פ.ס.ז' מרוצה מההחלטה, ליון תגיש תביעה נגד הליגה הצרפתית

נאסר אל חלאיפי
נאסר אל חלאיפי | AFP

אל חלאיפי היה שבע רצון מההחלטה להעניק לקבוצתו אליפות נוספת: "מקווה ששימחנו את האוהדים". קבוצתו של גרסיה תערער לאחר שאיבדה סיכוי להעפיל לאירופה. וגם: השחקנים המצטיינים וההפסדים הכספיים

(גודל טקסט)

הערב (חמישי) הליגה הצרפתית הודיעה רשמית על סיום עונת 2019/20 ולעומת הליגה ההולנדית שבציעה צעד דומה לפני שבוע ימים, כן הוחלט להכתיר את פריז סן ז'רמן לאלופה ולהוריד את טולוז ואמיין לליגת המשנה. בעקבות כך חלק מהקבוצות הביעו את אכזבתן ומתכוונות לנקוט בצעדים משפטיים.

אחת מהן היא ליון שסיימה את העונה במקום השביעי והייתה רחוקה נקודה אחת בלבד מניס החמישית, שקיבלה את הכרטיס השני לליגה האירופית. הקבוצה הודיעה באתר הרשמי שהיא מתכוונת לערער על ההחלטה ולתבוע את הליגה הצרפתית בגין היעדר ספורטיביות ועל הפסדים כספיים שמסתכמים בעשרות מיליוני יורו. כמו כן גם שתי היורדות מכוונות לערער על ההחלטה.

מי שכמובן קיבלה את ביטול העונה בהבנה היא הקבוצה מעיר האורות שזכתה באליפות התשיעית בתולדותיה ובעונה הבאה היא תוכל להשתוות לסנט אטיין בראש טבלת הזכיות בכל הזמנים. נשיא המועדון נאסר אל חלאיפי אמר בהודעה הרשמית: "אנחנו מבינים, מכבדים ותומכים בהחלטה שקיבלה ממשלת צרפת להפסיק את העונה, מכיוון שהבריאות נמצאת בראש סדר העדיפויות של כולם".

"ברצוני להודות לשחקנים, למאמן, לצוות המקצועי והרפואי ולכל עובדי המועדון על עבודתם הנאמנה. הזכייה באליפות היא התגמול לעבודה היומיומית שלכם. בזמנים קשים אלו, אני מקווה שהתואר יביא מעט תקווה ואושר לכל האוהדים שלנו, התמיכה שלהם היא זאת שגורמת למועדון להתקיים", סיכם אל חלאיפי.

בשל העצירה הפתאומית של הליגה, טרם פורסם שחקן השנה וההרכב המצטיין של העונה, אבל מבחינה סטטיסטית כבר אפשר לסכם את הליגה במספר פרטמרים. אקס מכבי תל אביב ושוער ריימס פדראג ראיקוביץ' עבר עונת בכורה חלומית בליגה הצרפתית במדי ריימס לאחר ששמר על רשת נקייה 12 פעמים מתוך 27 משחקים – הכי הרבה בליגה.


עונה חלומית לפרדראג ראיקוביץ'. (Baptiste Fernandez / Contributor)

קיליאן אמבפה מפ.ס.ז' שוב סיים בראש טבלת כובשי השערים של הליגה הצרפתית עם 18 גולים ו-7 בישולים, בדיוק כמו חלוץ מונאקו וויסאם בן יידר, אך נראה שהתואר יגיע לראשון מכיוון ששיחק 20 פעמים בלבד לעומת 26 מנגד. אנחל די מריה זוכה בפעם השנייה בתואר מלך הבישולים ולראשונה מאז 2015/16 עם 14 אסיסטים.

מבחינה כלכלית ההכרזה לסיום הליגה תגרום להפסד של מאות מיליונים. לפי דיווח ב'לאקיפ' זכיינית השידור הגדולה 'ביין ספורט' לא תשלם על יתר משחקי העונה ובעקבות כך הליגה הצרפתית תפסיד 243 מיליון יורו וייתכן שזכייניות שידור משניות יינקטו בצעד זהה, דבר שיגרום לאיבוד של מאות מיליונים נוספים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי