מטורף: פ.ס.ז' חזרה מ-3:0 וסיימה ב-4:4 מול אמיין בחוץ

אדינסון קבאני
אדינסון קבאני | FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images

רגע לפני שמינית הגמר נגד דורטמונד, האלופה נקלעה לפיגור של שלושה שערים, הפכה ל-3:4 גם ללא אמבפה וניימאר אך ספגה שער שוויון אכזרי בתוספת הזמן. ניס גברה על טולוז, תיקו לבורדו עם דיז'ון

(גודל טקסט)

 המחזור ה-25 בליגה הצרפתית שנפתח אתמול (שישי) עם הניצחון של מונאקו על מונפלייה, נמשך הערב (שבת) עם ארבעה משחקים נוספים והפתעה אחת גדולה. במשחק המוקדם פריז סן ז'רמן ביצעה מהפך ענק כשפיגרה 3:0 מול אמיין הלפני אחרונה בטבלה רגע לפני המחצית, הפכה ל-3:4 אך בסוף ספגה בדקה ה-90+2 בדרך ל-4:4 משוגע בסיום. בנוסף, טולוז נכנעה לניס, בורדו ודיז'ון נפרדו ב-2:2, נים גברה על אנז'ה ונאנט ומץ סיימו בתיקו מאופס.

 
 
אמיין – פריז סן ז'רמן 4:4
בעוד שלושה ימים מגיע רגע האמת של פריז סן ז'רמן כשתתארח בגרמניה אצל בורוסיה דורטמונד במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות. הערב, הקבוצה של תומאס טוכל פתחה בשאננות גדולה את המשחק ונקלעה לפיגור 3:0 מדהים תוך 40 דקות אך גם ללא ניימאר הפצוע וקיליאן אמבפה שלא שיחקו – הפגינה אופי. לרוע מזלה למרות שהפכה ל-3:4 היא ספגה שער אכזרי בתוספת הזמן. זו הפעם הראשונה בה פ.ס.ז' ספגה העונה ארבעה שערים.

פ.ס.ז' שיחקה ב-4:4:2 טהור עם אנחל די מריה ויוליאן דרקסלר באגפים כאשר בחוד אדינסון קבאני ומאורו איקרדי, אך הקבוצה מהמקום הלפני אחרון בטבלה ממש לא רצתה לשמש כתפאורה. השער הראשון הגיע כבר בדקה החמישית.


שחקני אמיין מהממים את פ.ס.ז'. (FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images)
 

גאל קאקוטה היה כוכב המשחק עם שני בישולים ושער. בתחילת המשחק הוא סיפק כדור עומק מצוין לסרו גיראסי שבעט בין רגליו של קיילור נבאס שיכל להגיב טוב יותר, 0:1 למארחת. בדקה ה-29 הקשר שלח פצצה אדירה לחיבורים מזווית לא פשוטה בכלל והכניס את האלופה להלם. בדקה ה-40 היתרון עלה ל-0:3 כאשר פוסני דיאבטה בעט לקורה ופנימה.
 
במשחק המטורף ביותר שהיה לליגה הצרפתית להציע העונה – לא היה רגל דל. רגע לפני ההפסקה אנדר הררה כבש שער חשוב לאחר כדור קרן. במחצית טוכל הקפיץ מהספסל את מרקיניוס (במקומו של טיאגו סילבה) ומרקו וראטי שיעזרו לקו האחורי, בתקווה שההתקפה תעשה את שלה. אלא שאת העזרה הכי טובה לחלק הקדמי סיפק דווקא בלם.


 
ניאנזו קואסי בן ה-19 כבש צמד משוגע  תוך חמש דקות (60 ו-65). בדקה ה-74 המהפך הענק הושלם. חואן ברנט העביר כדור רוחב ואיקרדי המתין ובעט בקלות לרשת, 3:4. האורחת ביצעה שלושה חילופים תוך שש דקות ובתוספת הזמן הגיעה הישועה: כל שחקני פ.ס.ז' עלו למעלה בניסיון לכבוש שער נוסף והיריבה הגיבה עם מתפרצת נפלאה. גיראסי קיבל מסירה טובה וקבע 4:4 אותו לא ישכחו בצרפת זמן רב.
 


מאורו איקרדי ואנחל די מריה. ה-3:4 לא הספיק (FRANCOIS LO PRESTI/AFP via Getty Images)

טולוז – ניס 2:0
המארחת המשיכה את הרצף הפשוט נוראי שלה, כאשר רשמה משחק ליגה 15 ברציפות ללא ניצחון, לאורך כל הרצף השלילי הזה היא הצליחה להשיג רק נקודה אחת והיא שקועה עמוק עמוק במקום האחרון בדרך לליגה השנייה. האורחת, מנגד, עלתה למקום השמיני.

פייר ליס מלו העלה את ניס ליתרון כבר בדקה ה-12 עם סיומת נפלאה מתוך הרחבה. רבע שעה לאחר מכן טולוז נותרה בעשרה שחקנים, מה שחיסל עוד יותר את סיכוייה להשוות, כאשר רובן גבריאלסן הכשיל את קספר דולברג ומנע ממנו מצב הבקעה ודאי. 

סטיבן מוריירה השאיר את קבוצתו בתשעה שחקנים בדקה ה-77 אחרי עבירה מכוערת, אך בכל זאת קבוצתו קיבלה הזדמנות גדולה לחזור למשחק וזכתה בפנדל, אותו החמיץ בדקה ה-90 בדרמת ענק ארון לייה. תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-96 עם שער של כריסטוף הרלה מתוך הרחבה אחרי בישול יפה של קספר דולברג.


פייר ליס מלו חוגג (REMY GABALDA/AFP via Getty Images)

בורדו – דיז'ון 2:2
האורחת ירדה אל מתחת לקו האדום בעקבות הניצחון של נים על אנז'ה, המארחת ירדה למקום התשיעי. מוניר שורייה העלה את דיז'ון ליתרון בדקה ה-16 אחרי שדהר עם הכדור וסיפק סיומת יפה מול השוער, אך אוי-ז'ו וואנג השווה בנגיחה מקרן בדקה ה-35.

בורדו הפכה בדקה ה-64 כשג'ימי בריאנד עבר את השוער וגלגל לרשת, אך תוצאת המשחק נקבע שמונה דקות מאוחר יותר. מוניר שורייה השלים צמד עם ביצוע נהדר, כשחתך מהאגף השמאלי לכיוון המרכז ושלח כדור מסובב לעבר הפינה הרחוקה ולרשת.

תוצאות נוספות
נים – אנז'ה 0:1
נאנט – מץ 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי