Sport1 Banner

על המדף: חמשת הצמדים "הכי אנדרייטדים" באירופה העונה

טוני וואקמה, אלכסנדר סורלות'
טוני וואקמה, אלכסנדר סורלות' | Hakan Burak Altunoz/Anadolu Agency via Getty Images

וואקמה, שגרירנו המוצלח בטורקיה, נמצא בעונת שיא. זפאטה ואיליצ'יץ' הפכו את אטלאנטה לקבוצה המלהיבה ביבשת. באתר "90Min" בחרו את הצמדים שכדאי לכם להעריך יותר

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

את מגיפת הקורונה אף אחד לא צפה ואף אחד לא יודע מתי היא באמת תסתיים. מעבר להשבתת הכדורגל כרגע, הווירוס עשוי להשפיע גם על העתיד. תקציבי הקבוצות צפויים להצטמצם. ההערכות הן שלא יהיו כבר שחקני רכש במאה מיליון יורו. ואולי זה בדיוק הזמן של השחקנים הפחות מוערכים? "כסף תמיד קונה גולים, אבל מדי פעם כדאי למועדונים בסיטואציות מסוימות לחפש מתחת לראדר". האם זו ההזדמנות של האנדרדוג? באתר הבריטי "90min" הציגו את חמשת הצמדים הכי פחות מוערכים באירופה. מה בתפריט? הצמד הלוהט של אטאלנטה וגם טוני וואקמה שגרירנו בטורקיה. 

דובאן זפאטה ויוסיפ איליצ'יץ'

כבר אי אפשר להתעלם מאטלאנטה. עם 70 שערי ליגה אחרי 25 מחזורים (כמעט שלושה בממוצע למשחק), כשרק פריז סן ז'רמן ובאיירן מינכן כבשו יותר ממנה בליגות הבכירות, עם הכרטיס לרבע גמר ליגת האלופות אחרי שני ניצחונות מרשימים על ולנסיה. ובחוד החנית, תרתי משמע, נמצאים ג'וסיף איליצ'יץ' דובאן זפאטה. הסלובני כבש העונה כבר 21 שערים בכל המסגרות כולל רביעייה ענקית במאסטייה. זאפטה כבש 12 שערים, ועשה זאת ב-19 משחקים בלבד.


אלכסנדר סורולות וטוני וואקמה
כמה שאוהדי הפועל באר שבע מתגעגעים לאחד הזרים הגדולים שהיו כאן. נראה שרק העובדה שאינו צעיר הביאה לכך שלא הגיע לליגה גדולה באמת.  סורולוט ו-וואקמה כבשו 36 שערים העונה, 29 מהם בליגה, וטרבזונספור מוליכה את הליגה. וואקמה בן ה-31 כבש עשרה שערי ליגה ובישל עוד תשעה ב-24 הופעות. שווי השוק שלו הגיע לכמעט חמישה מיליון יורו לא מזמן.


זאפטה ואיליצ'יץ'. אטלאנטה נהדרת (Emilio Andreoli/Getty Images)


מירון בואדו ואוסאמה אידרסי

"גם בהולנד יש באופן מסורתי כמה שחקני התקפה מוכשרים", נכתב. אקלמאר נהנית מאוד מצמד-החמד שרודף אחרי גולים ושומרים אותה חזק במאבק על הכתר נגד אייאקס. בואדו בסך הכל בן 19, כל עתידו לפניו וכבר הבקיע 14 שערי ליגה – רק שניים הבקיעו יותר ממנו. את טבילת האש בנבחרת הולנד כבר עשה וברגל ימין כשכבש והפך ליליד 2000 הראשון שעושה זאת. אידריסי הסתפק ב-13 שערים.

אודסון אדוארד וראיין כריסטי

חלוצה של ריינג'רס (אדוארד) לא יסתפק בתואר מלך השערים בליגה הסקוטית. הוא מחכה ללבוש את מדי אלופת העולם על אף החוד החזק של דידייה דשאן. אדוארד כבש כבר 22 שערי ליגה העונה. כריסטי כבש שלושער במחזור הפתיחה ו-11 שערים בסך הכל בליגה ו-19 בכל המסגרות.

קרלוס ויניסיוס ופיצי

ז'ואאו פליקס כבר פרש כנפיים לאתלטיקו מדריד והכניס הרבה כסף לקופת המועדון, האריס ספרוביץ' שהיה מנייה בטוחה אשתקד – סבל מפציעות, אבל הפורטוגלים הצליחו להסתדר ולהיאבק על האליפות נגד פורטו, בעיקר בזכות השניים האלה. ויניסיוס בן ה-25 השווה את שיא הקריירה עם 20 כיבושים בסך הכל, ומה נגיד על פיצי שהרשית 26 שערים ב-40 הופעות? שניהם אגב, מבשלים לא מעט, וזה הסוד של בנפיקה – לא רק האיכות אלא גם המשחק הקבוצתי.
 


אודסון אדוארד, ראיין כריסטי. משעשעים את אוהדי סלטיק (Ian MacNicol/Getty Images)

עוד באותו נושא: טוני וואקמה, טרבזונספור

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי