פריז סן ז'רמן הפסידה בביתה 2:0 לראיקוביץ' וריימס

ריימס, פ.ס.ז'
ריימס, פ.ס.ז' | BERTRAND GUAY/AFP/Getty Images

אלופת צרפת ספגה הפסד ליגה ביתי לאחר 22 משחקים ורשמה משחק ראשון בו היא לא כבשה תחת תומאס טוכל. אקס מכבי ת"א ספר משחק חמישי מתוך שבעה בו הוא לא ספג ושמר על הגנת קבוצתו כטובה בליגה

(גודל טקסט)

המחזור השביעי בליגה הצרפתית נמשך הערב (רביעי) עם שמונה משחקים. במוקד עמדה פריז סן ז'רמן, שהפסידה בפארק דה פראנס לריימס ופרדראג ראיקוביץ' 2:0 ורשמה הפסד ליגה שני העונה וראשון בבית לאחר 22 משחקים רצופים. עוד בצרפת, פאולו סוזה ובורדו נצמדו לצמרת עם 1:3 באמיין, אנז'ה המפתיעה עלתה למקום השני כשניצחה 0:2 את טולוז וליל במקום השלישי לאחר 0:2 על שטרסבורג.

פ.ס.ז' – ריימס 2:0
לאחר שהשיגה שני ניצחונות גדולים, הראשון שבהם 0:3 על ריאל מדריד בליגת האלופות וכעבור ארבעה ימים 0:1 על ליון בפארק אולימפיק, אלופת צרפת הופתעה בביתה מול ריימס ופרדראג ראיקוביץ'. המשחק נפתח כצפוי בשליטה של המארחת, שלמרבה ההפתעה ספגה בדקה ה-29 לאחר נגיחה נהדרת של האסאנה קמארה, בתוך תוספת הזמן דיה בולאיה הכפיל את התוצאה עם מספרת מרהיבה. תומאס טוכל העלה את ניימאר בהרכב, צירף אליו את אנחל די מריה בפתיחת המחצית השניה ואף שינה מערך, מה שלא עזר לקבוצתו להשוות את התוצאה. חוסר המחץ בהיעדרם של החלוצים קיליאן אמבפה, אדינסון קבאני ומאורו איקרדי בלט.

מנגד, האורחת הציגה משחק לחימה, עמדה בצורה נהדרת על כר הדשא ומנעה מפ.ס.ז' להגיע למצבים קורצים. גם כשאלופת צרפת הגיעה להזדמנויות, אקס מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ', שספג הכי מעט שערים העונה בליגה הצרפתית (2), היה עירני ומנע מהם לכבוש. זהו המשחק הראשון בעידן תומאס טוכל בו פריז לא כובשת. בחלק ההתקפי ריימס אף הגיע לכמה מצבים לקראת הסיום וכבשה את השער השני. מדובר בהפסד הביתי הראשון של המארחת לאחר 22 משחקים רצופים. אמנם היא נשארת במקום הראשון בטבלה, אך סופרת כבר הפסד ליגה שני בשבעה משחקים, כשהיא מקדימה את אנז'ה הסגנית רק בזכות הפרש שערים עדיף. ריימס, שהציגה משחק הקרבה מופתי, עלתה למקום השמיני בטבלה, כשבמאזנה 11 נקודות.

ניימאר. לא הצליח לכבוש מול פרדראג ראיקוביץ' (BERTRAND GUAY/AFP/Getty Images)
ניימאר. לא הצליח לכבוש מול פרדראג ראיקוביץ' (BERTRAND GUAY/AFP/Getty Images)

אמיין – בורדו 3:1
חניכיו של פאולו סוזה יצאו למשחק חוץ מול אמיין וביצעו מהפך גדול בדרך לניצחון. כבר בדקה השניה האורחת עלתה ליתרון עם שער ג'ון מנדוזה, אך כעבור שש דקות הגיע שער השוויון מרגליו של יאסין עדלי, שהשלים צמד בתוספת הזמן עם כדור חופשי אדיר אל החיבורים. האורחת המשיכה לשלוט במשחק ובאה על שכרה בדקה ה-73, כשסמואל קאלו בעט מחוץ לרחבה אל הרשת וקבע את תוצאת המשחק. עקב הניצחון בורדו, שתארח בשבוע הבא את פ.ס.ז' לקרב צמרת, עלתה למקום החמישי בטבלה כשבמאזנה 12 נקודות. אמיין מנגד, נותרה במקום ה-15 עם שבע נקודות.

ליל – שטרסבורג 0:2
המארחת עשתה את שלה במשחק ביתי מול שטרסבורג, שפתחה את העונה בצורה מקרטעת. שחקניו של כריסטוף גאלטייה שלטו לאורך כל המשחק ועלו ליתרון על סף הירידה למחצית הראשונה, עם שער של ויקטור אוסימן בדקה ה-43. ליל המשיכה לשחק בקצב גבוה גם במחצית השנייה וכבשה את השער השני בדקה ה-63. מהלך קבוצתי יפה של המארחת הסתיים ברגליו של לואיק רמי, שקבע את תוצאת המשחק. בעקבות הניצחון ליל עלתה למקום השלישי בטבלה, כשבמאזנה 13 נקודות, שבוע לפני שתארח את צ'לסי בשלב הבתים של ליגת האלופות. בצד המפסיד, שטרסבורג נותרה במקום ה-17 בטבלה, עם שש נקודות, כשהיא נמצאת נקודה אחת בלבד מעל הקו האדום.

תוצאות נוספות: ליון סיימה בתיקו 2:2 בברסט, מונפלייה ניצחה בביתה 0:1 את נים, נאנט גברה 0:1 על סטאד רן, מץ השיגה ניצחון חוץ יקר 0:1 על סט.אטיין, ואנז'ה ניצחה 0:2 את טולוז.

פאולו סוזה. ערב מוצלח לאקס מכבי תל אביב ( NICOLAS TUCAT/AFP/Getty Images)
פאולו סוזה. ערב מוצלח לאקס מכבי תל אביב ( NICOLAS TUCAT/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי