נופל וקם: אדרסון מבסס את מעמדו כאחד השוערים הטובים בעולם

אדרסון
אדרסון | Gettyimages

עד לפני שנתיים מדובר היה באלמוני מבנפיקה, אבל גווארדיולה וסיטי הימרו והברזילאי בן ה-24 כבר מסומן כשחקן הרכב של הפייבוריטית לזכייה במונדיאל. יוכין מתכונן למפגשו הראשון עם טוטנהאם וקיין (19:15, ספורט1)

(גודל טקסט)

 בקיץ לא כולם האמינו שמנצ'סטר סיטי עשתה עסקה הגיונית כאשר רכשה את אדרסון מבפניקה תמורת 40 מיליון יורו והפכה אותו לשוער היקר בהיסטוריה אחרי ג'יג'י בופון. במהלך החודשים האחרונים, השתכנעו האוהדים והפרשנים כי הברזילאי מסוגל לספק את הסחורה וקיבע את מעמדו בהרכב ללא עוררין. ביום ראשון הוא הפך באופן רשמי לאליל היציעים אחרי הניצחון בדרבי. כעת הם מוכנים לנשק את האדמה עליה דורך אדרסון, ומכאן השמיים הם הגבול עבורו.

מה נדרש לשם כך? קודם כל, ללכת מכות עם ז'וזה מוריניו. הפרטים המלאים על התקרית במנהרה אחרי ניצחונה של סיטי על יונייטד בדרבי של מנצ'סטר עדיין לא ברורים, אבל דבר אחד בטוח – הפורטוגלי זעם על חגיגה מוגזמת לכאורה של שוער המובילה. יש הטוענים כי הברזילאי הקניט את מאמן יונייטד. יש אפילו שמועה לפיה שר בפניו את שיר האוהדים המשעשע על האוטובוס שחונה ברחבת השדים האדומים, שמשחקים "כדורגל בסגנון מוריניו". הכוכב הותקף ולא הבליג. חפצים עפו באוויר וחלב נשפך על המיוחד. אדרסון הוכיח שאי אפשר לשבור אותו, שאי אפשר להכניע אותו ושהוא לא מפחד מדבר. טוב, דקות ספורות קודם לכן הוא הראה את זה על הדשא.

דויד דה חאה גרף מחמאות מוצדקות אחרי המופע הכביר שלו בניצחונה של יונייטד על ארסנל שבוע קודם לכן, אבל ההצלה הכפולה של אדרסון בשלהי הדרבי הייתה מדהימה לא פחות. הוא לא ידע הרבה על הבעיטה של רומלו לוקאקו שפגעה בעוצמה בראשו – זה רק היה עניין של מיקום טוב. אלא שהכדור הגיע הישר לרגליו של חואן מאטה ורוב השוערים היו מאבדים לחלוטין את הריכוז מהטיל של הבלגי. אדרסון הראה שהוא עשוי מחומר אחר לגמרי. ערני וחד, הוא זינק גם על הבעיטה של הספרדי, מנע שער שוויון והבטיח כי החבורה של פפ גווארדיולה תשווה את שיא הניצחונות הרצופים בליגה האנגלית.


הברזילאי עוצר את לוקאקו ומאטה בדרך לשיא חדש (AFP)

היכולת של אדרסון להתאושש במהירות ממכות חזקות באמת פנומנלית. בספטמבר, בקרב הצמרת מול ליברפול, פגע סאדיו מאנה בפניו ברגל שלופה קדימה כאשר ניסה להגיע לכדור תוך כדי ריצה מהירה. הסנגלי הורחק למרות שלא הייתה כוונת זדון במעשיו וסיטי פירקה את האדומים 0:5, אבל כולם דאגו בעיקר לשלומו של הברזילאי האמיץ שהורד מהדשא על אלונקה. התברר שלא היה צריך לחשוש. ארבעה ימים בלבד מאוחר יותר הוא כבר עמד בין הקורות במשחק ליגת האלופות נגד פיינורד. צריך הרבה יותר ממאנה כדי לגרום לו להיעדר מהמגרשים.


אדרסון מונשם ומפונה על אלונקה. באותו שבוע כבר חזר להרכב (Gettyimages)


התאושש במהרה מהכניסה של מאנה (מסך)

עכשיו, אחרי המופע הראוותני בדרבי, אוהדי סיטי כבר משוכנעים שהוא חייב לקבל הכרה לא פחותה מזו של דה חאה. ההדיפה המרהיבה שביצע אדרסון ביום רביעי מול סוונזי בהחלט מדגישה זאת – הכדור פגע בשחקן הגנה ושינה כיוון, אבל הברזילאי הספיק להגיב בזינוק חתולי יוצא דופן. גמישותו עוצרת נשימה והמאמן מרוצה מאוד מתרומתו לבניית ההתקפה – משחק הרגל של הברזילאי מאפשר לו להיות בלם נוסף, בדיוק כמו שהמאסטרו הקטלוני אוהב.

הרי כל הבלגאן בקבוצה החל עם ניפויו של ג'ו הארט, אחד השחקנים האהובים ביותר מבחינת האוהדים, בגלל שהוא לא מסוגל לפתח משחק ברגליו לכאורה. קלאודיו בראבו, שהוחתם מברצלונה למטרה זו, נדרש על ידי גווארדיולה להגזים בהפגנת כישוריו והדבר הוביל למספר טעויות. הלחץ על הצ'ילאני היה גדול מדי והוא לא עמד בו על אף ניסיונו העצום. מנגד, הציפיות מאדרסון היו גבוהות אפילו יותר בשל תג המחיר המפלצתי, אבל הוא התמודד איתן בטבעיות וללא בעיות, וזאת למרות שאין לו ניסיון כמעט כלל.

לפני שנתיים מעטים מאוד שמעו עליו. הוא שוחרר מהאקדמיה של בנפיקה בגיל 17, נדד בקבוצות קטנות ושב לשורות הנשרים רק ב-2015 אחרי הצטיינות בריו אבה בעיקר כדי לשמש גיבוי לז'וליו סזאר. פציעה של השוער הוותיק העינקה לו הזדמנות והכוכב הצעיר לקח אותה בשתי הידיים, כולל הצטיינות ברבע גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן. כבר אז הכניס אותו גווארדיולה לפנקס, ואחרי העונה הגדולה אשתקד החליט המנג'ר של סיטי ללכת בכל הכוח על השוער הגדול החדש שצמח בבנפיקה. אדרסון נסק במהירות גדולה יותר אפילו בהשוואה ליאן אובלק, ואין לו פחד במה. הוא צורח על כולם, אבל אף פעם לא מאבד עשתונות. לא פלא שהבוס מאושר. "אדרסון הוא אחד השחקנים החשובים במערך", מצהיר פפ.


לא פוחד מדבר. אדרסון מתעופף באימון (AFP)

הפריצה המטאורית מעלה גם את הסוגיה לגבי האפודה הראשונה של נבחרת ברזיל במונדיאל. אליסון, השוער הצעיר של רומא, הפגין יכולת טובה במוקדמות, אבל הוא לא כוכב שאי אפשר להדיח מההרכב. עובדה – טיטה העניק צ'אנס ראשון לאדרסון באוקטובר כאשר סלסאו ניצחו את צ'ילה 0:3, וכיום פרשנים רבים מעריכים שהוא חייב להיות בין הקורות של המועמדת לזכיה ברוסיה. אחרי הכל, הוא משחק בקבוצה שנמצאת בכושר הטוב ביותר בעולם ומפגין את כישוריו על בסיס שבועי.

הערב יש לו הזדמנות נוספת כאשר סיטי תארח את טוטנהאם (שבת, החל מ-19:15 בספורטHD1). לראשונה בקריירה יהיה לברזילאי עסק עם הארי קיין, חלוץ עם אחוז ניצול הזדמנויות נהדר, אבל אדרסון לא מתרגש מדבר. אחרי שיצא עם ידו על העליונה מהקרב עם מוריניו, אחרי ששרד את הפגיעה של מאנה, הוא משוכנע שיוכל להכניע גם את החלוץ המצטיין של אנגליה. וזו רק תחילתו של סיפור אגדה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי