אפילו בפ.ס.ז' לא יכלו להאמין: השינוי הגדול של ניימאר

ניימאר
ניימאר | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בשלב הזה של השנה, בדרך כלל הכוכב נפצע והתקוות של הצרפתים לזכות בצ'מפיונס מתנפצות לרסיסים. כעת, הכוכב שובר שיאים ומחויב לקבוצה. הקיץ הסוער והעימות עם הקהל? שייכים להיסטוריה. אפילו הארכת חוזה אפשרית

(גודל טקסט)

בפריז סן ז'רמן משפשפים את העיניים ולא מאמינים. מי היה יכול לחלום לאחר הקיץ הסוער – שיהיה שקט כה מופתי סביב ניימאר, עד שבצרפת היו לא מזמן אפילו פרסומים על כך שבהחלט ישנה אפשרות שהשחקן היקר בהיסטוריה יאריך את חוזהו בבירה.

בשלב הזה של השנה ניימאר בדרך כלל סופג פציעה שמשבשת עונה והחלום של פ.ס.ז' לזכות בליגת האלופות מתנפץ לרסיסים. ב-2017/18, הברזילאי נפצע נגד מארסיי ב-25 בפברואר, החמיץ את הגומלין נגד ריאל מדריד (שמינית גמר הצ'מפיונס) ולא שב לשחק באותה עונה. הוא חזר חיוור למונדיאל ברוסיה. ובשנה שעברה הוא סגל פציעה קשה ברגלו בסוף ינואר, נעדר מהפיאסקו נגד מנצ'סטר יונייטד וחזר רק לשבועות האחרונים.
 
ניימאר פתח את העונה פצוע לאחר שפספס את הקופה אמריקה והכותרות קישרו אותו לברצלונה השכם וערב. הוא לא התייצב לאימונים, הציע אפילו לתרום 17.7 מיליון ליש"ט משכרו כדי להפחית את עלות העסקה וספג בוז אדיר מהאולטראס לצד כרזות בגנותו במהלך המשחק נגד שטרסבורג, וגם השער שלו במספרת לא הרגיע את הקהל.

מאז שחזר מפציעה מסוף נובמבר, הוא כבש 11 שערים כולל תשעה בשבעת משחקי הליגה האחרונים שלו, והוסיף תשעה אסיסטים. הוא כבש צמד קליל נגד ליל ביום ראשון, היה לשחקן הראשון מאז שנות ה-50 שמגיע ל-46 שערים ב-50 הופעות ליגה ובסה"כ יש לו 15 שערים. המספרים מעולם לא היו הבעיה שלו, ומה שחשוב שעבור האוהדים הכל נסלח. זו בעיקר הדרך של ניימאר שעובד קשה בשבועות האחרונים, ממעט ליפול לכר הדשא, יורד לאחור לעזור בהנעת הכדור בעת הצורך.

הצינקים יגידו שניימאר נותן את כל כולו במשך ששת החודשים האלה בתקווה לברוח ברוח טובה במהלך הקיץ, אבל כשהוא אומר דברים כמו "אני אתן את המאה אחוז בשביל הצלחה של פ.ס.ז'" ומוסיף שהוא מאושר בקבוצה – נראה שמאמינים לו.

 
 
בחמישה בפברואר הכוכב הברזילאי יחגוג את יום הולדתו ה-28, ומי שנחשב ליורש של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי רוצה להוכיח שהיה מוקדם להספיד אותו. פ.ס.ז' בהחלט יכולה לזכות בטרבל המקומי, אך ליגת האלופות נותרה "הגביע הקדוש", ובקרוב יגיע צמד המשחקים נגד בורוסיה דורטמונד. ניימאר רוצה לחצות עם פ.ס.ז' לראשונה בתקופתו את רף שמינית הגמר ולהמשיך לרגש, ביחד עם קיליאן אמבפה, מאורו איקרדי ואנחל די מריה. מי יודע איך תסתיים העונה.


ניימאר. הרמוניה בפריז (FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי