אינייסטה: "למסי יש יכולת שקיימת אצל מעטים, אם בכלל"

ליאו מסי, אנדרס אינייסטה
ליאו מסי, אנדרס אינייסטה | NurPhoto / Contributor

המהנדס בתראיין בארגנטינה והחמיא לפרעוש: "אחרי כל השנים, הוא עדיין מדהים אותי אותי כל יום מחדש". על העובדה שהוא לא זכה במונדיאל: "היה רוצה להיות בנעליים שלי". וגם: מדוע הוא הגדול מכולם?

(גודל טקסט)

אנדרס אינייסטה התראיין בארגנטינה ודיבר על חברו לשעבר לקבוצה, ליאו מסי. "המהנדס" פתח את דבריו והחמיא לפרעוש: "ליאו ממשיך להדהים אותי כל יום מחדש. אחד הדברים הכי מיוחדים אצלו זו התדירות בה הוא מצליח לעשות את ההבדל. שנה אחר שנה, משחק אחר משחק, הוא לא מפסיק. גם היום, אחרי כל כך הרבה שנים וכל כך הרבה דברים, זה ממשיך להפתיע אותי. זו יכולת שיש למעט מאוד כדורגלנים, אם בכלל".

לאחרונה עלה לאוויר הדוקו "אנדרס אינייסטה, הגיבור הבלתי צפוי", סרט בן 86 דקות הסוקר את הקריירה של כוכב ברצלונה לשעבר ושחקן ויסל קובה היפנית בהווה. במהלכו, מסי צוטט שהיה רוצה לעשות את מה שאינייסטה עשה – להבקיע שער ניצחון בגמר גביע העולם. אינייסטה הגיב לכך: "למונדיאל יש משקל רב. כל אחד בוודאי היה רוצה להיות בסיטואציה הזו ולהבקיע את השער הזה. אני מבין אותו, כי מדובר בגביע העולם – תואר שמאוד קשה לזכות בו. יש מעט מאוד נבחרות שמצליחות, אז החשיבות היא עצומה. עם זאת, מסי הבקיע אינספור שערים בכל מפעל אפשרי כולל בגמרים. זה מעיד על הגדולה שלו".

על כך שארגנטינה ומסי לא הצליחו לזכות במונדיאל: ובכן, זה מפתיע אותי במובן מסוים, כי יש לארגנטינה כדורגלנים נהדרים ומבחר עצום של שחקנים, ביניהם גם מי שהוא עבורי מספר 1. אז הם לא הצליחו… מה שקרה נגד גרמניה, לדוגמא, המשחק הוכרע בפרטים הקטנים. יש רגעים מסוימים בכדורגל שמטים את הכף לטובת קבוצה כזו או אחרת. אם המשחק הזה ייערך שוב, אולי הוא יסתיים בצורה אחרת. בברצלונה, ליאו זכה ארבע פעמים בליגת האלופות. עם ליאו ועם הקבוצה שהייתה לנו, היינו צריכים לזכות בצ'מפיונס עוד כמה פעמים. אבל ככה זה בכדורגל, יש קבוצה יריבה, גם היא טובה והדבר החשוב הוא להתענג על דברים כמו זכייה בתארים בזמן אמת".

מדוע בעיניו מסי הוא הגדול מכולם: "כי הוא עושה את ההבדל בכל רמה שקיימת, הוא מסוגל להבקיע שלושער בדיוק כמו שהוא מסוגל לבשל שלושה שערים. אם זה נראה נחמד וקל מבחוץ, מבפנים זה נראה שאפילו יותר קל לו. במילים אחרת, הוא שחקן שיכול לעשות את ההבדל בכל רגע נתון. כל מי ששיחק איתו נהנה מכך. ברור שהוא לא יכול לשחק לבד והוא זקוק לכל מי שמקיף אותו כדי לשפר עוד יותר את מי שהוא".

על כך שמסי זוכה לקצת פחות הכרה בארגנטינה: "שמעתי על זה, יותר נכון קראתי. בכדורגל, כשהתוצאות לא מגיעות, זה בדרך כלל קורה. אי אפשר להשוות את התמיכה שהוא קיבל בברצלונה לתמיכה שהוא קיבל בנבחרת. בקבוצה אתה עובד כל יום בצורה מאוד ספציפית ומסודרת. כולנו יודעים כמה טוב מסי ומה הוא מסוגל לעשות כשהוא ממוקד. אחרי זה, כמו שכבר אמרתי, יש פרטים קטנים בכדורגל שהם לא בשליטתך ויכולים לשנות את ההיסטוריה לכאן או לכאן".


אינייסטה ומסי במדי ברצלונה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי