החמישי ברציפות: ריאל מדריד גברה 1:4 על אוסאסונה

סרחיו ראמוס חוגג
סרחיו ראמוס חוגג | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

אחרי ההדחה מהגביע, הבלאנקוס התאוששו מול הקבוצה מפמפלונה, יוביץ' שבר את הבצורת. 1:2 לסוסיאדד על בילבאו בדרבי הבאסקי, איסאק להט. אספניול גברה על מאיורקה, סלטה ויגו על סביליה

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 בליגה הספרדית ננעל היום (ראשון) עם לא פחות מחמישה משחקים. במוקד, ריאל מדריד, שהתארחה אצל אוסאסונה, הביסה אותה 1:4 ורשמה ניצחון חמישי ברציפות. בדרבי הלוהט של חבל הבאסקים, ריאל סוסיאדד גברה על אתלטיק בילבאו בסיום משחק אדיר. במשחק האחרון של הערב, ברצלונה חזרה מפיגור לניצחון על בטיס. עוד קודם לכן, במשחק המוקדם של היום, אספניול ניצחה 0:1 את מאיורקה וברחה מהמקום האחרון בטבלה. בנוסף, סלטה ויגו ביצעה מהפך מאוחר נגד סביליה וגברה עליה בבלאידוס.

אוסאסונה – ריאל מדריד 4:1
אחרי ההדחה ברבע גמר הגביע מול ריאל סוסיאדד, הבלאנקוס התאוששו מול הקבוצה מפמפלונה. הלבנים אמנם לא הציגו משחק ענק והתוצאה קצת משקרת, אך חיברו ניצחון ליגה חמישי ברציפות ונותרו בפסגת הטבלה. מנגד, המארחת רשמה הפסד שני ברצף, נותרה במקום ה-12 והיא רחוקה 10 נקודות מהקו האדום.

דווקא אוסאסונה זו שעלתה ראשונה על לוח התוצאות, כשקרן שנכנסה לתוך רחבת ריאל מצאה את ראשו של אונאי גרסיה, שבנגיחה מצוינת קבע 0:1 בדקה ה-14. השוויון הגיע בדקה ה-33, כאשר איסקו, שהיה מהיותר טובים בבלאנקוס, כבש עם סיומת פנטסטית מתוך הרחבה. המהפך הגיע עוד לפני המחצית, כאשר קרן שהוגבהה לתוך רחבת המארחת מצאה את ראשו של קאסמירו, שנגח לרוחב והותיר את סרחיו ראמוס מול שער חשוף. הקפטן הוותיק המשיך בנגיחה לרשת.


איסקו חוגג עם לוקה מודריץ' (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)

גם המחצית השניה הייתה לא פשוטה עבור חניכיו של זינדין זידאן, אך בדקה ה-85 הם סוף סוף הכריעו את המשחק סופית. קארים בנזמה הוביל מתפרצת ומצא את לוקאס ואסקס בתוך הרחבה. הקשר, שנכנס כמחליף, בעט כדור שהצליח להכניע את שוער אוסאסונה. שתי דקות בתוך תוספת הזמן לוקה יוביץ' סוף סוף קטע את הבצורת, כשקבע את תוצאת המשחק עם סיומת עוצמתית ונהדרת מתוך הרחבה אחרי בישול של פדה ואלוורדה.


שחקני ריאל חוגגים (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

ריאל סוסיאדד – אתלטיק בילבאו 1:2
דרבי באסקי בין שתי הקבוצות שרק לפני שלושה ימים סיפקו תוצאות אדירות ברבע גמר הגביע, כשהמארחת הדיחה את ריאל מדריד והאורחת העיפה את ברצלונה. הרוחות להטו, כמו כמעט כל התמודדות בין שתי היריבות האלה. סוסיאדד פתחה את המשחק בסערה, לחצה ולחצה, אך לא הצליחה להשיג את היתרון ונרגעה לקראת המחצית, כאשר בילבאו נכנסה לאט לאט למשחק.


הדרבי הבאסקי (הטוויטר הרשמי של אתלטיק בילבאו)

גם בחצי השני המארחת לחצה ופשוט ישבה על הרחבה של הקבוצה של גאיזקה גאריטנו. אלכסנדר איסאק, שכבש צמד מול ריאל בגביע, נכנס כמחליף בדקה ה-55, הגביר את יותר את הלחץ וכמעט כבש. עשר דקות בלבד מכניסתו, החלוץ השבדי הנהדר מצא את פורטו בתוך הרחבה, והקשר עם סיומת נהדרת קבע 0:1 מוצדק לסוסיאדד.

בדקה ה-71 איקר מוניאין שלח כדור עומק נהדר לאינאקי וויליאמס, שהצליח לשמור על הכדור עם העוצמות האדירות שלו ובסיומת פנטסטית השווה ל-1:1. החל מרגע זה המשחק הפך לצמוד יותר, כשבדקות הסיום שוב סוסיאדד החלה ללחוץ, עד שהחזירה לעצמה את היתרון. ומי זה היה אם לא איסאק הנהדר? החלוץ בן ה-20 הגיע למצב טוב ברחבה, בעט וסחט הצלה מהשוער, אך הריבאונד חזר אליו ופעם השנייה הוא כבר לא התבלבל , קבע 1:2 והכריע את המשחק בדקה ה-83.

שמונה שערים בששת המשחקים האחרונים לכוכב הצעיר של סוסיאדד, שסיים את הקרב עם שער ובישול. העצבים של בילבאו התבטאו בכרטיס אדום בדקה ה-90, כשאיקר מונאין "זכה" בכרטיס אדום ישיר אחרי עבירה גסה במרכז המגרש, והמארחת טיפסה למקום השישי בטבלה.


שחקני סוסיאדד חוגגים (הטוויטר הרשמי של ריאל סוסיאדד)

אספניול – מאיורקה 0:1

קרב התחתית בין נועלת הטבלה לזו שמדורגת במקום ה-17 היה אטרקטיבי ופתוח מהמצופה עם מצבים רבים לשתי הקבוצות אך ללא שערים בתום המחצית הראשונה. בדקה ה-13 מאיורקה חשבה שהיא מקבלת פנדל אחרי עבירה של מרק רוקה אלא שהשופט  נעזר ב-VAR וביטל את ההחלטה.
 
 
בדקה ה-52 דייגו לופס מנע שעבר מלאגו ג'וניור כשיצא נפלא באחד על אחד. כעבור שש דקות הגיע שער בצד השני. התקפה מהירה של אספניול מצד שמאל הסתיימה בהרמה נפלאה של סרג'י דרדר וראול דה תומאס המשיך את קצב הכיבושים שלו – חמישה שערים בחמישה משחקים (ליגה וגביע). אין ספק שאם הקבוצה מקטלוניה תישאר בליגה, החלוץ שהגיע בינואר יהיה החשוב ביותר במלחמת ההישרדות.

בדקה ה-77 דרדר היה יכול לכבוש את השער השני אחרי שקיבל מסירת עקב ענקית ברחבה אך החמיץ מול מנולו ריינה. בכל מקרה, התוצאה נותרה זהה, כאשר אנטה בודימיר נגח קרוב לקורה בתוספת הזמן. מאיורקה, קבוצת החוץ הגרועה בליגה (נקודה אחת מ-11 משחקים) תארח את אלאבס ביום שבת בתקווה לחזור לנצח. אספניול, מנגד, תצא למשחק חוץ קשה מאוד בפיחואן נגד סביליה.

 שחקני אספניול. ניצחון בקרב תחתית חשוב (Alex Caparros/Getty Images)

סלטה ויגו – סביליה 1:2
הקבוצה ממחוז גאליסיה קטעה רצף של שמונה מחזורים ללא ניצחון ועלתה מעל לקו האדום, בעוד האנדלוסים ירדו למקום החמישי אחרי הפסדם השישי העונה. יוסף אן נסירי כבש לזכות האורחת בדקה ה-21 והיתרון החזיק עד הדקה ה-78, שבה יאגו אספאס איזן את התוצאה. שחקניו של אוסקר גארסיה השלימו מהפך דרמטי בדקה ה-91, כשפיונה סיסטו הדני הבקיע את שער הניצחון היקר.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי