צ'לסי עשתה קופה על קוסטה, באנגליה מסכמים: "מזיק יותר ממועיל"

דייגו קוסטה
דייגו קוסטה | AFP

דייגו קוסטה שב למועדון ממנו הגיע ובממלכה נפרדים: "הופך לרעל כשלא טוב לקבוצה. בחיים לא יהיה דרוגבה". החלוץ נפרד: "אין לי דבר נגד מישהו במועדון". וגם: תיאוריית הקונספירציה

(גודל טקסט)

אחרי סאגה ממושכת שנמשכה קיץ שלם דייגו קוסטה ישוב לאתלטיקו מדריד באופן רשמי. סכום ההעברה לא פורסם רשמית אבל הדעות באנגליה חלוקות לגבי המחיר: לפי "מירור" סכום ההעברה הוא 67 מיליון ליש"ט (60+7 בונוסים) ולפי "דיילי מייל" 55 מיליון ליש"ט (50 + 5 בונוסים). אתלטיקו פתחה בגדול את הכיס ושילמה על אותו שחקן שמכרה לצ'לסי יותר מפי שניים לאחר שנמכר ב-32 מיליון לליש"ט.

הקריירה שלו באנגליה תמיד תיזכר כמוצלחת אבל לא מעט סימני שאלה. הוא זכה בשלוש עונות פעמיים באליפות, אבל גם הפך לשחקן הכי שנוי במחלוקת מזה שנים בכדורגל האנגלי. עבור צ'לסי זה ניצחון גדול. המנג'ר אנטוניו קונטה קיבל את מבוקשו והצליח להרוויח שחקן שלא רצה בו.

קוסטה שהה בלראגטו בעיר בה הוא נולד בברזיל, אבל עבד עם מאמן כושר ברזילאי וניסה לחזור לעצמו. הלילה הוא כבר טס לספרד ויוצג ביום רביעי במשחק ליגת האלופות (כמה אירוני) מול צ'לסי כשחקנה החדש של הקבוצה ב"וונדה מטרופוליטנה". קוסטה הצטלם בשדה התעופה בברזיל כשהוא מחלק חתימות לאוהדים. מי שכבר בירך את קוסטה על בואו לאתלטיקו מדריד הוא אנטואן גרייזמן שנחשב לכוכב הגדול בקבוצה. חלוץ עצמו סיכם את התקופה ואמר: "אין לי שום דבר רע נגד צ'לסי או מישהו במועדון. אני לא מריר כלפי אף אחד. הכל נפלא".

התקשורת האנגלית מסכמת את העידן של קוסטה בצ'לסי. ג'ון קרוס כתב ב"מירור": "קוסטה הוא מסוג השחקנים שאתה תמיד רוצה בקבוצה שלך, אבל כשהדברים הלכו בצורה לא טובה הוא הופך לרעל במגרש ובחדר ההלבשה וזה מזיק יותר מאשר מועיל. צ'לסי תחסר את השערים שלו והלחימה שלו על כר הדשא, אבל אין לו כבוד למאמנים. הוא רב עם ז'וזה מוריניו ואפילו עם אנטוניו קונטה אותו כל השחקנים אוהבים. לקוסטה היתה יכולת מדהימה לגרום למגינים לאבד את הראש נגדו וזה תמיד עזר לקבוצה, אבל הוא אף פעם לא הגיע למעמד שהיה לדידייה דרוגבה בצ'לסי, כי הוא היה גם חלוץ גדול וגם בן אדם".


קוסטה וסימאונה, האיחוד יניב פירות? (AFP)

אנדי דילון כתב ב"סאן" שצ'לסי עשתה צחוק מאתלטיקו מדריד אחרי שמשכה אותה כל הקיץ ובסופו של דבר הוציאה מה שרצתה. מצד שני גם באתלטיקו מרוצים. הם יוכלו להחזיר חלק מהסכום עם מכירת כרטיסים וחולצות של קוסטה אותו מעריצים באתלטיקו.

אגב, בקרב חלק מאוהדי צ'לסי יש תיאוריית קונספירציה על מכירת קוסטה. הטענה שקוסטה רצה לעזוב, אבל ידע שצ'לסי לא תיתן לו ללכת. הוא ביקש את עזרתו של קונטה שידע, כי קוסטה יכול לערער לו את חדר ההלבשה. השניים סיכמו על כך שהם ייזמו סכסוך בסופו של דבר קונטה יטען: "זה אני או קוסטה" ולמועדון לא תהיה ברירה אלא לוותר עליו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי