היוקרה חזרה: ריאל מדריד ניצחה 0:2 את ברצלונה ועלתה לפסגת הליגה הספרדית

ויניסיוס
ויניסיוס. יסופסל? | Arroyo Moreno/Getty Images

הקלאסיקו של הבלאנקוס: הקבוצה של זידאן השיגה ניצחון מוצדק למרות ערב גדול של טר שטגן. ויניסיוס הצטיין וכבש את הראשון, דיאס הכפיל בתוספת הזמן. משחק חלש למסי

(גודל טקסט)
ריאל מדריד וברצלונה הגיעו הערב (ראשון) לסנטיאגו ברנבאו למשחק הקלאסיקו היוקרתי והמלהיב, ואולי המאוזן ביותר בשנים האחרונות. הבלאנקוס הגיעו לאחר הפסד ביתי בליגת האלופות למנצ'סטר סיטי, וקיוו לפצות את האוהדים המקומיים עם ניצחון ליגה ראשון על הקטאלונים בברנבאו לראשונה משנת 2014. מנגד, ברצלונה הגיעה לאחר תיקו 1:1 עם נאפולי, וביכולת קבוצתית פושרת בתקופה האחרונה, שבעיקר נשענת על מסי. 

אך המשחק הערב היה כולו של הלבנים. למרות מחצית ראשונה חלשה ונטולת שערים, הקבוצה של זידאן עלתה כמו מלוע של תותח במחצית השנייה ושלטה בצורה אבסולטית במשחק. איסקו הגיע לשתי הזדמנויות אדירות אך טר שטגן עצר בגבורה, ובדקה ה-70, הסחר נפרץ. ויניסיוס קיבל כדור אדיר מקרוס באגף השמאלי, דהר ברחבה ובעט, הכדור ניתז מרגלו של פיקה ונכנס היישר לרשת. 0:1 לריאל מדריד


ויניסיוס כובש את שער היתרון (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)


ויניסיוס מתעמת עם פיקה (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

הקטאלונים, שהציגו משחק קבוצתי חלש, ולא הצליחו להתעלות בערב פושר של מסי, עשו את הכל בדקות האחרונות על מנת להשיג את השוויון המיוחל, אבל ריאל מדריד פשוט הייתה גדולה מדי. בדקה ה-90, מריאנו דיאס שנכנס כמחליף קיבל כדור מצוין באגף הימני, חתך למרכז והכניע את טר שטגן מקרוב. 0:2 לריאל מדריד בסיום! 

הבלאנקוס מנצחים את הקטאלונים בקלאסיקו בפעם ה-100, ולראשונה בברנבאו משנת 2014. הם קטעו רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון בקלאסיקו, ובעקבות הניצחון, עלו לפסגת הליגה הספרדית, כשהפער מהיריבה השנואה עומד על נקודה אחת בלבד.



ראמוס חוגג לעיני מסי. משחק חלש של הארגנטינאי (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)


ויניסיוס חוגג. המשחק הגדול בקריירה (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

 


אוהדי ריאל מדריד בטירוף (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Image)

הרכבים
ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, מרסלו, קאסמירו, פדה ואלוורדה, טוני קרוס, איסקו, ויניסיוס ג'וניור, קארים בנזמה.
ברצלונה: מרק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, פרנקי דה יונג, ארתור, ארתורו וידאל ליאו מסי, אנטואן גריזמן.


בהלת הקורונה הגיעה גם לספרד (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
דקה 7: הזדמנות ראשונה לריאל מדריד. פיקה הרחיק כדור קרן של הבלאנקוס היישר לבנזמה שבעט מהאוויר מעל המסגרת.

דקה 15: קסימרו השתלט על כדור של טר שטגן ומסר למרסלו שבהמשך מצא את ויניסוס ג'ורניור. שחקן הכנף פרץ באגף שמאל והעביר כדור שטוח לקרוס, אך הגרמני בעט מעל המסגרת. התקפה טובה לריאל מדריד.

צמד המאמנים. זינדין זידאן וקיקה סטיין (JAVIER SORIANO / AFP)

דקה 21: הזדמנות ראשונה לברצלונה – ליאו מסי מצא את אלבה בצד שמאל והמגן העביר כדור רוחב לגריזמן שבעט ממרכז הרחבה מעל המסגרת. החמצה גדולה לצרפתי.

דקה 29: שוב ויניסיוס פרץ, הפעם מהאגף הימני ומצא את בנזמה במרכז הרחבה. הצרפתי מסר אחורנית לוואלוורדה שבדיוק כמו קרוס בעט לשמיים.

דקה 30: וידאל השאיר לגריזמן עם העקב, הצרפתי העביר למסי שבעט חלש ברגל ימין לידיים של קורטואה.

ליאו מסי עם אנטואן גריזמן (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)

דקה 34: גריזמן העביר כדור על מגש לארתור שרץ כמעט באין מפריע מחצי מגרש ובעט לגופו של קורטואה שהדף לקרן.

דקה 38: ההזדמנות הטובה ביותר של ברצלונה עד כה. מסי עשה תנועה לעומק ובעט כדור חזק מהאוויר, שנהדף על ידי קורטואה.


פרנקי דה יונג (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

קרב הקפטנים הגדול. ליאו מסי מול סרחיו ראומס (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)


טוני קרוס וארתורו וידאל (JAVIER SORIANO / AFP)

ליאו מסי (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)


סרחיו ראמוס מרסלו ומנסים לעצור את ליאו מסי (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

מחצית שנייה
לאחר עשר דקות רגועות, הגיע המצב הראשון של הבלאנקוס במחצית השנייה. איסקו קיבל כדור ממרסלו בפינה השמאלית של הרחבה, ושלח בעיטה מסובבת אדירה לחיבורים, אך טר שטגן הדף את הכדור עם קצות האצבעות לקרן. הבלאנקוס המשיכו ללחוץ את השער של ברצלונה, אך בעיטה של קאסמירו מקצה הרחבה הלכה הרחק מעל השער.

בדקה ה-61, עוד החמצה אדירה לאיסקו. הספרדי עלה לכדור גובה ונגח בעוצמה לשער, טר שטגן הדף בקצות האצבעות ופיקה הרחיק מהקו. ריאל מדריד משתלטת על המשחק. בדקה ה-70, הסחר נפרץ. ויניסיוס קיבל כדור עומק גאוני מקרוס, פרץ מהאגף השמאלי וסובב בעיטה לפינה הרחוקה. הכדור פגע בפיקה וניתז לרשת. 0:1 לריאל מדריד בקלאסיקו! 


ויניסיוס חוגג (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)


הברזילאים של ריאל חוגגים בקלאסיקו (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)



הקטאלונים פשוט לא במשחק במחצית השנייה! בדקה ה-77, בתום התקפה מסוכנת של המארחת, בנזמה העביר כדור רוחב לויניסיוס שנשאר מול שער חשוף, אך הברזילאי פספס את הכדור. 

בדקה ה-82, ברצלונה זכתה לכדור חופשי מהאגף השמאלי במרחק של 30 מטרים מהשער. 'הפרעוש' סובב כדור נפלא למרכז הרחבה ומצא את הראש של פיקה, אך הבלם פספס את המסגרת. בצד השני, כובש שער היתרון, ויניסיוס שוב מצא פרצה ברחבה של הקטאלונים, העביר את הכדור בין אומטיטי ופיקה וניסה לעבור את טר שטגן, אך הגרמני הגיע לכדור בקצות האצבעות והרחיק אותו מן הרחבה. 


ויניסיוס. משגע את הגנת ברצלונה הערב (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)


ויניסיוס מטריף את האוהדים בברנבאו (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

ברצלונה הימרה על הכל בדקות הסיום, ובדקה ה-90 טר שטגן עלה לרחבה לכבוד הרמה של מסי בניסיון להציל את המולדת, אבל ללא הצלחה. בצד השני, הבלאנקוס יצאו למתפרצת, מריאנו דיאס קיבל את הכדור בפינה הימנית של הרחבה והכניע את השוער הגרמני מקרוב. 0:2 לריאל מדריד בסיום, ניצחון 100 בקלאסיקו למדרידיסטים שמנצחים את משחק הליגה היוקרתי בברנבאו לראשונה משנת 2014. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי