עדכונים שוטפים: אחיו של היגוואין הסביר: "אמנו חולה בסרטן", מכבי נרתמה למאבק בקורונה

גונסאלו היגוואין
גונסאלו היגוואין | Emilio Andreoli / Stringer

הסיבה לחזרתו של פיפיטה לארגנטינה - שהייה לצד אימו החולה: "הוא קיבל אישור, הוא לא ברח לשום מקום". סוארס הבטיח: "אבריא עד שהכדורגל יחזור". הספורט בצל הנגיף

(גודל טקסט)

בעולם הספורט מנסים לשמור על אופטימיות בזמן שנגיף הקורונה מתפשט. אופ"א דחתה רשמית את היורו, הליגות הגדולות מגבשות תוכנית חזרה לשגרה בחודשים אפריל-מאי. אנו בספורט1 נספק לכם את כל העדכונים מסביב לעולם בצל התפשטות נגיף הקורונה.

כל העדכונים, יום שבת 21.3.2020
* חדשות עצובות: נשיא ריאל מדריד לשעבר, לורנצו סאנס, נפטר בגיל 76 לאחר מאבק בנגיף הקורונה. לדיווח המלא – לחצו כאן.

* חלוץ יובנטוס פאולו דיבאלה הכחיש בבוקר את הדיווחים על כך שנדבק בקורונה אך בערב הודיע שהוא ובת זוגו נשאים. גם פאולו מאלדיני אגדת מילאן נדבק כמו גם בנו דניאל. לדיווח המלא – לחצו כאן.

גונסאלו היגוואין ספג ביקורות גדולות לאחר שעזב את איטליה לארגנטינה בזמן הקורונה. אחיו ניקו הגן על צעדיו בפוסט באינסטגרם והסביר כי החלוץ קיבל אישור מהמועדון, הוא אינו נושא את הנגיף ושפך אור על הסיבה בעטייה היגוואין רצה לנסוע – מצבה של אמו שחלתה בסרטן.

"אמנו, כמו אנשים רבים בעולם, נלחמת בסרטן. כל מי שמעביר ביקורת עלינו בטח לא דורש בשלומה של אמי אלא רק לקטול את היגואין. ברור שלא כולם כאלה אבל זו התחושה. אחי נסע באישור של יובה כמו כל אזרח ארגנטינאי שמעדיף להיות במולדתו. הוא ממש לא ברח, הוא ימלא אחר ההנחיות. אל תכתבו עלינו דברים כאלה ברגע משפחתי עדין זה, תודה"

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nuestra madre como muchas otras personas más en el mundo está luchando contra una enfermedad llamada Cancer. Seguramente a estos seres notables le importe muy poco la salud de mi madre, solo les importa mencionar la palabra mágica que en este caso es Higuain, así funciona el business. Obviamente que cada uno sabe a quien le toca este mensaje y no me gusta generalizar. Mi hermano Gonzalo viajo con autorización Juventus y con un certificado de negatividad del test de Covid 19 a su país como cualquier ciudadano Argentino, además está realizando la cuarentena solicitada por nuestro Presidente. Higuain no se escapó ok y el motivo es estar acompañando a nuestra madre en esta situación no deseable . Por favor no usar la palabra mágica en este momento delicado familiar y general . Mejor pongamos las fuerzas en hacer lo que corresponde que es más importante. Gracias

A post shared by Nicola Higuain (@nicola_higuain) on

* יוזמה מבורכת מצד מכבי תל אביב אלופת המדינה בכדורגל. המועדון הודיע כי קרן מכבי תל אביב בשיתוף עם ארגון 'אחים לסמל' רכשה 5,000 מסיכות שיועברו לצוותים הרפואיים בבית החולים בוולפסון. בהודעה נאמר: " מעתה ועד להודעה חדשה, פרוייקט גיוס הכספים של קרן מכבי ת"א לקראת הפסח יוקדש בנוסף לאיסוף חבילות מזון גם לרכישת ציוד נוסף עבור צוותים רפואיים ברחבי הארץ.

* מרטין סאמנס, מנכ"ל סאות'המפטון, העביר מסר אופטימי או יותר נכון המלצה. לדבריו, הליגה האנגלית שהושבתה עד ה-30 באפריל יכולה לחזור לפני שכל מגבלות הנגיף יוסרו. סאמנס אמר: "אם הליגה תחזור זה יהיה סימן לכך שהמדינה חוזרת לקדמותה. אנשים יוכלו להישאר בבית אבל ייראו כדורגל בטלוויזיה וזה יכול להיות בידור עבורם. זה לא אומר שהכדורגל חשוב יותר מענפים אחרים, ממש לא".

כשנשאל על כך שהחוזים של השחקנים מסתיימים ב-30 ביוני אמר: "אנחנו מקווים לעמוד בדד ליין כי אחרת מדובר באתגר משפטי אבל אני חושב שאם יהיה צורך להאריך חוזה של שחקן בעוד שבועיים כדי שיסיים בצורה יפה וישלמו לו כמו שצריך – זה לא יהיה אתגר קשה. מה שחשוב באמת הוא שלא נשפיע לרעה על עונות אחרות".

הליגה האנגלית. תחזור לשגרה לפני תום ההגבלות, האמנם? (ספורט1)

קבוצת הכדורסל של ברצלונה העבירה מסר לשחקנים דרך הקפטן אנטה טומיץ' כי המועדון שוקל לקצץ בשכר של הכוכבים לאור המצב. לפי "מונדו דפורטיבו" ההחלטה אינה סופית אך השחקנים שמעו את הכיוון וכבר מתייעצים עם הסוכנים ועורכי הדין שלהם. השחקנים רוצים לדעת האם העניין חוקי.


* הפועל באר שבע (כדורסל) הודיעה כי שחקני הקבוצה הזרים:  ג'ון פטרוסלי, טיילור ברון, טי ג'י ויליאמס, סטיב זאק, דאשון באטלר ואיתם גם קפטן הקבוצה, הישראלי/אמריקאי ספנסר וייס נסעו ביומיים האחרונים לארה"ב. בקבוצה החליטו להיעתר לבקשתם לשהות בימים אלה לצד משפחותיהם. "המועדון מודה להם, מאחל בריאות וכולנו מקווים להיפגש כבר בקרוב", נכתב.

* אליסון, שוערה הברזילאי של ליברפול, סיפר כי הוציא את בתו מבית הספר בימים קשים אלה: "אנחנו רוצים לקחת אפס סיכון, כמובן שמדובר בסיבה בטיחותית. אשתי השפיעה עליי". כזכור, אנגליה היא מהמדינות שלקח להן הכי הרבה זמן לנקוט בצעדים דרסטיים ובתי הספר עדיין פתוחים. על השגרה: "אני כמובן לא רואה את החברים שלי, כולנו בבית, אני בקשר רק עם מאמן השוערים. אנחנו בבית, לא עוזבים, זו הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הנגיף".


אליסון (Catherine Ivill/Getty Images)

קפטן ולנסיה, דני פארחו, פנה לשחקני הקבוצה וביקש מהם להיזהר שלא לעלות במשקל בזמן ההפסקה הכפויה בביתם: "אנחנו לא יודעים מתי הליגה תחודש. הכל קצת באוויר, אבל כשהליגה תחזור – אף אחד לא ייחכה לנו. אנחנו לא מפסיקים להתאמן. יש לנו ציוד כושר בבית ועושים את מה שאפשר". מעבר לכך הקשר ביקש: "צריך להקשיב להנחיות, אם לא נעשה את זה אז המגיפה לא תיגמר לעולם. נצא החוצה רק לבית מרקחת או לקניית מזון".

לואיס סוארס הוא מבין השחקנים שמרוויחים ממשבר הקורונה. חלוצה של ברצלונה נמצא בבידוד עם אשתו סופיה ושלושת ילדיו והעביר מסר מעודד לאוהדים: "אני רוצה לחזור כמה שיותר מהר. הרופא אמר לי שאני מתקדם בקצב נהדר, זה נותן לי תקווה שאשוב בקרוב. ההבדל הוא שכאשר הקבוצה תחזור לשחק – אוכל להיות איתה".

דוגלאס קוסטה הפך לשחקן האחרון של יובנטוס שעוזב את איטליה לפני ההסגר הצפוי. הקשר הברזילאי קיבל אישור מהמועדון לחזור למולדתו. באיטליה נכתב כי כבר שגונסאלו היגוואין עזב את ארץ המגף הוא עורר סערה. במועדון התעקשו שמדובר בבידוד כפוי ואין סכנה מהעניין.


רוברט לבנדובסקי. יוזמה יפה (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images)

שחקני באיירן מינכן ממשיכים לתת יד למאבק בקורונה. לאחר שלאון גורצקה וג'ושוע קימיך תרמו מיליון יורו לעניין, גם החלוץ רוברט לבנדובסקי נרתם למשימה. לבנדובסקי אמר ל"בילד": כולנו מודעים למצב הקשה מסביב. היום כולנו באותה הקבוצה. בואו נהיה חזקים. אם אנחנו יכולים לעזור במשהו – נעשה זאת. המצב משפיע על כולנו. אנחנו מבקשים ממכם לעקוב אחר ההוראות ולהקשיב למי שיודע הכי טוב מה עושים. הראו אחריות!"

* כריסטיאנו רונאלדו העלה תמונה שלו עושה אימון רגליים וכתב במסר מעודד: "אם איי פעם חלמת לשחק לפני מיליוני אנשים – זה הצ'אנס שלך. תישאר בבית, תעשה את זה למען כל העולם".

 

* נשארים באיטליה עם קצת חדשות טובות. גם חלוצה של אינטר רומלו לוקאקו נרתם למען האזרחים והודיע ברשתות החבריות כי תרם כ-100 אלף יורו לבית החולים האזורי במילאנו. גם שחקני רומא תרמו קרוב לחצי מיליון יורו לטובת בית החולים בבירה.


מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי שמות את היריבות בצד ומשתפות פעולה. שתי קבוצות העל מאנגליה החליטו לתרום יחד כ-100 אלף ליש"ט לבנקי המזון בעיר המתמודדים עם ביקוש אדיר לאוכל לאור מגיפת הקורונה. "אנחנו גאים בעבודה שלהם וצופים את העומס על ארגוני הצדקה לאור מה שקורה", נכתב בהודעה. מרקוס ראשפורד בירך על כך בטוויטר: "זה גדול יותר מכל יריבות".

* מלך שערי הסינית לפני שתי עונות וו ליי ושחקן אספניול בהווה נמצא כנושא נגיף הקורונה ושוהה כעת בבידוד. חלוץ הסיני הפך לחולה השישי מהקבוצה מקטאלוניה.

* קשה להאמין שהליגה הטורקית שוחקה עד לא מזמן. קבוצת הכדורסל של פנרבחצ'ה הודיע כי חלק מהשחקנים והצוות הניהולי נדבקו בנגיף הקורונה. בעקבות כך הצוות הרפואי התערב מיד ושלח אותם לבדיקות בבית החולים כאשר מיד אחריהם הקבוצה צפויה להעביר הודעה נוספת.

* עוד השבוע הליגה המקסיקנית הייתה פעילה, אבל כיום אף אחד לא חסין לנגיף, ובשעות הבוקר פורסם שלא אחר מנשיא הליגה אנריקה בונילה, נדבק בנגיף.

* פורטסמות' מהליגה השלישית באנגליה הודיעה כי שלושת שחקניה ג'יימס בולטון, אנדי קנון ושון רג'ט נדבקו בנגיף הקורונה.

* חלוץ פריז סן ז'רמן אדינסון קבאני, חזר לאורוגוואי וסיפר כי ינסה לעזור למדינתו להילחם בנגיף הקורונה. "אני מקווה שהכל יסתיים כמה שיותר מהר, עשה כל מה שצריך כדי לעזור".

* בסין המצב משתפר מיום ליום ובליגת הכדורסל מתכוונים לחזור לפעילות בשבועות הקרובים. לשם כך הגיע לסין כוכבה של בייג'ין דאקס ג'רמי לין ונכנס לבידוד של 14 ימים. הגארד כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אני נרגש לחזור לשחק, אבל אני מודאג לגבי החולים והמובטלים".

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Safely landed back in Beijing to finish out the CBA season! Excited to hoop again, but leaving the bay worried and with a heavy heart for the sick, the jobless and all those fighting fear, anxiety and stress over the unknown future. Shoutout to our medical staff in the 50 states for working tirelessly and everyone keep doing your part in slowing the virus! It's been an awesome 2 months camped out in the gym…basketball has never been more meaningful. The world needs basketball now more than ever. I still remember when I went through my toughest moments and worst injuries, you guys were there for me. I hope to return the favor. As all you beloved fans told me the day after my knee injury, keep fighting bc we're #NeverDone ❤️ #14dayquarantine #airportcouchesarenttoobad

A post shared by Jeremy Lin 林書豪 (@jlin7) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי