גווארדיולה התמוגג: "שיחקנו כאילו זה המשחק האחרון שלנו"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מאמן מנצ'סטר סיטי לאחר הניצחון 1:2 על ליברפול: " אגוארו היה ענק, אנחנו זקוקים לו כי הוא תמיד כובש במשחקים כאלה". בממלכה התלהבו מהאלופה: "הגיבורים של פפ". קומפני: "התיקול שלי על סלאח היה גדול לא?"

(גודל טקסט)

לפני הניצחון 1:2 של מנצ'סטר סיטי על ליברפול אתמול (חמישי), טען פפ גווארדיולה שליברפול היא הקבוצה הטובה בעולם ויורגן קלופ פירגן ואמר שמנצ'סטר שסיטי היא הקבוצה הכי טובה באירופה. אחרי הניצחון של הסיטיזנס על המייטירדס התברר דבר אחד. פפ הבטיח וקיים כשאמר: "לא נכנע במירוץ לאליפות עד לשנייה האחרונה". האלופה פתחה את המירוץ מחדש עם ניצחון ענק כשחזרה למקום השני בפער של ארבע נקודות מהראשון, והציגה משחק הירואי עם נחישות ורצון עז לנצח. בעונה שעברה הם הביסו את ליברפול במנצ'סטר 0:5, אבל מאז בשלושה משחקים בליגה ובאלופות לא ניצחו אותם. אתמול המאמן הספרדי החזיר לעצמו ולמועדון את הגאווה ועל הדרך רשם גם את הניצחון ה-100 שלו עם מנצ'סטר סיטי בטיימינג המושלם. עם ברצלונה היו לו 179 ניצחונות ועם באיירן 121.

ב"דיילי מייל" נתנו את הכבוד לסיטי עם הכותרת: "הגיבורים של פפ". השער של לירוי סאנה נמדד במהירות של 48 קמ"ש, הכדור היה ברשת 0.8 שניות מרגע הבעיטה, והמרחק שלה היה 20 מטרים. פרננדיניו קיבל את הציון הכי גבוה במשחק – 9. החלוץ כריס סאטון שהעניק את הציונים כתב: "הוא הראה כמה היה חסר בשני ההפסדים של סיטי. פרננדיניו היה יוצא מהכלל במרכז השדה והיה הבוס בקישור". 



MAIL SPORT: Pep's heroes #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/tnoMr3Fb9W

— Neil Henderson (@hendopolis) 3 בינואר 2019

 

ב"מטרו" נכתב: "בחזרה למירוץ". העיתון חלק שבחים ללירוי סאנה וכתב: "יורגן קלופ נעצר סוף סוף. סאנה כבש שער יקר ערך לסיטי". יחד עם זאת העיתון ציין שליברפול יכולה לראות את עצמה מקופחת כשג'ון סטונס הוציא מקו השער כדור שהיה רחוק 11 מילימטר מלעבור את הקו, ולאחר מכן וינסנט קומפני תיקל בצורה חריפה את מוחמד סלאח והיה יכול להיות מורחק. בעיתון "אקספרס" כתבו שהמירוץ הזה עומד להיות פתוח עד לסיום. 

ג'ון סטונס אמר בסיום: "כמו שנאבקנו במשחק הזה ויצאנו מתיקו וניצחנו, ככה ניאבק עד לסיום כדי לשמור על התואר של האלופה. עשיתי הכל כדי להוציא את הכדור מהשער והבנתי שזה היה קרוב מאוד. שמח שהכדור לא עבר את הקו כי הצלה כזאת יכולה לשנות משחק".

 

"I tried to give it everything to clear it – I've heard it's quite tight!" – John Stones#MCILIVpic.twitter.com/xohzXF5KoT

— Premier League (@premierleague) 3 בינואר 2019

 

ב"דיילי סטאר" העניקו למשחק את הכותרת "סאנ-סיישן" על משקל סאנה וסנסציה וכתבו: "הכל היה יכול להיות אחרת אם סאדיו מאנה לא היה בועט לקורה במצב 0:0, אבל השער של סאנה החזיר אותם למאבק והשער של אגוארו היה מרהיב ומזווית קשה". 

 

STAR SPORT: Sansation #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/G6F3fNjchQ

— Neil Henderson (@hendopolis) 3 בינואר 2019
 

פפ גווארדיולה הודה בסיום בראיון ל-BBC שהוא לא זוכר ליגה כזאת קשוחה כמו העונה: "אני גאה בבחורים ולא רק בגלל היום. אולי הפסדנו שני משחקים בארבעה ימים לפני כן, אבל אי אפשר לשכוח מה עשינו במשך 16 חודשים. ידענו שזה הגמר היום ואם נפסיד הכל אבוד. הקרדיט מגיע לשחקנים הנפלאים האלה. ככה אנחנו צריכים לשחק גם בליגת האלופות. כל קבוצה ניסתה לחפש את השנייה. לא חששנו מליברפול והיה עלינו הרבה לחץ". 

 
 

METRO SPORT: Back in the race #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/AycgF119pt

— Neil Henderson (@hendopolis) 3 בינואר 2019


 

המנג'ר של הסיטי המשיך: "הם עדיין מובילים בארבע נקודות, אבל ידענו שאם ננצח נישאר במגע איתם על הקרב לתואר ואם נפסיד זה נגמר. לא זוכר ליגה כל כך קשה ויש עוד מועמדות לאליפות. זה הופך כל משחק כעת לגמר. ללא ספק ניצחנו קבוצה ענקית. עכשיו הכל פתוח והיינו יוצאים מהכלל מהרגע הראשון". 

"חייב להחמיא לאיימריק לאפורט ששיחק מגן שמאלי כי אין לנו מגן שמאלי", אמר המאמן והוסיף: "הוא עמד בכבוד מול כל החלוצים הגדולים שלהם. ללא ספק סרחיו אגוארו היה ענק. אנחנו זקוקים לו במשחקים כאלה בדיוק, בהם הוא תמיד כובש. הוא עשה את זה כל הקריירה שלו ויכולת הסיום שלו הייתה מדהימה. ליברפול ספגה עד למשחק נגדנו 8 שערים וכבשנו נגדם שניים. זה אומר הכל". פפ גם הודה לאוהדי סיטי: "כשהיינו למטה הם עודדו אותנו בתקופה האחרונה". 

על ברנרדו סילבה: "לא ראיתי יכולת כזאת של שחקן כמוהו כבר הרבה זמן". הפורטוגלי בישל שער ורץ הכי הרבה העונה בפרמיירליג במשחק אחד – 13.7 קילומטרים. "הוא עשה הכל, הוא ניצח בכל הקרבות שלו", התלהב גווארדיולה. "לא ראיתי הופעה כזאת בכל המימדים של המשחק כבר הרבה זמן. הוא עשה הכל על המגרש". 


 

ב"דיילי מייל" פורסמה סטטיסטיקה המגבה את דברי המאמן כאשר מאז עונת 2011/12 אגוארו כבש יותר מכל שחקן אחר בליגה נגד שש הקבוצות הגדולות – 37 שערים. הארי קיין שהחל לשחק רק בעונת 2013/14 בטוטנהאם כבש 21 שערים ואחריו ווין רוני 20. אגוארו כבש בכל 7 משחקיו באיתיחד נגד ליברפול. אתמול הוא כבש את שערו ה-250 בקריירה (153 בסיטי, 74 באתלטיקו מדריד ו-23 באינדפנדיינטה). 



שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים.(Gettyimages)

 

הקפטן וינסנט קומפני אמר לעיתון הלונדוני "טיימס": "זה היה משחק מעבר לכל מה שאני זוכר במשחקים של סיטי בקריירה הארוכה שלי במועדון. זה הגיע היישר מהקרביים ושיחקנו עם המון רגש. התיקול שלי על סלאח היה גדול לא? הוצאתי אותו משיווי משקל, אבל בשום אופן זה לא היה תיקול מרושע. לא ניסיתי לפצוע אותו בשום אופן. אם לא הייתי מתקל הוא היה כובש". אחרי התיקול נראה קומפני קורא לסלאח במילת הגנאי "פוסי" לאחר שזה דרש להרחיק אותו, ואוהדי ליברפול הגיבו ברשתות שצריך להרחיק אותו מהמגרשים לכמה משחקים. 

הפרשנים שיבחו את משחק הלחימה של סיטי. כריס וודל שחקן נבחרת אנגליה לשעבר שפירשן לרדיו BBC5 אמר: "לא ראיתי בעבר את סיטי עושה כל כך הרבה תקלים ודוחפת את היריבה, וכל השחקנים שלה עשו זאת. הם הוכיחו שהם מסוגלים לשחק גם כזה משחק וזה יהיה חשוב מאוד עבורם להמשך הדרך. ליברפול תישאר שם בצמרת ולא הייתי פוסל את טוטנהאם. לדעתי היא גם במירוץ. יש להם משחקים נגד יונייטד, ליברפול וסיטי ואם ינצחו הכל יכול לקרות".

במשחק היתה תקרית עצובה מצחיקה כאשר אחד הסדרנים רדף אחרי בנג'מין מנדי אחרי שחשב שהוא פלש למגרש בסיום. השחקן הצרפתי נכנס למגרש עם מעיל כתום ומכנסי ג'ינס לבנים ורק אחרי דקות אחדות התברר שהוא אחד משחקני הקבוצה. המגן השמאלי לא משחק מאז נובמבר בגלל פציעה, והעלה באינסטגרם תמונה שלו מחבק את אגוארו עם הכיתוב המצחיק: "אוהב אותך יותר מאשר אישתך אוהבת אותך אחי".

 

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Love you more than your wife bro @10aguerosergiokun

A post shared by Benjamin Mendy (@benmendy23) on

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי