מסי מקיא, רונאלדו מוכר שמפו: הציטוטים השנויים במחלוקת של מראדונה

מראדונה לא פסח על אף אחד כשהיה לו מה להגיד, ותמיד היה לו מה להגיד: "תגיד לפלה לחזור למוזיאון. ניימאר יותר ממסי? הוא לקח את הכדורים הלא נכונים"

(גודל טקסט)

דייגו ארמנדו מראדונה שהלך לעולמו הערב, לא היה רק אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה, ועבור הארגנטינאים הוא לא פחות מ"אלוהים". מדובר גם באחת הדמויות המרתקות שידע הענף. לצד הזכייה במונדיאל עם ארגנטינה וההצלחה בנאפולי, הוא חווה שערוריות כמו סמים, סבל מבעיות בריאותיות והסתכסך עם לא מעט אנשים. על שני דברים אין עוררין: אהבתו לכדורגל והפה הגדול שלו. ב"מארקה" הספרדי מציגים מדי יום סיפורים ואנקדוטות לגבי שחקנים מעניינים. דייגו קיבל את הכבוד היום, וכשמדברים על כוכבי על – מראדונה לא מרחם על אף אחד. הנה הציטוטים הגדולים שלו:

על ליאו מסי: "זה חסר תועלת לרצות להפוך למנהיג מישהו שהולך לשירותים להקיא 20 פעמים לפני משחק. אין לאף אחד ספק באיכויות שלו אבל כמובן שהוא לא הגדול מכולם".

על כריסטיאנו רונאלדו: "הוא כובש שער, אין ספק, ולאחר מכן הולך ומוכר לך שמפו, זה מוזר". 
 
על פלה: "תגיד לו לחזור למוזיאון. ניימאר יותר טוב ממסי? הוא לקח את הכדורים הלא נכונים כנראה.  הגיל משפיע על שיקול דעתו של פלה. אין צורך להאשים אותו בזה. במשך 20 שנה הוא לא עשה דבר, אפילו לא ראו אותו בסופרמרקט. במקום היחיד שהוא נמצא בו – אירועי הגאלה, מאחורי נשיא פיפ"א – הוא נראה כמו בובה על חוט".

 


עם מסי בימים המשותפים בנבחרת ארגנטינה (Gettyimages)

על דניאל אלבס: "הוא אידיוט, אני לא מבין את ההתלהבות שלו. הוא הרים 28 פעמים ורק ארבע פעמים הצליח לייצר מצב. הוא מדבר הרבה אבל העמדה שלו, שם לא משחקים כדורגל. אם נשיך לדבר עליו, אני עוזב".
 
על דיוויד בקהאם: "למרות שהוא תמיד היה עסוק מאוד בספייס גירל שלו(ויקטוריה בקהאם), הוא מצא לפעמים זמן לשחק כדורגל טוב מאוד. עם זאת, הוא חייב משהו לנבחרת שלו".
 
 
על ריאל מדריד וסרחיו ראמוס: "ריאל הייתה חלשה מאוד לפני בואו של ז'וזה מוריניו, היו לה שנים עלובות. ראמוס? אל תעצבנו אותו יותר מדי, אבל דייגו גודין הוא הקראק האמיתי ובלם הרבה יותר טוב ממנו".

 

דיוויד בקהאם. יצא בזול (MICHAEL URBAN/AFP/Getty Images)

על נבחרת ארגנטינה: "אם אני צריך לשדל עיתונאי ולהתחנן לכאלה כמו ניימברו כדי להיות המאמן – אז אני אפרוש. העיתונות התייחסה אליי בצורה מבחילה. כולם התלהבו מסמפאולי (אימן במונדיאל 2018). הוא הביא הרבה מחשבים, היו לו 14 עוזרים – אבל הנבחרת לא שיחקה כדורגל". 
 
על ז'ולן לופטגי: "זה פשוט לא יכול להיות. מר לופטגי, אתה מייצג מדינה שלמה במונדיאל וחותם על חוזה בקבוצה (ריאל מדריד)? לא משנה איזו הצעה קיבלת. אתה לא יכול לשחק באשלייה של אנשים"

על חורחה ואלדאנו ששיחק איתו בנבחרת ארגנטינה: "אני מעדיף לשחק כדורגל ולא להיות הפילוסוף, לפטפט בלי הפסקה. הוא מספר יותר שקרים מאשר אומר דברים נכונים".

מראדונה ופלה. יריבות ארוכת שנים (AFP)

על הסמים: "לקחתי סמים בחלק מהקריירה שלי, אך מעולם לא השתמשתי בזה כדי לעורר את עצמי. אי אפשר לשחק כדורגל אחרי קוקאין. זה לא טוב בשביל שחקן. ניסיתי סמים בפעם הראשונה באירופה ב-1982. עשיתי את זה בחושך בשירותים, פתאום הייתה דפיקה בדלת, כמעט מתתי. הייתי מכור לסמים, אני מכור לסמים וכנראה תמיד אהיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי