אמבפה: "חולם על טרבל, לא יכול לדבר על עתידי"

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | VALERY HACHE/AFP via Getty Images

הכוכב שהשיק קרן על שמו לנערים במצוקה, סימן מטרות: "רוצה להוליך את פ.ס.ז' לזכייה בגביע אירופה ראשון, לזכות ביורו עם צרפת וגם במשחקים האולימפיים". וגם: הפיכתו לסופרסטאר, ליברפול וריאל מדריד

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

קיליאן אמבפה הוא לא רק שחקן ענק שכבש 21 שערים והוסיף 12 בישולים עד כה העונה, אלא גם אדם גדול. אתמול (שני) הצרפתי הציג בפריז את הפרויקט השאפתני שלו, קרן על שמו שמטרתה לעזור לקבוצה של 98 ילדים בגילאי 9 עד 16 מרקע חברתי שונה להשתלב בשוק העבודה ולהגשים את חלומותיהם. הכוכב הצעיר שלך פריז סן ז'רמן כמובן משך תשומת לב רבה, ענה לשאלות וסיפר על הקריירה שלו.

איך לא, הצרפתי נשאל על עתידו ועל השמועות שקשורות אותו לריאל מדריד: "כולם מדברים על זה, כשהייתי צעיר דיברתי על אהבתי לריאל מדריד. הערצתי את זינדין זידאן כילד, כמו כל צרפתי, ולאחר מכן את כריסטיאנו רונאלדו. אבל עכשיו זה לא הזמן. דמיינו שאני עונה על השאלה הזו ואומר משהו – כולם ידברו על זה והקבוצה שלי תיפגע. אני שלם במאה אחוז עם פ.ס.ז'. אני רוצה לעזור למועדון לצמוח בכל שנה ולזכות בהרבה תארים".

על התקדמותו בקבוצה: "אני חושב על המועדון כי הקבוצה עזרה לי מאוד. הגעתי לכאן כילד בן 18, הייתי כישרון אבל לא סופרסטאר. עכשיו אני כזה, בזכות פ.ס.ז' ונבחרת צרפת. אני צריך להישאר רגוע ולעזור לקבוצה להמשיך להצליח, אנחנו בסה"כ בינואר. בסוף העונה, נראה. אני ממוקד במשחק שלי".

אמבפה זוכה במונדיאל. רוצה גם את היורו (Gettyimages)

המטרות העונה: "זה נראה לעת עתה בלתי מושג, אבל אני רוצה לזכות בטרבל מיוחד עבורי – ליגת האלופות, היורו וגם לנצח במשחקים האולימפיים. זה יהיה נהדר. אני אדאג להגשים את החלום הזה. פ.ס.ז' רוצה לזכות בגביע אירופה ראשון". בשמינית הגמר הצ'מפיונס תפגוש אלופת צרפת את בורוסיה דורטמונד. הצרפתים, כזכור, הודחו בשנה שעברה בשלב זה על ידי מנצ'סטר יונייטד.

על ליברפול: "היא מכונה של כדורגל, מה שהיא עושה כרגע זה מדהים. הם מצאו קצב אחיד ולא מפסיקים, הם משחקים כל הזמן באותה המהירות. הם עדיין לא הפסידו. כשאתה צופה במשחק זה נראה לך קל אבל זה ממש לא ככה. הם ממוקדים ורעבים למרות שהם משחקים כל שלושה ימים. הם מנצחים ומנצחים ומנצחים".


אמבפה עם רונאלדו (CHRISTOPHE SIMON/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי