דיכאון בגרמניה: "החלום לתואר אירופי התנפץ לרסיסים"

שחקני נבחרת גרמניה הצעירה
שחקני נבחרת גרמניה הצעירה | MIGUEL MEDINA/AFP/Getty Images

"הכדורגל ההתקפי המלהיב לא הספיק", נכתב ב"קיקר" לאחר ההפסד בגמר. המאמן קונץ: "גאה בבחורים, נלחמנו עד הסוף". לאב וביהרוף צפו מהיציע. ואלדשמידט שסיים כמלך השערים: "נכונו לנו עוד אתגרים רבים"

(גודל טקסט)

 נבחרת גרמניה רצתה לשמור על התואר שלה אךנכנעה 2:1 לספרד בגמר יורו הצעירות אתמול לעיני מאמן הנבחרת הבוגרת יואכים לאב וכן המנהל המקצועי אוליבר ביהרוף. לצד שתי זכיות, לנבחרת יש ארבעה הפסדים בגמר, משהו שלא ממש מאפיין את הגרמנים. המאנשפט החזיקו בהתקפה הטובה ביותר, זו שכבשה 15 שערים, אך גם זה לא עזר.

המאמן סטפן קונץ סיכם: "אני כמובן עצוב אבל הצלחנו להגיע לגמר, שיחקנו טוב ואני גאה בבחורים. הראינו שאנחנו יכולים להתחרות ברמה הטובה ביותר. נחזור הביתה, ניקח קצת חופש, נבלה עם המשפחה והחברים. לאחר השער הראשון ניסינו לאסוף את עצמינו, אבל רק אחרי השער השני התחלנו לשחק כפי שאנחנו יודעים למרות שזו הייתה מכה פסיכולוגית קשה. אני מתנחם בזה שנלחמנו עד הסוף".

החלוץ לוקה ואלדשמידט נאלץ להסתפק בתואר אישי בדמות נעל הזהב של הטורניר, לאחר שכבש שבעה שערים, הכמות הגבוהה ביותר מאז מרקוס ברג השבדי ב-2009. ואלדשמידט אמר: "לקחתי הרבה צעדים קדימה במהלך הטורניר והתקדמתי מאוד, אבל אני חושב שזה היה רק הפרס על עונה קשה בה עבדתי קשה. זה כואב להפסיד בגמר, אבל עכשיו נסתכל על העתיד – נכונו לנו עוד הרבה אתגרים".


לוקה ואלדשמידט. טורניר גדול שהסתיים רק במדליית הכסף (Alessandro Sabattini/Getty Images)

הבלם ג'ונתן טאה היה מתוסכל: "זה היה ערב מתסכל ומאכזב, ספרד שלטה אמנם בכדור ללא ספק אבל היא בעטה רק פעם אחת למסגרת והצליחה לכבוש. במחצית השנייה יצרנו מספיק הזדמנויות אבל השער שלנו הגיע מאוחר מדי".

ב"קיקר" נכתב: "פביאן רואיס הרס את החלום". בסיקור המשחק נכתב שהשער המהיר של ספרד גרם להרבה עצבים במחנה הגרמני, ושהחילופים ההתקפיים היו אמורים להביא לתנופה אבל בדיוק אז ספגה הנבחרת שער נוסף. גם ב"בילד" הייתה כותרת דומה: "החלום של תואר אירופי התפוצץ עבור סטפן קונץ והנבחרת הצעירה בלילה דרמטי. הכדורגל ההתקפי המלהיב לא הספיק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי