בספרד מתחילים להיערך: המשחקים צפויים להתקיים ללא קהל עד 2021

סנטיאגו ברנבאו
סנטיאגו ברנבאו | Angel Martinez/Getty Images

הממשלה צפויה להכריז על כדורגל בדלתיים סגורות עד שיימצא חיסון לנגיף. נשיא הליגה, העביר מסר למועדונים להתכונן לתרחיש הגרוע מכל בפן התקציבי. ההפסדים עד הקיץ: 350 מיליון. וגם: בדיקות קורונה מסוף אפריל

(גודל טקסט)

בספרד יעשו הכל לחדש את עונת הכדורגל הנוכחית מתי שזה ייתאפשר, וכמובן שהמשחקים יתנהלו בדלתיים סגורות, ללא קהל. אם כי, החדשות הרעות הן שהמגמה צפויה להימשך עד 2021 בהמלצת הממשלה. לפי התקשורת הספרדית, נשיא לה-ליגה, חאבייר טבאס, העביר מסר למועדונים להיערך לכך.

המסר של טבאס היה ברור – התכוננו לתרחיש הגרוע ביותר מבחינת התקציב. הממשלת מתכננת שאוהדים לא יגיעו למגרשים עד אשר לא יתקבל החיסון המיוחד נגד הקורונה שהביאה לשיעורי תמותה גבוהים בספרד. כבר העונה יפסידו המועדונים 350 מיליון יורו.

מסיבה זו המועדונים כבר חושבים על אסטרטגייה כיצד להתמודד עם המציאות שנכפתה עליהם. חלק מהקבוצות הבטיחו לאוהדים הנחות משמעותיות למנוי לקראת השנים הבאות בכדי לא להחזיר להם את כספם. הטלוויזיה תאפשר לאוהדים לצפות במשחקים שנותרו בחינם. הקבוצות לא יוכלו ליהנות כמובן לא רק מהרווחים של מכירת כרטיסים אלא גם מהאוכל והשתייה הנמכרים באצטדיון ואולי גם לא מהסיור במוזיאונים.

מנהל חברת המולטימדיה גדולה בספרד, חואמה רוורס, אמר בעניין: "אני חושב שנתחיל את שנת 2021 בלי קהל ביציעים, אין מה לעשות. הכדורגל לא יהיה אותו הדבר, העולם ישתנה. אבל גם לא יהיו בתי קולנוע, קונצרטים והרבה פחות אנשים יילכו ברחוב".

עוד לגבי הליגה, אתמול (רביעי), התקיימה פגישה של הרופאים יחד עם הנהלת הליגה כדי לדון בסדר יום לקראת חזרה אפשרית למגרשים. כל השחקנים ואנשי הצוות יצטרכו לעבור בדיקת קורונה בתור התחלה כשתאריך היעד הוא ה-28 באפריל. חלק מהרופאים חוששים מהחזרה לשגרה ויש מאמני כושר הטוענים שהכנה מוקדמת של 15 ימים עדיין לא תוכל למנוע פציעות.

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי