עדכונים שוטפים: שחקני גרמיו עלו עם מסכות כמחאה על אי השבתת הליגה

שחקני גרמיו
שחקני גרמיו | Lucas Uebel/Getty Images

חברי הקבוצה הברזילאית דאגו להבהיר את עמדתם על כך שבמדינה ממשיכים לשחק. גאראי אובחן כחולה הקורונה הראשון ב"לה ליגה", שני שחקני ולנסיה נוספים נדבקו. וגם: הפועל חיפה תשוב לאימונים וענף נוסף הושהה בישראל

(גודל טקסט)

נגיף הקורונה המתפשט ברחבי העולם השבית את עולם הספורט כליל וגם בישראל התעוררנו הבוקר (ראשון) למציאות חדשה. לפניכם כל עדכוני היום מסביב לעולם בכל הקשור להתפשטות הקורונה והשפעתה על הספורט.

כל העדכונים, יום ראשון 15.3.2020
* משחקי הליגה הברזילאית ממשיכים להתקיים, בניגוד לרוב מדינות העולם ולמורת רוחם של השחקנים המקומיים. שחקני גרמיו הביעו מחאה על כך כשעלו היום למשחק נגד סאו לואיז עם מסכות על פניהם. "המחאה הזו ממחישה את תמיכתנו בכך שהליגה חייבת להיעצר כדי שדברים יסתדרו. מדינות ששולטות במצב הזה כבר נקטו בפעולות קשות. עלינו לשים את החיים לפני הכל", אמר סגן נשיא גרמיו פאולו לוז.

* ענף נוסף עוצר את פעילותו: איגוד הכדוריד הודיע על השהיית כלל הליגות עד ה-15 באפריל. שחקנים ושחקניות זרים עזבו את הארץ ושבו למולדתם.

שחקני גרמיו מביעים מחאה (Lucas Uebel/Getty Images)
שחקני גרמיו מביעים מחאה (Lucas Uebel/Getty Images)

* הפועל חיפה הודיעה כי היא שבה מחר לאימונים: "הפועל חיפה תשוב בשני לשגרת האימונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. האימון יפוצל לקבוצות קטנות וללא מגע פיזי במהלכו בין השחקנים. לרשות השחקנים יועמדו מספר חדרי הלבשה במתקן האימונים בבית נגלר".

* דיקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל, הכולל את ראשי המועדונים, התכנס היום במשרדי המנהלת לישיבה בה לקח חלק גם מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי. לאחר שמשרד הבריאות דחה את הפתרון שהוצע בישיבה, שכלל בידוד של השחקנים ואחריו טורניר שיכריע את זהות האלופה והיורדת, נדחה על ידי משרד הבריאות, מנהלת הליגה צפויה להודיע מחר על סיומה של עונת 2019/20.

* כוכבה של נאפולי, דריס מרטנס, מצא דרך מיוחדת לשמור על כושר בזמן שהליגה האיטלקית מושבתת. הבלגי העלה לאינסטגרם סרטון שלו, בו הוא מתאמן עם בקבוק יין ענקי וכתב בכותרת: "העצה הכי טובה שלי לחיים: קצת יין פותר הרבה מאוד בעיות".

* כלל משחקי הכדורגל באיחוד האמירויות בוטלו.

* הפועל חדרה הודיעה על הקפאת הפעילות של מחלקת הנוער עד להודעה חדשה. אימוני הקבוצה הבוגרת אמורים להתחדש ביום שלישי הקרוב. "עוקבים בדריכות אחר ההוראות ונעדכן אם יהיה שינוי. ממשיכים למלא אחר ההוראות של משרד הבריאות ומנהלת הליגה וכולנו תקווה כי השגרה תשוב בהקדם".

* על רקע הקפאת ליגות הכדורסל והכדורגל שרת התרבות והספורט מירי רגב, שוחחה עם ראשי המנהלות: "נדרשים להיערך למשמעויות של ההנחיות החדשות של משרד הבריאות ולהשלכות שלהן לגבי התנהלות הליגות". השרה רגב הדגישה את ההנחיות החדשות:

"לא ניתן לקיים כל פעילות חוגית לרבות פעילות במרכזים קהילתיים ובחדרי כושר סגורים. לא תתקיים כל פעילות ספורט בכל הגילאים ובכל הענפים. ניתן יהיה להמשיך לקיים אימונים יחידניים ואימונים קבוצתיים בספורט התחרותי ההישגי, בכלל זה בענפי הכדור, ובתנאי שנשמר עיקרון של שמירת מרחק של שני מטרים בין המתאמנים ושאין כל מגע פיזי ביניהם. כמו כן, ניתן לקיים אימונים בתנאי שאין יותר מעשרה ספורטאים בשטח מתוחם בכל רגע נתון".


השרה רגב עם ראשי המנהלות (בן חדד, דובר השרה רגב)

* אחרי גאראי, מתברר כי ארבעה חולים נוספים אובחנו בוולנסיה: מדובר בבלם אליקים מנגאלה, הקשר חוסה לואיס גאיה וכן איש הצוות פאקו קמארסה והרופא חואן אליאגה.

* אחרי שבאנגליה האשימו את ג'ורדן פיקפורד בהפרת בידוד כשצולם שותה בירה בפאב, שוער אברטון הגיב: "בניגוד לדיווח במקומות מסוימים, אני לא צריך להיות בבידוד".

* שחקן ראשון מהליגה הספרדית בכדורגל שנמצא חיובי בבדיקת קורונה. מדובר באסקיאל גאראי, הארגנטינאי בן ה-33 של ולנסיה שאישר את הפרטים באינסטגרם: "זה ברור ששנת 2020 החלה בצורה רעה. נדבקתי בקורונה. אני מרגיש טוב וכעת זה הזמן לשמוע להוראות הרשויות ולהישאר בבידוד". 

* גם אלצ'ה, מליגת המשנה בספרד, אישרה כי אחד משחקניה חלה בקורונה. כל המועדון כעת נכנס לבידוד למשך 15 ימים. בהמשך נודע כי מדובר בג'ונתאס דה ז'סוס.

צ'זרה פראנדלי, מאמן נבחרת איטליה לשעבר, סיפר על הימים הקשים שעוברים עליו לאור ההתפשטות החמורה של הנגיף בארץ המגף. "איבדתי חברים, אני חושב שסגרנו את המדינה באיחור של שבוע. זה דרמטי, בוודאי עבור משפחות שלא היו שם לצד האהובים שלהם ברגעים האחרונים. הרבה מאוד אנשים שאני מכיר אובחנו כחולים, אבל מצבם יציב ואני מקווה שהכל יהיה בסדר".

* שחקני ריאל מדריד בכדורגל ובכדורסל התגייסו לקמפיין שקורא לתושבים להישאר בבתים, כחלק מהמאבק של ספרד בהתפשטות נגיף הקורונה. 

* קרלו אנצ'לוטי, מנג'ר אברטון, צייץ בעמוד הטוויטר הרשמי שלו: "אנחנו בעיצומה של תקופה קשה והגיע הזמן שכולנו ננהג באחריות. תחשבו על עצמכם, על בני המשפחות שלכם ועל כל מי שאתם באים איתו במגע. תעקבו אחרי ההנחיות של המומחים, רק ביחד ננצח".

* הנחיה חדשה לענפי הספורט: אימונים של עד 40 אנשים. עם זאת, קבוצות ליגת העל בכדורגל שמתאמנות היום שומרות על חלוקה לשתי קבוצות, כך שבכל אימון עד 10 שחקנים ואנשי צוות.

* ההתאחדות לכדורגל נאלצה להודיע על דחיית קורס הפרו, שהיה אמור להיפתח מחר. לפי ההודעה, "צוות הקורס יעסוק בזמן הקרוב בהתאמות התכניות והטכנולוגיות הנדרשות כדי להבטיח אפשרות של למידה מרחוק עד שיתאפשר לחזור למצב עניינים רגיל".

חולה שלישי ב-NBA: כריסטיאן ווד מדטרויט נדבק בנגיף הקורונה. לפניו, כידוע, היו אלה שחקני יוטה דונובן מיטשל ורודי גובר – האחרון היה מי שווד שמר עליו במשחק בין הקבוצות.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי