דחיית יורו 2020: המרוויחים ואלה שעלולים להפסיד

הארי קיין, אדן הזאר
הארי קיין, אדן הזאר | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

קיום הטורניר ב-2021 יאפשר לכוכבים כמו הזאר, ראשפורד וקיין להתאושש מפציעות אך מצד שני נוייר עלול לאבד את אפודת השוער הראשון לטר שטגן ומודריץ' וראקיטיץ' הולכים ודועכים

(גודל טקסט)

ההחלטה של אופ"א לדחות את יורו 2020 לקיץ הבא נתנה מעט אוויר לליגות הגדולות באירופה בתקווה שיוכלו להסתיים כסדרן, עם צדק ספורטיבי על כר הדשא, בין אם יחודשו בעוד חודש או חודשיים. מעבר לכך שמדובר בטורניר יורו ראשון שייערך בשנה אי זוגית – הרי שבאליפות אירופה הקרובה יהיו שינויים. בספרד דיברו על הכוכבים הגדולים שסבלו העונה מפציעות ויוכלו לקחת חלק ביורו שנדחה, ומצד שני יש לא מעט שחקנים בכירים שאינם צעירים שקיים לגביהם סימן שאלה.

מנואל נוייר, שוער וקפטן הנבחרת, יהיה כבר בן 35 בקיץ הבא. דובר על כך שלאחר היורו יתבצעו חילופי משמרות והוא יהפוך לשוער שני, אם ימשיך, כאשר מארק אנדרה טר שטגן מברצלונה, שהתלונן לא אחת על כך שלא זוכה להזדמנויות בנבחרת – יהיה השוער הבכיר. נוייר חזר לכושר טוב אך נראה ששוערה של אלופת ספרד מאפיל עליו.

צמד הקשרים של ריאל מדריד כבר לא משחקים יחד – לוקה מודריץ' וטוני קרוס, ודחיית הטורניר בשנה עלולה לפגוע בהם. קפטן קרואטיה, שהוביל אותה להישג השיא שלה עם ההעפלה לגמר המונדיאל – ייכנס לעונתו האחרונה בחוזה בריאל ולאט לאט הוא מקבל יותר מנוחות. ולגבי הגרמני? קרוס הודיע לא אחת כי הוא לא יפרוש בגיל מאוחר והגדיר את יורו 2020 כטורניר הגדול האחרון שלו בנבחרת. חברו של מודריץ' בנבחרת, איבן ראקיטיץ', הפך לשחקן שולי בברצלונה והוא כבר בן 32.


בונוצ'י וקייליני. יהיו מעוז ההגנה האיטלקית גם ב-2021? (Gettyimages)

גם צמד הבלמים של הגברת הזקנה ונבחרת איטליה נמצאים במצב לא פשוט. ג'ורג'יו קייליני החלים מהפציעה הקשה שספג בחודש אוגוסט אך הוא יהיה כבר בן 37, בעוד לאונרדו בונוצ'י יהיה בן 34. המאמן רוברטו מנצ'יני החל בהפיכת הנבחרת לצעירה יותר. עוד בלם מבוגר הוא פפה שהצטיין ביורו 2016 וממשיך לשחק בפורטו אך עלול לסבול מפציעות. הוא יהיה כבר בן 38.

בראש רשימת המאושרים מדחיית היורו ניצב אדן הזאר, קפטן נבחרת בלגיה, שהגיע לבלאנקוס ככוכב נוצץ בקיץ וכשחקן היקר בתולדות המועדון אך סבל משתי פציעות קשות והתקשה לספק מספרים. רוברטו מרטינז מאמנו בנבחרת כבר אמר שהוא מודאג ממצבו. רבים רואים בבלגיה, שהגיעה לחצי גמר המונדיאל האחרון – אחת מן הפייבוריטיות לזכות בתואר. ניקולה זאניולו, קשרה המוכשר של רומא, נפצע בתחילת ינואר נגד יובנטוס. הוא לא היה מספיק להחלים בזמן אם הטורניר היה מתקיים הקיץ. עוסמאן דמבלה מברצלונה, שגמר את העונה ונותח בפינלנד בחודש ינואר, יוכל לסייע לאלופת העולם, נבחרת צרפת. צפוי לו מאבק קשה על מקום בסגל. כך גם לגבי ממפיס דפאיי שהציג יכולת מעולה בנבחרת הולנד תחת רונאלד קומאן, ומרקו אסנסיו שנמצא בשלבי ההחלמה האחרונים מהקרע ברצועה הצולבת (נפצע באוגוסט) יכול לקוות שיהיה חלק מהתוכניות של לואיס אנריקה.

גארת' סאותגייט יכול גם הוא לחכך ידיים בהנאה. אנגליה נכנסה לבהלה לאור כאבי הגב שהחריפו מצד מרקוס ראשפורד שרושם את עונת חייו במדי מנצ'סטר יונייטד, כאשר גם הארי קיין, הסקורר וקפטן הנבחרת, מלך שערי המוקדמות, היה בסימן שאלה גדול לגבי הטורניר.


טר שטגן ונוייר (JONATHAN NACKSTRAND/AFP/Getty Images)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי