את משחק הליגה ה-440 שלו בבלאנקוס – אחד יותר מפרננדו היירו. רק ארבעה שחקנים עשו זאת יותר פעמים ממנו. "לסבול, להאמין, לעבוד קשה ולנצח", כתב הקפטן ברשתות החברתיות על רקע תמונה שלו חוגג את השער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי