"המנהיג מסי": גריזמן זכה לגיבוי, פאטי למחמאות ולגאנס מתלוננת

אנסי פאטי
אנסי פאטי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

ברצלונה ניצחה 0:2 בקאמפ נואו הריק והגדילה את הפער בפסגה, הקשר בן ה-17 כבש שער נפלא וב"מונדו" כינו אותו "האור בקצה המנהרה". וגם: הפרעוש התקרב לרונאלדו, סטיין חושש מפציעת פיקה והפנדל הבעייתי שנפסק

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה חזרה לקאמפ נואו אחרי 101 ימים ופגשה מציאות חדשה – 100 אלף מושבים ריקים סביב ליאו מסי ושאר הכוכבים. ייתכן שזה השפיע, כי היכולת לא הייתה בשיאה בלשון המעטה, אבל זה הספיק כדי לרשום 0:2 על לגאנס ולהשיג שלוש נקודות שמבטיחות לה לפחות מחזור נוסף בפסגה ולפחות עד מחר בערב פער של חמש נקודות מריאל מדריד.

המזל של ברצלונה הוא שגם אם היא לא ביכולת שיא, יש לה את ליאו מסי שאמש כבש את שערו ה-699 בקריירה ובהחלט ניתן צפות מ"הפרעוש" לרשום את ציון הדרך המטורף כבר ביום שישי, אז ברצלונה תתארח אצל סביליה לקרב שצפוי להיות מרתק בין החבורה של ז'ולן לופטגי לזו של קיקה סטיין. מסי כבש את שערו ה-21 העונה בליגה מהנקודה הלבנה, אבל עוד קודם לכן מי שמצא את הרשת היה אנסו פאטי הצעיר, היהלום בן ה-17 שגדל בברצלונה וכבש שער יוצא מן הכלל לאחר שהסתובב על המגן ובעט כדור מאוד מדויק לפינה הרחוקה.

"אנסו פאטי הוא האור בקצה המנהרה", נכתב בעיתון הקטלוני "ספורט" וגם הקשר איבן רקיטיץ' לא הצליח לעצור את התפעלותו מהשער של פאטי: "השער שלו עשה את המשחק קל יותר ואנחנו כמובן מאושרים בשבילו שכבש. הוא מצליח להרשים אותנו וכל מה שהוא צריך זה סבלנות ולהמשיך לעבוד קשה".

אגב, גם ב"מונדו דפורטיבו" וגם ב"ספורט" השתמשו בעמוד השער באותה תמונה של ליאו מסי לצד הכיתוב "המנהיג מסי" ו"בפקודת מסי". עבור הארגנטיני היה זה השער ה-56 במסגרת "לה ליגה" מנקודת הפנדל והוא השתווה להוגו סאנצ'ס, כשרק כריסטיאנו רונאלדו מקדים אותו בהיסטוריית הליגה עם 61 כיבושים מ-11 מטר. 

הקרואטי, שהשלים 90 דקות ולא נמנה על אחד מחמשת המוחלפים, נשאל על הכושר בו נמצאת הקבוצה והוסיף: "כל הקבוצות ישחקו המון בתקופה הקרובה וזה מה שיש. קשה מאוד לומר שאנחנו נמצאים ב-100 אחוז שלנו, אין אף קבוצה שנמצאת, אבל אנחנו נגיע לשם לאט לאט".

גם סטיין שפע במחמאות על הקשר בן ה-17, לא לפני שהעניק גיבוי לאנטואן גריזמן ששוב הציג יכולת מאכזבת: "אני מרוצה מאוד מהעבודה של כולם. פאטי פתח כי הוא היה טוב באימונים האחרונים והתגבר על רגישות בשבועות האחרונים. הוא עשה עבודה טובה מאוד ולא רק בשער שכבש, אלא בהתקפה וגם בהגנה. זה נכון שיש דברים שהוא עדיין לוקה בהם ושהוא צריך לשמור על יציבות, אבל הוא שחקן מצוין ואנחנו לא רוצים לסכן אותו אחרי שהייתה לו בעיה בפגרה – אנחנו צריכים לדאוג לו ולוודא שהוא לא ישחק יותר מדי ויהיה בסיכון להיפצע".

ואם מאמן ברצלונה דיבר על הצורך לשמור על שחקניו ולהימנע מסיכונים, אז לאחר המשחק הוא נשאל גם על מצבו של ג'רארד פיקה, שבדקה ה-73 הוחלף על ידי סמואל אומטיטי: "הוא ספג מכה, יש לו כמה תפרים ואפילו מגן העצם שלו נשבר, אז אנחנו נראה בימים הבאים מה מצבו ואני מקווה שהפגיעה לא חמורה".

לסיום, נשאל המאמן על החוויה הלא פשוטה לשחק באצטדיון של כמאה אלף מושבים שנותר מיותם: "עוד לפני המשחק עליתי למגרש כדי לבדוק את מצב הדשא והייתה הרגשה שונה, שאיבדנו משהו מאוד חשוב שמייצג את הכדורגל, את הקול של המשחק. זה יכול לפגוע בך במשחקי בית, אבל זה יתרון במשחקי חוץ", הודה.


הקאמפ נואו הריק, אתמול נגד לגאנס (Alex Caparros/Getty Images)

ובעוד בברצלונה סימנו 'וי' נוסף, עוזר המאמן של לגאנס, טוני אמור שניהל את המשחק לאחר הרחקת המאמן חאבייר אגירה בעקבות ויכוח עם השופט, התלונן על הפנדל הגבולי שניתן לברצלונה: "עבורי זה לא פנדל. – כמו שבמשחק הקודם נגד ויאדוליד לא שרקו לטובתנו וספגנו אחר כך, כי יש נגיעות יד ברחבה שנשרקות ויש כאלה שלא. אנחנו מסכנים את חיינו כדי לשחק וכל החלטה מכריעה וחשובה. אני חושב שאם היה מגע כזה בצד שלנו, לא היינו מקבלים פנדל".

גם שופט עבר שהתראיין ל"מארקה" הבהיר שלדעתו השימוש ב-VAR היה מיותר וטען: "השופט היה קרוב לאירוע וראה אותו מקרוב, גם היה מגע אבל לא שמצדיק שריקה ודאית ולא היה צריך ללכת לבחון את האירוע על המסך. זו הייתה טעות"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי