"מישהו המציא שז'וזה מוריניו הגיע לברצלונה בתור מתורגמן"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Shaun Botterill/Getty Images

חריסטו סטויצ'קוב, מכוכבי ברצלונה בשנות התשעים, הפריך את השמועה לפיה "המיוחד" החל את דרכו בתור מתורגמן לבובי רובסון האנגלי: "הוא היה איתנו על הדשא וידע הכל"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

מי מאיתנו לא מכיר את הסיפור על כך שז'וזה מוריניו, כיום מנג'ר טוטנהאם ולאורך השנים אחד המאמנים המעוטרים באירופה, אחד שזכה בליגת האלופות עם פורטו ואינטר וגם באליפויות באנגליה, באיטליה ובספרד, התחיל את קריירת האימון שלו על תקן מתורגמן בברצלונה. הבוקר (שלישי) שמענו לראשונה את הטענה שמדובר באגדה אורבנית.

מוריניו, לימים זכה לכינוי "המיוחד", הגיע לברצלונה ב-1996 ביחד עם המנג'ר בובי רובסון – או כפי שכינו זאת אז, רובסון הגיע לברצלונה עם בחור צעיר ואלמוני. המנג'ר האנגלי עזב לאחר שנה, אבל אותו בחור צעיר ואלמוני נשאר והצטרף גם לצוות של לואי ואן חאל וכך הפך בגיל 33 ממתורגמן למאמן ולאנליסט. האמנם?

מי שיצא להגנת מוריניו אחרי כל כך הרבה שנים הוא כוכב העבר חריסטו סטויצ'קוב, שחקן ברצלונה באותם ימים שסיפר רקורד: "הוא הגיע והיה ז'וזה מוריניו. מישהו המציא שהוא מתורגמן, אבל זו טעות. הוא עבד על כר הדשא וידע הכל. הוא היה אחד המאמנים שלנו והוא היה חבר טוב".

מוריניו סיים את חוזהו בברצלונה בשנת 2000 ורובסון הציע לו להצטרף אליו לצוות האימון בניוקאסל, אולם הוא בחר לשוב לפורטוגל כדי לקדם קריירה של מאמן ראשי. תחילה הוא היה עוזר מאמן בבנפיקה, אלא שהגרמני יופ היינקס התפטר, מוריניו תפס פיקוד ופוטר לאחר תשעה משחקים כי דרש הארכת חוזה. בעונה לאחר מכן הוא הדריך את ליירה הקטנה, אבל עוד באמצע העונה עזב לפורטו, הקבוצה הראשונה שלו בקריירת האימון בתור עוזר, ואותה הוביל לאליפות על חשבון בנפיקה, לזכייה בגביע אופ"א ושנה לאחר מכן לדאבל שכלל אליפות וליגת האלופות.


מוריניו (SHAUN CURRY/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי