ואן דייק מאושר: "שמחים עבור האוהדים וכל המדינה"

שחקני הולנד
שחקני הולנד | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

בהולנד חגגו את ההעפלה לגמר ליגת האומות ויקוו לשנות את המאזן השלילי נגד פורטוגל. דה יונג שהצטיין עם 105 מסירות: "אנחנו לא עייפים, בטח לא אחרי ניצחון". דה ליכט סיכם: "הייתי צריך לפצות אחרי העבירה"

(גודל טקסט)
נבחרת הולנד עוד נקלעה לפיגור, אבל הצליחה להגיב בדרך ל-1:3 נפלא על אנגליה בחצי גמר גביע האומות. ביום ראשון היא תפגוש בגמר את כריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל (21:30, שידור ישיר בספורט1). לאורנג' של רונאלד קומאן יש מנחוס גדול לשבור מול הנבחרת שהדיחה אותם הן בחצי גמר יורו 2004 והן בשמינית גמר מונדיאל 2006. אולם, סטטיסטיקות נועדו כדי להישבר. אתמול (חמישי) כבשה הולנד פעמיים בהארכה, לראשונה מאז 1907, אז עשתה זאת נגד בלגיה.


פרנקי דה יונג הציג משחק יוצא מן הכלל וכצפוי נבחר ל-MVP. הקשר שיצטרף לברצלונה בעונה הבאה, סיפק 105 מסירות, נגע בכדור 128 פעמים – יותר מכל אחד אחר, וגם בלט עם חמישה תיקולים וחמישה חילוצים. דה יונג אמר: "אחת המעלות שלנו היא שאנחנו לא מוותרים ורצים הרבה. לפורטוגל יש שחקני טובים מאוד, ראיתי את רונאלדו שעשה את ההבדל בשוויץ. נצטרך לשים עליו עין. אנחנו לא עייפים, בטח לא אחרי ניצחון".


וירג'יל ואן דייק היה מרוצה: "היום הראינו כדורגל גדול. הצגנו הגנה כקבוצה. זה נהדר לחזור מפיגור ולנצח נבחרת כזו. היינו הנבחרת הטובה ביותר, הגענו להרבה הזדמנויות. אנחנו גאים בתהליך שהנבחרת עוברת ושמחים עבור האוהדים ועבור כל המדינה.



יקוו לא למעוד נגד פורטוגל (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)


"היום הראינו כדורגל גדול, הגנה מצוינת כצוות, היינו צריכים לעשות קצת יותר טוב מול המטרה אבל לנצח כאן זה נהדר – זה דבר גדול בשבילנו, היינו הקבוצה הכי טובה, היה לנו הסיכויים הטובים יותר, ואני פשוט שמח מאוד לעבור, זה גדול מאוד לכולנו – בשבילנו כקבוצה וגם לכל המדינה".


כוכב שער השוויון מתייס דה ליכט, שגם הכשיל את ראשפורד ברחבה דיבר גם הוא על הניצחון: "שיחקתי טוב על ה-1:0, אני קיבלתי כדור בחזרה מדה רון ורציתי לעשות לפתור את זה בעצמי אבל זה היה מאוחר מדי, זו הייתה עבירה טיפשית מאוד ואני יודע את זה. אני עובד על עצמי, אבל אני גם יודע מצד שני שאני לא צריך להתעכב על זה. חבל שזה הרגע שמאפיין אותי בקמפיין הזה, לכן הייתי צריך לפצות בדרך מסוימת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי