"אמבפה יהיה הגלאקטיקו המיוחד של פלורנטינו פרס"

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | BERTRAND GUAY/AFP via Getty Images

ב"אס" נטען כי בספרד בטוחים שהצרפתי יצטרף והוא יהיה הכוכב הצעיר ביותר והיקר ביותר שיגיע לבלאנקוס, בקיץ 2021. חלוץ עבר ביקר את בנזמה: "חסר לריאל קילר". וגם: הבלאנקוס לא מוותרים על פול פוגבה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד הצליחה לנצח העונה את קבוצות הצמרת ואף החזיקה בפסגה בספרד בחלק מן הזמן אך לאורך כל העונה ניכר שיש לה בעיה גדולה בהתקפה. חלוץ העבר של המועדון, הוגו סאנצ'ס, שלפני 30 שנה היה חלק מהקבוצה שזכתה באליפות חמישית ברציפות וקבעה שיא של 107 שערי זכות – הבהיר כי הוא רוצה לראות את הלבנים מתחזקים בהתקפה: "חסר למועדון קילר", הוא אמר בשער "אס". הוא אמר שקארים בנזמה שחקן טוב "אבל הוא כמו חלוץ שני, הוא לא '9' טהור כמו שאני או כריסטיאנו רונאלדו היינו. רונאלדו עשה הכל בצורה מושלמת. ריאל בבעיה". נציין כי בנזמה סבל מדעיכה קשה ביכולתו בחודשים האחרונים.

מי שיכול לפתור את כל הבעיות הוא קיליאן אמבפה (שגם הוא לא '9' טהור), אלא שבמועדון מבינים שייאלצו לחכות עד לקיץ הבא (2021). בספרד נכתב כי פלורנטינו פרס, שנחשב למומחה לגלאקטיקוס – רוצה שאמבפה יהיה הגלאקטיקו העשירי שלו, ומסיבות שונות הוא גם יהיה זה שישבור את התבנית המוכרת.

אמבפה יהפוך לגלאקטיקו היקר ביותר של המועדון (על אף ההשלכות של נגיף הקורונה) וגם לצעיר מכולם. בספרד פירטו את רשימת תשעת כוכבי העל הקודמים שהגיעו. בפרוייקט הגלאקטיקוס שנפתח בשנת 2000 עם החתמתו של לואיס פיגו, כל השחקנים הגיעו מעל גיל 25 – פיגו (27), זינדין זידאן (29), רונאלדו (25) ודיוויד בקהאם (28) והמחיר לא היה גבוה מ-72 מיליון יורו.

בקיץ 2009 השקיעה ריאל רבע מיליארד יורו עם החתמתם בין היתר של כריסטיאנו (96 מיליון יורו, הגיע בגיל 24) וקאקה (הגיע בגיל 27 בתמואה ל-67 מיליון יורו). חאמס רודריגס היה הצעיר ביותר (23 מיליון יורו) וגארת' בייל היה מכולם (101 מיליון יורו), ללא הכללת הבונוסים בעסקת העברתו של אדן הזאר. בסך הכל השקיע פרס 646 מיליון יורו בהחתמת תשעה כוכבים – 71.77 מיליון יורו בממוצע.

עוד לגבי ריאל, הבלאנקוס לא הרימו ידיים לגבי צירופו האפשרי של פול פוגבה. שווי השוק שלו כיום עומד על 80 מיליון יורו, הוא מיעט לשחק העונה ובמועדון מרוצים שהתנאים להבאתו שונים לחלוטין מאלה שהיו בקיץ (כמעט 200 מיליון יורו). "הדעיכה הגדולה במחירו היא בדיוק מה שגרם לריאל להיות קשובה לעסקה", נכתב ב"אס". עוד נטען כי הבלאנקוס אופטימיים לפי מקרי העבר, כשהספרדים צירפו לא מעט שחקנים ממנצ'סטר יונייטד.
 
 
בקיץ 2003 צירפה ריאל את בקהאם במחיר מציעה של 35 מיליון יורו. כעבור שלוש שנים היא קיבלה בזרועות פתוחות את רוד ואן ניסטלרוי לאחר שהסתכסך עם כריסטיאנו רונאלדו, והיה שחקן מכריע באליפות. עוד שחקנים שהגיעו למועדון הם חאבייר צ'יצ'ריטו כמושאל והבלם גבריאל היינצה. את הדרך ההפוכה עשה אנחל די מריה בקיץ 2014 בתמורה ל-80 מיליון יורו.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי