מנכ"ל יובנטוס בעבר חשף: כך נסגרה העברתו של זידאן לריאל מדריד

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Allsport UK/ALLSPORT

מוג'י חשף: "הוא היה להוט מאוד לעבור, הייתי צריך ממש להוציא אותו מחדר ההלבשה לאחר משחק נגד אטלאנטה. אמרתי לו 'תגיד לפרס שאתה לא משוחרר', והם הבינו שרק סכום חסר תקדים יביא לכך"

(גודל טקסט)

הוא זכה עם צרפת במונדיאל 1998 הביתי והוליך אותה לזכייה גם ביורו 2000 כעבור שנתיים, אבל במדי יובנטוס משהו לא עבד מבחינת זינדין זידאן בשנתיים האחרונות. בקיץ 2001, בשיאו של פרוייקט הגלאקטיקוס של פלורנטינו פרס, הוא עבר לריאל מדריד, בעסקה שגררמה לטירוף כמעט כמו עם הצטרפותו של לואיס פיגו מברצלונה שנה קודם לכן, שכן הצרפתי היה לשחקן היקר בהיסטוריה. לוצ'יאנו מוג'י, המנכ"ל האגדי של הגברת הזקנה, חשף כעת כיצד ההעברה נסגרה.

מוג'י סיפר: "הוא היה להוט מאוד לעבור לספרד והייתי צריך פשוט להוציא אותו מחדר ההלבשה ולהעמיד דברים עד דיוקם. זה קרה לאחר משחק נגד אטלאנטה ב-2001. הבהרתי לו: 'אתה לא משוחרר, תודיע על כך לפלורנטינו פרס'". בהמשך הבהיר מוג'י: "פרס הבין שיהיה עליו לשלם סכום שמעולם לא היה כמותו".

האיטלקי הבהיר ימים ספורים לאחר אותה העסקה: "זידאן רצה להישאר ביובנטוס והיה לו תפקיד בקבוצה, אך מאחר ותמיד הביע את רצונו לעזוב לספרד, ולא ייתכן ששחקן שנמצא עם הראש בריאל מדריד יישאר אצלנו – הוא נמכר בסכום שהתאים לנו. כשקיבלנו את ההצעה ההיא – החלטנו להעבירו מייד. אחרת זה היה פוגע בקבוצה שלנו בצורה משמעותית".


זידאן בימיו בריאל מדריד (JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)

המהלך הסתדר נהדר לשני הצדדים. יובה השתמשה בסכום העתק שקיבלה – 75 מיליון יורו, כדי להתחזק בג'יאנלואיג'י בופון, ליליאן טוראם ופאבל נדבד וזכתה באליפות איטליה, בעוד הצרפתי כבש את שער הניצחון של ריאל בגמר ליגת האלופות ב-2001/02 בוולה נהדר נגד באייר לברקוזן וזכה בתואר לראשונה בקריירה, לאחר שכבר הפסיד בשני משחקי גמר עם הגברת הזקנה.

עוד לגבי ריאל וזידאן, מידו, חלוץ העבר המצרי ששיחק בספרד במדי סלטה ויגו, העביר ביקורת על המאמן: "מבחינתי זידאן לא הוסיף לריאל שום דבר בתקופה השנייה שלו במועדון. ריאל היא הקבוצה שאני אוהב אבל זוהי האמת. איך אומרים? אל תתחתן עם אותה אישה פעמיים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי