לאן ממשיכים מכאן? כך החלום של קוטיניו להגיע לבארסה הפך לסיוט

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images

אחרי עונת השאלה בבאיירן, שלא מוכנה לרכוש אותו, הברזילאי ימצא את עצמו בפני מעבר נוסף בתום העונה. כך הרכש היקר בתולדות הקטאלונים הפך לפלופ

(גודל טקסט)

פיליפה קוטיניו הוא סיפור. הברזילאי שעבר לברצלונה תמורת סכום עצום של 145 מיליון יורו בחלון ההעברות של ינואר 2018 נמצא במגמת ירידה מתמשכת ואת העונה הנוכחית מבלה בהשאלה בבאיירן מינכן. באתר היוקרתי "Goal" הקדישו לקשר בן ה-28 כתבה בה ניתחו את מסלול הנסיגה של השחקן.

כשעזב את ליברפול והצטרף תמורת סכום עתק לבארסה קוטיניו אמר ש"לא היה עוזב לשום מועדון, אבל ברצלונה זה משהו אחר. זה חלום". כיום, שנתיים וחצי לאחר מכן, אפשר להגיד שהחלום הזה הפך לסיוט. עם סיום העונה הברזילאי שוב יהיה בצומת דרכים, אבל הפעם האפשרויות שלו הפכו להרבה יותר צרות.

בארסה כבר לא רוצה אותו. באיירן לא צריכה אותו ולא מוכנה לשלם עליו סכום גבוה. ליברפול? אפילו היא, אצלה הוא היה אהוב הקהל, המשיכה בלעדיו, התקדמה והפכה למכונה משומנת, רעבה ומצליחה.


קוטיניו מאוכזב במדי ברצלונה (Michael Regan/Getty Images)

אז איך הכל השתבש לשחקן היקר בתולדות ברצלונה והשלישי הכי יקר בתולדות הכדורגל העולמי? קוטיניו היה מי שליאו מסי רצה שיחליף את ניימאר בבארסה ורוברט פרננדס (המנהל המקצועי של הקטאלונים) אמר שיחליף את אנדרס אינייסטה. כידוע, הוא לא עשה זאת. הוא היה רחוק ממה שהקבוצה הייתה צריכה. הוא היה נראה לא מספיק מהיר כדי לשחק בכנף ולא מספיק חכם וממושמע כדי לשחק במרכז המגרש.

חצי העונה הראשונה שלו הייתה לא רעה, אבל בשנה וחצי בברצלונה הוא פתח על הספסל בערך אותה כמות פעמים כמו שפתח על הספסל בליברפול בחמש עונות – וזה אומר הכל. לקראת סוף עונת 2016/2017, כשעוד היה שחקן המייטי רדס, יורגן קלופ הזהיר אותו שבבארסה הוא יהיה "עוד שחקן", אך אם יישאר יהפוך לאגדה וסמל במועדון.

המאמן הגרמני לא הצליח לשכנע וקוטיניו עשה כל שביכולתו כדי לעזוב בקיץ 2017. תחילה הוא הגיש בקשת העברה למועדון ולאחר מכן רקח "פציעה בגב" שהשביתה אותו מאימונים ומשחקים. באותו קיץ ליברפול התעקשה והצליחה להשאירו, אך בחלון ההעברות של החורף כידוע מכרה אותו תמורת 145 מיליון יורו. בסך הכל 18 חודשים מאז אותו חודש ינואר השחקן שוב היה בתנועה, כשבאיירן שילמה 8.5 מיליון יורו כדי להשאיל אותו לעונה אחת.


קלופ (Laurence Griffiths/Getty Images)

יש לאלופת גרמניה אופציה להחתימו תמורת 120 מיליון יורו, אך הם לא מתכוונים לעשות את זה. ממש כמו בבארסה, גם אצל הבווארים קוטיניו לא ממש מצא את מקומו על המגרש – תומאס מולר שנולד מחדש התקבע בעמדת הקשר ההתקפי, סרג' גנאברי וקינגסלי קומאן השתלטו על עמדות הכנף וג'ושוע קימיך, לאון גורצקה וטיאגו אלקנטרה משחקים בקישור האחורי ומספקים שליטה במרכז השדה ואיזון.

מנכ"ל באיירן, קרל היינץ רומינגה, סיפק ציטוט מעניין על קוטיניו בחודש פברואר האחרון: "לפעמים עושה רושם שהוא מעכב את המשחק". המאמן, האנזי פליק, אמר דבר לא פחות חמור וטען שהוא מנסה יותר מדי להרשים: "לפעמים הוא מפעיל יותר מדי לחץ על עצמו. הוא מנסה להראות את מה שהוא יודע כשהוא משחק, אבל לא כל ההחלטות שהוא מקבל הן נכונות".

אז מה הלאה? עתידו בקאמפ נואו לא נראה הגיוני. בארסה בחובות מדאיגים ועוד שואפת להחתים את לאוטרו מרטינס מאינטר וחולמת להחזיר את ניימאר מפריז סן ז'רמן, אך היא תצטרך לגייס כסף ממכירת שחקנים. קוטיניו, עוסמאן דמבלה ואנטואן גריזמן, שלוש ההחתמות היקרות ביותר של המועדון, נתפסים כדרכים הטובות ביותר להכנסה כספית. 


האנזי פליק (MATTHIAS HANGST/POOL/AFP via Getty Images)

עם זאת, המשבר הכלכלי שיצר נגיף הקורונה מורגש מאוד והסיכויים למכור את השחקנים מן הסתם נסוגו, בטח במחירים שרצתה ברצלונה. קבוצות גדולות כמו ליברפול, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם לא נראות כמתעניינות בשחקן ולפתע נראה כי מעבר לארסנל עתיד להפוך לסביר, שכן התותחנים כבר הביעו את רצונם לצרפו. השאלה הנשאלת היא האם קוטיניו עצמו יצליח לשקם את עצמו ולהחזירו לטופ העולמי בקבוצה הבאה שלו, אבל מה שבטוח – מצפה לנו קיץ מאוד מסקרן בגזרת הברזילאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי