שחקני ברצלונה קיצצו 70% משכרם, מסי: "זה היה ברור שנסכים"

ליונל מסי
ליונל מסי | Alex Caparros/Getty Images

הקפטן זעם: "שמו אותנו תחת זכוכית מגדלת ולחצו עלינו, אבל תמיד היינו הראשונים לעזור. חיפשנו את הנוסחה כדי לסייע למועדון". המטרה: שהעובדים 'הרגילים' של הקבוצה לא ייפגעו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

מגיפת הקורונה פוגעת בכל האימפריות הגדולות בכדורגל העולמי וכך גם בברצלונה. הימים האחרונים היו סוערים מאוד עבור אלופת ספרד כאשר השחקנים סירבו לבקשתו של הנשיא ג'וזף ברתומיאו לקצץ כ-70% משכרם. אחד האוהדים אפילו תקף את השחקנים ברשתות החברתיות וקרא להם "רודפי בצע" באינסטגרם וטען שעליהם ללמוד מקבוצת הכדורסל. היום (שני) הסאגה באה לסיומה. הקפטן ליאו מסי, ובהמשך כל שחקני הקבוצה, הוציאו הודעה משותפת באינסטגרם על הקיצוץ בשכר.

בפתיחת ההודעה נכתב: "הרבה נכתב ונאמר על הקבוצה הראשונה של ברצלונה בכל הנוגע לשכר השחקנים במהלך תקופה זו של מצב חירום. לפני הכל, אנחנו רוצים להבהיר שרצוננו תמיד היה ליישם הפחתה בשכר שאנו מקבלים, כי אנחנו מבינים מצוין שמדובר בסיטואציה יוצאת דופן ותמיד היינו הראשונים לעזור למועדון שלנו כשהתבקשנו לעשות כך. הרבה פעמים עשינו זאת גם מיוזמתנו האישית, כשחשבנו שהדבר נחוץ או חשוב".

"לכן, זה לא מפסיק להפתיע אותנו שבתוך המועדון יש מי שרוצה לשים אותנו תחת זכוכית מגדלת וללחוץ עלינו לעשות משהו שתמיד היה לנו ברור שנעשה. למעשה, אם ההסכם התעכב כמה ימים זה פשוט מאוד כי חיפשנו את הנוסחה כדי לעזור למועדון ולעובדיו בזמנים קשים אלו".


מסי, סוארס וגריזמן. סוף טוב – הכל טוב (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

המטרה הגדולה של השחקנים היא שעובדי המועדון 'הרגילים' יוכלו לקבל את מלוא שכרם עד לסיום העונה. על כך נכתב: "מצדנו, הגיע הזמן להכריז כי מלבד קיצוץ של 70% בשכר שלנו למשך תקופת מצב החירום, נעביר גם תרומה על מנת שעובדי המועדון יוכלו לקבל את מלוא שכרם במהלך תקופה זו. אם לא דיברנו עד כה, זה בגלל שהעדיפות העליונה הייתה למצוא פתרונות שיהיו ריאליים כדי לעזור למועדון, אבל גם לאלו שהכי נפגעו מהסיטואציה הזו".

לסיום העבירו השחקנים מסר לאוהדים: "לא נרצה להיפרד מבלי לשלוח דרישת שלום חמה והרבה כוח לכל ה'קולס' שסובלים בזמנים קשים אלו, כמו גם לכל אלה אשר מחכים בסבלנות בביתם שהמשבר הזה יגיע לסיומו. בקרוב מאוד נצא מזה, ונעשה את זה ביחד. ויסקה בארסה, ויסקה קטלוניה".

שחקני העבר של בארסה מיהרו להגיב לפוסט של מסי וראשון מביניהם היה המועמד לאמן את הקבוצה, צ'אבי הרננדס, שכתב: "גדולים כולם! דוגמא ומופת כמו תמיד!". סמואל אטו הצטרף למחמאות: "ליאו, אתה גדול. בראבו לכל הקבוצה". קרלס פויול הוסיף: "גאה בכל אחד מכם".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי