קורטואה נגד קונטה: לא מבין למה הוא החליף את הזאר

טיבו קורטואה עם אנטוניו קונטה
טיבו קורטואה עם אנטוניו קונטה | Gettyimages

שוער צ'לסי התראיין בבלגיה: "לא ציפיתי שזה יקרה, הוא זה שצריך להסביר את ההחלטה". באנגליה טוענים: "המאמן עשוי לעזוב כבר באמצע העונה ולחזור לנבחרת איטליה". דיווח: הבלוז מוכנים להכפיל את שכרו של סוארס

(גודל טקסט)
האם צ'לסי תישאר בלי אנטוניו קונטה כבר במהלך העונה הזאת? על פי דיווחים באיטליה, בהתאחדות המקומית החליטו לנסות להחתים את מאמן הבלוז עוד לפני סיום העונה הנוכחית כדי שיוכל להדריך את איטליה כבר במשחקים הקרובים. "דיילי מירור" כתב שזו הזדמנות מצוינת לקונטה לברוח מהסיוט שלו בצ'לסי שעלולה לא להשתתף בליגת האלופות בעונה הבאה מכיוון שהיא מדורגת חמישית בליגה וכנראה לא תתקדם במפעל השנה אחרי ה-1:1 מול ברצלונה במשחק הראשון של שמינית הגמר.


קונטה עצמו סירב בשנה שעברה להאריך את חוזהו בצ'לסי ולכן קיבל העלאה קטנה יחסית של שכרו מ-6 ל-9.5 מיליון ליש"ט בלבד. אלסנדרו קוסטקורטה, לשעבר משחקניה הגדולים של מילאן והיום סגן נשיא ההתאחדות האיטלקית, אמר: "קונטה אימן את הנבחרת בהצלחה והוא יכול להיות האיש הכי טוב לתפקיד. אני מתכוון לדבר איתו ולשכנע אותו לחזור אלינו. אני גם חושב שרוברטו מנצ'יני וקרלו אנצ'לוטי הם מאמנים מצוינים, אבל לפי הבנתי אנצ'לוטי רוצה לחזור לאמן בפרמייר-ליג. קונטה הראה שהוא יודע לאמן את הנבחרת בעוד אחרים כמו קלאודיו ראניירי עוד לא הוכיחו לי זאת".



לקונטה יש חוזה לעוד עונה בצ'לסי, אך ממילא היו שמועות בחודשים האחרונים שהוא יפוטר על ידי רומן אברמוביץ' בגלל יחסיו הרעועים עם ההנהלה. לא ברור מי יחליף כרגע את קונטה אם יעזוב. לואיס אנריקה הוזכר כמועמד להחליפו ודווח שכבר סגר את העסקה לשנה הבאה, אבל כעת "טלגרף" מדווח שהוא דורש 16.5 מיליון ליש"ט והמחיר הזה גבוה מדי להנהלת הקבוצה. לשם השוואה, קונטה מרוויח 180 אלף ליש"ט לשבוע בעוד שאנריקה דורש 300 אלף.


בתוך כך, לא רגוע גם בקרב השחקנים. השוער טיבו קורטואה מתח ביקורת גלויה על החלטותיו של קונטה, בעיקר על החילוף של אדן הזאר בדקה ה-73 מול מנצ'סטר יונייטד, שתי דקות לפני שג'סי לינגארד כבש לזכות השדים האדומים ואז הבלוז נותרו ללא הכוכב הגדול שלהם.


קונטה וקורטואה. לא משדרים על אותו גל (gettyimages)
קונטה וקורטואה. לא משדרים על אותו גל (gettyimages)


"אין לי שום הסבר למה הזאר הוחלף", אמר טיבו קורטואה בראיון בבלגיה. "לא ציפיתי שזה יקרה, אבל זו ההחלטה של המאמן והוא זה שצריך להסביר אותה. בדקות האחרונות היינו צריכים מישהו כמו אדם שיעזור לנו להשיג את השוויון". קונטה עצמו הסביר לאחר המשחק שהסיבה היא "החלטה טקטית", אבל כנראה שאת השוער שלו התירוץ לא מספק.


בעניין אחר, לפי דיווחים לואיס סוארס על הכוונת של אלופת אנגליה ולמרות שהוא רוצה להמשיך לשחק בברצלונה לצידו של ליאו מסי, הנהלת צ'לסי מוכנה להכפיל את שכרו של החלוץ האורגוואי בבארסה כדי להחזיר אותו לפרמייר-ליג.


"Conte's Country Retreat" Italian Chiefs announce Chelsea boss is their top Target pic.twitter.com/ocK0gtwGHr

— george diamataris (@90min_plus3) 28 בפברואר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי