"כמובן: האליפות של אמבפה". הכוכב הבטיח: "אמשיך בפריז"

ניימאר, קיליאן אמבפה
ניימאר, קיליאן אמבפה | AFP

ילד הפלא שכבש שלושער והשווה שיא בן 30 שנה: " מחוייב לפרוייקט. אצפה בריאל מדריד כמעריץ". ב"לאקיפ" התמוגגו: "זה היה המופע שלו בפארק דה פראנס". טוכל: "חיכינו לזה. שמחים לחגוג מול הקהל הביתי. רוצים דאבל"

(גודל טקסט)
העונה האירופית שוב נגמרה בשברון לב דווקא לעיני הקהל הביתי, האליפות שהייתה כה ברורה החל משריקת הפתיחה של העונה התעכבה והתעכבה והתעכבה והמאמן תומאס טוכל כמעט יצא מדעתו, אבל אתמול (ראשון) יכלו בפריז סן ז'רמן לחגוג בשעה טובה את האליפות השמינית בתולדותיה, השנייה ברציפות והשישית בשבע השנים האחרונות, עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק מול מונאקו בו ניצחה הקבוצה 1:3.


כמה סמלי וכמה לא מפתיע שקיליאן אמבפה, ילד הפלא, כבש שלושער נגד האקסית ושם את החותמת על הזכייה באליפות. החלוץ הצרפתי הגיע ל-30 שערי ליגה העונה, השחקן הצעיר ביותר שעושה זאת בליגה הצרפתית, וזו הייתה הפעם השלישית בה כובש שלושער ומעלה (הבקיע רביעייה נגד ליון בחודש אוקטובר). אמבפה השווה את שיאו של ז'אן פייר פאפין, היחיד שכבש 30 שערי ליגה בעונה (1989/90). זו הייתה אליפות שלישית ברציפות בשלוש העונות שלו כשחקן בוגרים.


אלוף העולם סתם את הגולל בנוגע לעתידו כשאמר לאחר המשחק. אמבפה: "אני נשאיר בפ.ס.ז, אני מחוייב לפרוייקט שלה. אני שמח עבור ריאל מדריד שזיזו חזר. אראה את המשחקים שלה כאוהד".


Voici les unes du journal L'Équipe ce lundi 22 avril 2019.

Télécharger l'édition https://t.co/EQdbHQV1Ub
Télécharger la numérique https://t.co/D5er8ytYf4pic.twitter.com/Z6FKT9YU6L

— L'ÉQUIPE (@lequipe) April 22, 2019


המאמן תומאס טוכל זכה באליפות ראשונה בקריירה: "אני שמח לראות את הקבוצה שלי זוכה באליפות בליגה הצרפתית שהיא מהיוקרתיות באירופה. כולם חיכו לתואר הזה. לחגוג את האליפות מול הקהל הביתי שלנו זו התחושה הכי מיוחדת שיש, אני מרגיש נפלא". נשיא המועדון נאסר אל חלאייפי: "הליגה הצרפתית היא תחרות הדגל כאן בצרפת, אנחנו נותנים חשיבות גדולה לתארים המקומיים. אני מברך את השחקנים שלי, המאמן והצוות וכל אלה שעובדים קשה מאחורי הקלעים ובעיקר שמח לאוהדים שהפגינו נאמנות ומסירות ותשוקה לקבוצה שלנו".


ב"לאקיפ" התמוגגו מילד הפלא: "אמבפה, כמובן, מי יכול לסמל טוב יותר ממנו את ההכתרה של פ.ס.ז? האליפות הובטחה עוד לפני המשחק אבל אמבפה היה המופע בפארק דה פראנס". הילד בן ה-20 לא חגג את השער הראשון מפאת כבוד לאקסית אמנם, אבל אין ספק שזו הייתה החגיגה שלו. "אמבפה, האיש של האליפות", נכתב ב"לה פריזיאן". 


מי שחזר לשחק לאחר היעדרות ארוכה, גם אם למחצית אחת, הוא ניימאר שהעלה תמונה בסיום המשחק כשהוא מנשק את כר הדשא וכתב: "תודה אלוהים, על הכל". הקהל הגיב בתשואות אדירות ושמח לראות את היהלום הברזילאי שנראה חד כבר באימונים. אדינסון קאבני ששותף ל-17 דקות לאחר שהחמיץ את תשעת המשחקים האחרונים, גם כן היה ברור לגבי עתידו: "יש לי חוזה כאן (עד 2020). אני שקט וטוב לי. אני שמח עם חבריי לקבוצה, המועדון, העיר, האוהדים".



 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obrigado Deus, por tudo ! ❤️

A post shared by 3n310ta neymarjr (@neymarjr) on



פ.ס.ז השתוותה למונאקו במקום השלישי בצרפת עם שמונה אליפויות ובעוד שלוש שנים תוכל להפוך לקבוצה המצליחה ביותר, אם תזכה בשלוש אליפויות ותגבר על עשרת תארי האליפות של סנט אטיין. עוד קודם לכן היא תקווה להשלים דאבל כשתשחק בגמר הגביע הצרפתי ביום שבת נגד ראן. המאמן טוכל כבר אמר שהמטרה הברורה היא עוד דאבל, ובצרפת תוהים האם נראה שוב את אמבפה, ניימאר וקאבני –  פותחים יחד בהרכב.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי