ליון במקום החמישי בטבלה אחרי 1:2 ביתי על נים

שחקני ליון חוגגים
שחקני ליון חוגגים | JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images

הקבוצה של סלביניו הסתדרה ללא דפאי הפצוע. ריין-אדלייד כבש ראשון (10) ודמבלה הכפיל בפנדל בשערו העשירי בליגה. פרננדו מרסל הורחק אך היריבה הייתה חסרת תשובות. שטרסבורג הביסה את אמיין, רק 1:1 לריימס עם מץ

(גודל טקסט)
המחזור ה-14 בליגה הצרפתית שיצא לדרך כבר אתמול (שישי) עם נצחונה של האלופה פריז סן ז'רמן 0:2 על ליל נמשך גם הערב (שבת) עם שישה שחקנים. ליון גברה 1:2 על ניס במשחק המוקדם. ריימס של פרדראג ראיקוביץ' סיימה רק ב-1:1 אצל מץ, נאנט עצרה רצף של ארבעה הפסדים עם 1:1 נגד ברסט ואילו שטרסבורג הביסה את אמיין עם 0:4.

ליון – ניס 1:2

הקבוצה של סילביניו התאוששה מההפסד במחזור הקודם גם ללא ממפיס דפאי הפצוע וקפצה לפחות זמנית עד למקום החמישי בטבלה. המארחת לא חיכתה יותר מדי והכריעה את המשחק מהר. ג'ף ריין-אדלייד כבש בדקה העשירית בבעיטה מדויקת מחוץ לרחבה. בדקה ה-28 היתרון הוכפל – מוסא דמבלה שהוכשל ברחבה כבש בקלילות את הפנדל והעלה את מאזנו לעשרה שערי ליגה. זה המחזור הרביעי ברציפות שהוא כובש.
 

המשחק נפתח מחדש, כך חשבנו, כשהמגן השמאלי פרננדו מרסל ספג כרטיס אדום חסר אחריות (34) לאחר הרמת רגל מסוכנת שכמעט ופגעה בפניו של שחקן ניס. בדקה ה-78 הגיע שער מצמק, אך זה היה מאוחר מדי. פטריק בורנה העביר רוחב והחלוץ קספר דולברג בעט לקורה ופנימה, 2:1. הקבוצה הביתית חלמה לצאת עם נקודה אך ארבע דקות לסיום התקוות נמוגו כאשר פטריק בורנר הורחק בצהוב שני. הקבוצה של פטריק ויירה במשבר. היא ניצחה רק פעם אחת בשמונת משחקי הליגה האחרונים שלה




דמבלה חוגג עם חבריו. עשרה שערים בליגה (JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images)


מץ – ריימס 1:1
הקבוצה של ראיקוביץ' היתה יכולה לזנק ישירות למקום השני עם ניצחון, וגם פתחה עם הצהרת כוונות ברורה כשבדקה השביעית אקסל דיסאסי העלה אותה ליתרון, אבל משם היא לא הצליחה להתרכז ובקושי תקפה. למארחת לקח זמן, אבל בפתיחת המחצית השנייה היא הענישה כשאדאמה טראורה (4&) הגיע מאחור לניסיון הרחקה לא מוצלח וכבש את השוויון. אקס מכבי ת"א לא יכול היה לעשות דבר. הקבוצה שלו אמנם התקדמה בטבלה בזכות ההפסד של ליל והעובדה שמונפילייה עוד לא שיחקה, אבל הם יצטרכו להיראות טוב יותר נגד בורדו בשבוע הבא כדי להיכנס באמת לחבורת הצמרת.


ברסט – נאנט 1:1
אחרי ארבעה הפסדים, נאנט התדרדרה למרכז הטבלה והיתה חייבת נקודות בחיפות. למזלה היא פגשה את העולה החדשה שמתקשה להסתגל לקצב של הליגה הבכירה. ותוך חצי שעה מהפתיחה השחקנים של כריסטיאן גורקוף עלו ליתרון, כשקאליפה קוליבאלי נוגח כדור שכמעט עבר את קו השער ואז ניגש לבעוט אותו פנימה כמו שצריך. נאנט הוסיפה לשלוט גם במחצית השנייה, אבל התקפה אחת של ברסט הספיקה. אירבן קרדונה פרץ מצד שמאל ומזווית קשה בעט כדור שהטעה את אלבן לפונט וחדר פנימה, קובע 1:1 ומחלק את הנקודות בסיום המשחק.


אמיין – שטרסבורג 4:0
17 שנה עברו מאז ניצחון החוץ האחרון של שטסבורג על אמיין, ואז זה היה בליגה השנייה. הבצורת הזו נשברה היום עם 0:4 ענק, שהרחיק את הקבוצה של תיירי לורי מהתחתית ונתן לה תקווה לדרך חדשה – אם כי במחזור הבא היא מארחת את ליון החזקה. אנתוני סאסי (43) פתח את החגיגה, ובמחצית השנייה לודו אז'ורק הכפיל (56). לבו מותיבה (72) הוסיף אחד משלו ושלוש דקות לאחר מכן הוחלף בנונו דה קוסטה – שכבש את הרביעי תוך פחות מדקה על המגרש. אמיין, שנותרה ב-10 שחקנים החל מהדקה ה-83, ספגה את התבוסה הגדולה ביותר שלה מזה יותר משנה.


תוצאות נוספות
אנז'ר – נים 0:1


דיז'ון – ראן 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי