זידאן הבהיר: "ויניסיוס לא מעל בייל", והכחיש פנייה מצרפת

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Angel Martinez/Getty Images

ריאל מדריד רוצה לשמור על הפסגה נגד בטיס וכנראה תצטרך להסתדר ללא קרבחאל ואיסקו, כשמודריץ' יחזור ל-11. המאמן החמיא ליריבה, שלא ניצחה את הבלאנקוס בביתה מאז 2012

(גודל טקסט)

רגע אחרי שנרגעה מהניצחון בקלאסיקו על ברצלונה וההשתלטות המחודשת על פסגת הטבלה, ריאל מדריד, שחגגה אתמול (שישי) 118 שנה להיווסדות המועדון – תרצה להשיג עוד שלוש נקודות ולשמור על המקום הראשון כשתתארח מחר אצל בטיס. בשנה שעברה ניצחו הבלאנקוס בבניטו ויאמרין בזכות שער מאוחר של דני סבאיוס בכדור חופשי בתוספת הזמן. הם מחזיקים במאזן טוב באנדלוסיה, שכן לא הפסידו לבטיס במגרשה הביתי מאז 2012.

רודריגו הברזילאי, שפספס את הקלאסיקו בגין השעיה, יעמוד לרשותו של זינדין זידאן שייחסר כמובן את אדן הזאר, אולם באימון המסכם התעוררו עוד בעיות. דני קרבחאל ונאצ'ו לא התאמנו בשל שפעת, כך שהצרפתי ייאלץ לאלתר כנראה עם אדר מיליטאו כמגן ימני. איסקו סובל מבעיות בגבו, מה שעשוי לסלול את דרכו של לוקה מודריץ' ל-11. בהתקפה ימשיכו ויניסיוס ג'וניור, כובש השער הראשון נגד ברצלונה וכן קארים בנזמה, שכבש רק פעמיים ב-2020.

סימן השאלה העיקרי הוא לגבי החלוץ מריאנו דיאס שבהופעת הבכורה שלו העונה בליגה הבקיע נגד בארסה. האם ייכלל שוב בסגל על חשבון לוקה יוביץ' המאכזב? על מרסלו, שפתח בהרכב והצטיין, זידאן אמר: "הוא שחקן חשוב מאוד, אני שמח על היכולת המצוינת שהפגין נגד בארסה. הוא וכולם צריכים להמשיך ככה".

מריאנו דיאס. ימשיך לקבל קרדיט אחרי השער בקלאסיקו? (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)
מריאנו דיאס. ימשיך לקבל קרדיט אחרי השער בקלאסיקו? (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

המאמן דיבר על המפגש עם בטיס: "אנחנו יודעים שיהיה משחק קשה מאוד, לא קל לנצח במגרש של בטיס. הם התקשו להשיג תוצאות טובות אבל זו קבוצה חזקה, גם פיזית וגם טכנית, נצטרך להיות טובים מאוד".

האם המיתוס של ריאל מדריד הוא אחריות: "בוודאי שכן, אבל יש לי מזל להיות כאן. התשוקה שלי תמיד הייתה כדורגל ואני עושה את מה שאני הכי אוהב ומה שהכי חשוב לי חוץ מהמשפחה שלי. זו גאווה להיות בריאל מדריד ואני מנסה לנצל כל רגע על הצד הטוב ביותר".

העונה הבאה: "הדבר החשוב הוא היום-יום. אני מרגיש כמובן את התמיכה של המועדון. אלו מאיתנו שעובדים כאן, הולכים באותה דרך. אני כרגע מאמן של ריאל מדריד, אבל מחר הכל יכול להשתנות. נבחרת צרפת? אף אחד לא פנה אליי, נאמרים הרבה דברים בחוץ".

קרבחאל. צרה נוספת לזידאן (Angel Martinez/Getty Images)
קרבחאל. צרה נוספת לזידאן (Angel Martinez/Getty Images)

על התנהגותו של עוזר מאמן ברצלונה: "כולם מנסים לעשות את המיטב בעבודתם, כל אחד פועל בדרכו. לעתים קשה לשלוט במתח שלך בזמן המשחקים. אני לא אגיד אם זה נכון או לא". כשנשאל האם זה צודק שיש מצלמות שמתעדות הכל אמר: "די לי בעבודה שלי, לא אתייחס לכך".

וירוס הקורונה: "יש לנו אנשים שמתדרכים אותנו מה לעשות בנידון. אנחנו סומכים על מי שמבין בזה ונשמעים להוראות".

האם ויניסיוס מעל בייל: "אף אחד לא נמצא מעל אחד אחר. אני תמיד אומר שכולם חשובים וכולם משחקים בסוף. אני מקבל את ההחלטות וזה לא קל. אני יודע איך השחקנים מגיבים ושכולם תמיד רוצים לשחק".

ויניסיוס. לא מעל גארת' בייל (Arroyo Moreno/Getty Images)
ויניסיוס. לא מעל גארת' בייל (Arroyo Moreno/Getty Images)

בטיס מגיעה למשחק בכושר רע מאוד, לאחר שלא ניצחה מאז המחזור ה-20 בו הביסה 0:3 את ריאל סוסיאדד. זהו הניצחון היחיד שלה בעשרת המשחקים האחרונים. במחזור הקודם נכנעה 2:1 לוולנסיה והיא תקועה במקום ה-14, רחוק מאוד מאיכות הסגל שלה. חואקין סאנצ'ס הוותיק השווה שיא קריירה עם עשרה שערים בכל המסגרות והמבקיע הבולט הוא לורן שרשם 11 כיבושים.

בורחה איגלסיאס שפע ביטחון לקראת המשחק: "כולנו חושבים רק על לנצח את ריאל מדריד, בבית אנחנו חזקים. הלוואי והייתי יודע מה הסיבה לחוסר ההצלחה שלנו". בבית ניצחו הירוקים-לבנים בשישה מתוך 13 משחקיה. עבור ה"בטיקוס" מדובר בחזרה גנרלית לקראת הדרבי נגד סביליה, וכשהקשר סרחיו קנאלס צריך להיזהר מכרטיס צהוב שיימנע ממנו לשחק נגד היריבה העירונית.

המאמן רובי לא חושש ממעמדו ואמר: "נשאלתי על כך לעתים תכופות. אני עושה הכל למען הקבוצה. לא נוריד את הראש, נגרום לריאל מדריד להרבה בעיות. אנחנו מאוכזבים כי במשחקים רבים היינו טובים ולא זכינו לתגמול. ריאל פגיעה משנים עברו על אף היכולת ההגנתית שלה. הקהל שלנו מאוכזב אבל משריקת הפתיחה הם יהיו איתנו ובגדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי