"נאום הזעם" של טוכל: "השחקנים מותשים פיזית ומנטלית"

תומאס טוכל
תומאס טוכל | AFP

מאמן פ.ס.ז'. ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד נאנט ונתן מונולוג נדיר על מצב הקבוצה: "בלי שחקני מפתח היינו עוד מנצחים את ליל, אבל נוספו פציעות וספגנו אדום שנוי במחלוקת". תיקו בחוץ יספיק לאליפות

(גודל טקסט)

פריז סמן ז'רמן מוכיחה את עצמה העונה כקבוצה שנכשלת שוב ושוב ברגע האמת. היא הפסידה בבית למנצ'סטר יונייטד בשמינית גמר ליגת האלופות, ושבועיים ברציפות לא הצליחה להבטיח את האליפות למרות הפער המטורף בינה לבין שאר הקבוצות בטבלה. השיא היה ביום ראשון האחרון, כשמוליכת הליגה הצרפתית הובסה 5:1 אצל ליל במשחק שהיה אמור להכתיר אותה רשמית.

התקשורת בצרפת לא מפסיקה לרדת על הקבוצה האומללה של תומאס טוכל, שהתפנה היום (שלישי) להשיב לטענות במסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד נאנט מחר. ההפסד לליל אמנם לא מנע את האליפות שכנראה תגיע במוקדם או במאוחר, אבל איבוד נקודות נגד נאנט עלול ליצור כדור שלג ממנו יהיה קשה לעצור. תיקו יספיק לקבוצת המיליארדים באופן תיאורטי, כיוון שהוא יפתח פער של 18 נקודות בטבלה עם שישה מחזורים לסיום העונה כשלפ.ס.ז'. יש הפרש שערים בלתי ניתן לגישור.

אלא שבמקום לענות על שאלות, טוכל פתח במונולוג שכעת מכנים ברחבי אירופה "נאום הזעם".

שחקני פ.ס.ז'. בהפסד לליל.
שחקני פ.ס.ז'. בהפסד לליל. "צריך להיזהר ולהישאר על המסלול הנכון" (AFP)

"אני לא כועס", התעקש טוכל, "אנחנו עובדים קשה ביחד עם השחקנים והצוות. מישהו צריך לחשוב על כל פציעה בנפרד. זו סיטואציה מסובכת אבל אני לא כועס, אני מאמין בנו. אני לא כועס על התקשורת".

"זוהי המציאות, חסרים לנו שחקנים. זו אשמתנו, זה המצב מאז ינואר-פברואר. מדובר במספר שחקנים שחסרים, וזה הופך אותנו לקבוצה קטנה. זה אומר שמעט שחקנים לוקחים על עצמם יותר אחריות, זה מאוד תובעני. הם מותשים מנטלית ופיזית".

"זה מסובך עבורנו בשבועות האחרונים", הוסיף טוכל, "בלי שחקני מפתח עוד היינו יכולים לנצח או להוציא תיקו נגד ליל, אבל אז נוספו לנו פציעות וגם כרטיס אדום מאוד מפוקפק. זה קשה, אבל זה לא הזמן לכעוס".

טוכל.
טוכל. "העבודה הזאת תמיד קשוחה" (AFP)

המשחק הקרוב נגד נאנט: "המטרה שלנו נשארה לזכות באליפות כמה שיותר מהר. אנחנו בטוחים בעצמנו, אנחנו ראויים לאליפות. יש לנו גם גמר לשחק בו (גמר הגביע הצרפתי נגד ראן ב-27 באפריל)".

"האם זה המכשול הכי גדול שנתקלתי בו מאז שהגעתי לפריז? אני לא יודע. העבודה הזאת תמיד קשוחה ותובענית, יש הרבה מכשולים שצריך להתגבר עליהם. גם בתקופה עם תוצאות טובות, צריך להירגע ולהיזהר להישאר על המסלול הנכון. זה תמיד ככה. כל מצב הוא שונה, זה לא קל".

משבר בקבוצה: "אם זה משבר, אני רוצה להיות במשבר כזה גם בשנתיים-שלוש הקרובות. אנחנו 17 נקודות מהמקום השני. זה לא משבר, זה רק שלב קשה. בכל עונה יש רגעים מסובכים, גם בעונה עם הרבה שיאים, תארים ורגעים חיוביים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי