אמבפה נפרד? "זה לא יהיה אותו דבר בלי ניימאר"

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP/Getty Images

פ.ס.ז' פתחה את העונה עם ניצחון קל 0:3 על נים אך הכוכב הברזילאי שישב ביציע וספג קללות קיבל את מרבית הכותרות. גם המאמן טוכל הגיב בצורה דומה: "צריך להיות מציאותיים ולמצוא פתרונות בלי ניימאר"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
פריז סן ז'רמן אלופת צרפת פתחה את עונת 2019/20 ברגל ימין כשהביסה 0:3 את נים בפארק דה פראנס משערים של אדינסון קבאני, קיליאן אמבפה ואנחל די מאריה. זו הייתה הפעם החמישית ברציפות כשהיא פותחת את העונה בצרפת עם ניצחון ללא ספיגה. "פריז ללא בעיות", סיכמו בתקשורת את ערב פתיחת העונה. אך עם כל הכבוד לניצחון הקליל על כר הדשא, את מרבית תשומת הלב משך מי שלא שיחק, איך לא – ניימאר, שכזכור לא שיחק ולו דקה אחת בקדם העונה ולא שותף גם בסופר קאפ הצרפתי.


לקהל הצרפתי נמאס מכל מה שקורה איתו ולצד שלטים בגנותו הקהל לא היסס לקלל את השחקן ואת אמו במהלך החימום וגם כמובן לצעוק שיעזוב את הקבוצה. ב"לאקיפ" נכתב: "על רקע הקללות לניימאר קשה שלא לחזור לאותו יום בו הצטרף ניימאר ב-5 באוגוסט 2017 והתקבל בכבוד של מלכים ואמר במיקרופון: "הגעתי לאתגר גדול, פריז קסומה". מי האמין שהגירושים האלה יהיו כה מכוערים?"


מאמן פ.ס.ז', תומאס טוכל, לא הסתיר את זה שעתידו של השחקן רחוק מצרפת. טוכל אמר לאחר המשחק: "אנחנו צריכים להיות מציאותיים ולמצוא פתרונות בלי ניימאר בקבוצה. אי אפשר למצוא עוד שחקן כמוהו, אין מי שיעשה את אותם הדברים". כשנשאל על המשא ומתן – אישר שמתקיים אך לא רצה להרחיב: "הדברים הם בין ניימאר, פ.ס.ז' ומועדון אחר, אני לא יכול לומר יותר".




טוכל ניסה לרכך את דבריו: "אני אוהב את ניימאר ורוצה שימשיך. אם הוא יעזוב אני לא אשן כמו שצריך. אין לי חדשות, אני לא יודע אם יהיו חדשות רעות או חדשות טובות והוא איכשהו יישאר. אבל השוק לא נגמר ועלינו להיות מציאותיים ולדעת שאנחנו עלולים לאבד אותו".


גם קיליאן אמבפה, שהמשיך בדיוק מאותה הנקודה בה עצר בעונה שעברה (ואף כבש בפעם השלישית ברציפות במחזור הפתיחה במדי פריז) התייחס לכוכב הברזילאי: "ננסה להיות תחרותיים, אבל אנחנו לא יכולים להטעות את עצמנו. נראה מה יקרה. זה יהיה הרבה תלוי במצבו של ניימאר. בלעדיו זה לא יהיה אותו הדבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי