רונאלדו: "רוצה לזכות בתואר". קומאן: "ואן דייק הטוב ביותר"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

פורטוגל והולנד ייפגשו מחר (21:45, שידור ישיר בספורט1) בגמר ליגת האומות. קפטן אלופת אירופה רוצה לסגור מעגל. מאמן האורנג' בוטח בבלמה של ליברפול ודורש להחזיק בכדור. הכתומים נגד ההיסטוריה

(גודל טקסט)
ליגת האומות תגיע מחר (ראשון, 21:45 שידור ישיר בספורט1) לרגע השיא, כשעל כר הדשא באצטדיון ה'דרגאו' של פורטו יעלו נבחרות פורטוגל והולנד, לגמר הראשון בהיסטוריה של הטורניר. שתי המדינות שסיפקו במהלך השנים מפגשים גדולים, מגיעות למשחק על הגביע החדש באירופה, ושני הצדדים הראו שהם באים לתת הכל כדי להוסיף אותו לארון. כריסטיאנו רונאלדו וז'ואאו פליקס נגד וירג'יל ואן דייק ומתיאס דה ליכט. אז מי תהיה אלופת ליגת האומות הראשונה?


בשביל משחקי גמר כאלו אנחנו מחכים עונה שלמה. נבחרת פורטוגל הצהירה כוונות ברורות במשחק חצי הגמר נגד שוויץ בו ניצחה 1:3. כריסטיאנו רונאלדו, שידוע כווינר ענק במשחקים גדולים, כבש שלושער מרשים במשחק החזרה שלו למדי הנבחרת, אחרי המונדיאל המאכזב שחווה בקיץ שעבר. רונאלדו אמר בראיון לאופ"א: "יש לי עוד הרבה מה לתת לנבחרת. אני מרגיש טוב ויש לי הרבה מוטיבציה, למרות שאני בן 34. זה מיוחד מאוד להיות חלק מהטורניר הזה, ולהבקיע שערים זה הדובדבן שבקצפת". 


קפטן הסלסאו התייחס גם לנבחרת היריבה: "הם נבחרת טובה מאוד. הם משחקים ממש טוב. צפיתי במשחקים האחרונים שלהם וראיתי שיש להם סגל מצוין – שחקנים צעירים ביחד עם שחקנים מנוסים, מה שהופך אותם לחזקים יותר". לסיום אמר הכוכב הגדול: "הם יהיו יריבים קשים מאוד, אבל אני חושב שזה תקף לשני הצדדים. משחקי הגמר הם פשוט ככה". רונאלדו הוסיף שהוא מקווה לסמן וי על גמר שני מתוך שלושה עם הנבחרת הלאומית, כשניצח את צרפת בגמר אליפות אירופה האחרונה, אך הפסיד בגמר יורו 2004, שנערך אז בפורטוגל. זכייה בליגת האומות על אדמת פורטוגל יכולה להיות סגירת מעגל עבורו אחרי ההפסד ההוא ליוון.



דה ליכט מול רונאלדו. והפעם במדי הנבחרות (Lars Baron/Getty Images)


המאמן פרננדו סנטוס העניק במשחק חצי הגמר לז'ואאו פליקס בן ה-19 את הופעת הבכורה שלו במדי אלופת אירופה, אך הכוכב העולה בכדורגל האירופי לא הציג את היכולת המוכרת שלו מבנפיקה. לפי כל התחזיות המוקדמות, שחקנה של בנפיקה ימשיך בהרכב. הצוות המקצועי בראשותו של סנטוס צפוי לתת לז'וזה פונטה, בלמה של ליל, את המקום בהרכב הפותח, אחרי שאיבדו במשחק נגד שוויץ את הבלם הותיק פפה, שנפצע בידו. דנילו פריירה של פורטו חוזר לסגל אחרי השעיה וייתכן שיחבור לוויליאם קראבליו בקישור.


הולנד, מנגד, מגיעה למשחק טעונה באנרגיות רבות. נבחרת האורנג' חווה פריחה מחדש מאז מינויו של רונאלד קומאן, שהוביל חילופי דורות, בעיקר בעזרתם של שחקני אייאקס שהציגה לנו עונה מופלאה. במשחק חצי הגמר ההולנדים ניצחו 1:3 את אנגליה בהארכה. הפוקוס אצל הכתומים הולך בעיקר לחוליית ההגנה, שמורכבת מוירג'יל ואן דייק ומתיאס דה ליכט, אך גם הקישור בראשותו של פרנקי דה יונג קיבל מחמאות רבות.


קומאן אמר לקראת המשחק: "חשבתי ששוויץ נבחרת יותר טובה מפורטגל במשחק, היא החזיקה בכדור, אבל בסוף לא הייתה יכולה להתמודד עם החזרה של רונאלדו". על ההגנה שלו אמר: "עם וירג'יל ואן דייק, יש להולנד את הבלם מהטובים ביותר, אם לא הכי טוב באירופה בימים אלה, אבל זה לא יהיה ואן דייק נגד רונאלדו, זה יהיה הולנד נגד פורטוגל". ההולנדי סיכם: "הדבר הכי טוב שנוכל לעשות הוא להחזיק בכדור כמה שיותר, כדי שרונאלדו לא יסכן אותנו, וזה בדיוק איפה שהכוח שלנו נמצא".




בתקשורת ההולנדית מדברים על עייפות בצד שלהם, שיכולה להשפיע על המשחק הקרוב. דה יונג התייחס לזה ואמר: "אני לא צופה שיהיו בעיות של עייפות בגלל שיש לנו כאן הרבה מומחים להתאוששות סביב. לשחק במשחק גמר עם הנבחרת מביא לך המון אנרגיות".


הולנד מגיעה למשחק בסגל מלא  והשינוי היחיד שיכול להתבצע בהרכב הוא בחוליית הקישור, כשדוני ואן דה ביק יעלה בהרכב במקומו של ג'ורג'יניו ווינאלדום, ששיחק את כל גמר ליגת האלופות ואת כל הדקות במשחק חצי הגמר. הקשר של ליברפול נשאל בעצמו על מצבו ואמר: "נשאר לי עוד דלק למשחק אחד. אחריו המיכל יהיה ריק לגמרי".


שתי הנבחרות נפגשו לאחרונה במשחק ידידות לפני קצת יותר משנה, וקומאן רשם ניצחון ראשון על הקווים בנבחרת אחרי 0:3 מרשים. מנגד, לנבחרת האורנג' יש זיכרונות לא נעימים מהמשחקים מול פורטוגל. ביורו 2004 פורטוגל ניצחה את הולנד 1:2 בחצי הגמר. כעבור שנתיים, בשמינית גמר המונדיאל במשחק שכונה "הקרב של נירנברג", פורטוגל ניצחה 0:1 במשחק בו נשלפו לא פחות מארבעה כרטיסים אדומים ו-16 כרטיסים צהובים. כמוכן, פורטגל ניצחה 1:2 את הולנד גם בשלב הבתים ביורו 2012, כשכריסטיאנו רונאלדו כובש צמד. המנצחת תזכה במענק כספי בגובה כעשרה מיליון יורו.



פיגו מול ואן בומל. מפגשי העבר לוהטים (ASFOURI/AFP/Getty Images)


הרכבים משוערים:
פורטוגל: רוי פטריסיו, נלסון סמדו, ז'וזה פונדה, רובן דיאז, רפאל גררו, דנילו פריירה, וויליאם קראבליו, ברננדו סילבה, ברונו פרננדס, ז'ואאו פליקס, כריסטיאנו רונאלדו.


הולנד: יאספר סילסן, דנזל דומפרייס, וירג'יל ואן דייק, מתיאס דה ליכט, דיילי בלינד, דוני ואן דה ביק, פרנקי דה יונג, מארטן דה רון, סטיבן ברגווין, ממפיס דפאי, ראיין באבל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי