בספרד בדקו ומצאו: השוער הטוב ביותר בלה-ליגה בעשור האחרון

יאן אובלק, טיבו קורטואה
יאן אובלק, טיבו קורטואה | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

אתם מופתעים? יאן אובלק הנפלא מאתלטיקו מדריד לא הותיר לאחרים סיכוי. במשחק הבא ללא ספיגה יגיע למאה רשתות נקיות, הרקורד שלו עומד על 0.64 שערים למשחק. איפה קורטואה, קסיאס וטר שטגן? וגם: העונה הנוכחית

(גודל טקסט)

באחד מהמשחקים האחרונים לפני שהכדורגל הושבת, אתלטיקו מדריד ניצחה את ליברפול 2:3 באנפילד והעפילה לרבע גמר ליגת האלופות. השחקן המצטיין, עם כל הכבוד למרקוס יורנטה שכבש צמד, היה האיש בין הקורות, יאן אובלק שפשוט רשם סדרת הצלות אדירה. רבים רואים בסלובני כשוער הטוב בעולם. ככה זה עם יכולת שיא שבוע אחר שבוע וארבעה תארי זאמורה (השוער שספג הכי מעט שערים בליגה). בספרד בדקו את כל המספרים מהעשור האחרון, קרי מעונת 2010/11, ושוער הקולצ'ונרוס משאיר את כולם מאחור.

זו העונה השישית של הסלובני בבירת ספרד לאחר שהגיע מבנפיקה בקיץ 2014 בתמורה ל-16 מיליון יורו והיה לשוער היקר בתולדות לה-ליגה. והוא סיפק את הסחורה מהרגע הראשון. אובלק, שזקוק לעוד משחק אחד ללא ספיגה כדי להגיע למאה רשתות נקיות – מחזיק במאזן הטוב בתולדות הליגה עבור שוערים ששיחקו למעלה ממאה משחקים.

 
אובלק ספג 115 שערים בלבד ב-180 הופעות – ממוצע של 0.64 שערים למשחק, והוא מוביל בפער גדול על ויקטור ואלדס שוער ברצלונה, שמאז תחילת ספירת הנתונים ספג 98 שעררים ב-124 הופעות – 0.79 שערים למשחק. במקום השלישי ניצב טיבו קורטואה, שוער ריאל מדריד כיום שזכה עם אתלטיקו באליפות ב-2013-14. הוא ספג 0.9 שערים בממוצע למשחק. באתלטיקו, אגב, עמד הרקורד שלו על 0.81 שערים. מאחוריו נמצא מארק אנדרה טר שטגן עם 129 ספיגות ב-141 משחקים (0.91 שערים למשחק) ואת הטופ5 סוגר איקר קסיאס שספג 0.94 שערים בממוצע למשחק (117 שערים ב-125 משחקים).


אובלק בפעולה. השוער הטוב בעולם? (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

בכתבה הזכירו את ההצלות הגדולות שלו העונה, והוא צפוי להיות השוער הזר הראשון ששומר מאה פעמים על שער נקי. מבחינת מספגים ללא ספיגה, קלאודיו בראבו ששיחק בבארסה ובריאל סוסיאדד, מדורג שני עם 80 משחקים. קורטואה שלישי עם 75, דייגו לופס רביעי עם 68 משחקים וגורקה איריסוס הוותיק מדורג חמישי עם 64 משחקים. טר שטגן ששמר 58 משחקים על שער נקי, קרוב-קרוב לטופ.

 

עוד קצת מספרים: ואלדס הוא השוער שספג הכי מעט שערים מחוץ לרחבה (שבעה). דייגו אלבס ששיחק בעבר בוולנסיה הוא המומחה לעצירת פנדלים. הוא הדף 16 מתוך 36 הכדורים שנבעטו לעברו, כלומר 41.7% אחוז.

בינתיים, כשהכדורגל יחזור, אובלק רוצה לזכות בתואר הזאמורה בפעם החמישית ברציפות. עד עתה הוא ספג 21 שערים ב-27 משחקי ליגה, קורטואה, מנגד, ספג 16 בלבד ב-24 מחזורים, אך תהיו בטוחים שהסלובני לא יוותר.
 

 
רקורד הספיגות בעשור האחרון ("מונדו דפורטיבו", צילום מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי