החיפוש אחר סאלה הופסק, בצרפת מעריכים שהוא הלך לעולמו

אמיליאנו סאלה
אמיליאנו סאלה | AFP

החלוץ הארגנטיני, שנרכש על ידי קרדיף בשבוע שעבר, היה על המטוס איתו אבד הקשר מעל איי התעלה בזמן שעשה את דרכו לביתו החדש. דיווח: כשנחת בנאנט עם אותו מטוס סיפר שהייתה טיסה קשה ושהוא חושש לחזור כך לממלכה

קבוצות: נאנט
(גודל טקסט)
לפני פחות משלושה חודשים התרסק מטוסו של בעלי לסטר שעה קלה לאחר משחק של הקבוצה, והיום (שלישי) נודע כי אסון אווירי נוסף התרחש. משטרת צרפת אישרה הבוקר שחלוץ הרכש הארגנטינאי של קרדיף סיטי, אמיליאנו סאלה שלמעשה רק בשבוע שעבר חתם בקבוצת הפרמיירליג, היה על המטוס שנעלם מהרדאר ולא ידוע מה עלה בגורלו


אלפי קילומטרים נסרקו באזור איי התעלה, חלק מתעלת לה מאנש, אולם אין זכר למטוס ועל פי כל ההערכות החלוץ והטייס כבר אינם בין החיים, אך אין כל אישור לכך כשבשלב זה החיפושים הופסקו ויימשכו מחר. אתמול בערב הודיעה משטרת גרנסי שאבד הקשר עם מטוס פרטי מסוג פייפר עליו היו שני אנשים, שיצא מנאנט לכיוון קרדיף ונעלם באזור איי התעלה. בצרפת פורסם כי את הדרך לנאנט עשה באותו המטוס, וכבר כשנחת בצרפת סיפר לחבריו, ביניהם ניקולה פלואה שהיה מי שהסיע אותו לטיסה חזרה לקרדיף, כי הטיסה הייתה קשה ומפחידה וכי הוא חשש לחייו במהלכה ואף לחזור עם אותו מטוס לממלכה.


סאלה ששיחק בשנים האחרונות בנאנט, היה במדיה אחד החלוצים הבולטים בצרפת כשהעונה כבש 13 שערים ב-21 משחקים בכל המסגרות ו-48 ב-133 הופעות בסך הכל מאז הצטרף לקבוצה ב-2015. בימים האחרונים עבר הארגנטינאי לנועלת הפרמיירליג קרדיף בתקווה לעזור לה להיחלץ מהתחתית, כשנרכש תמורת שיא מועדון של 18 מיליון ליש"ט. רק אתמול פרסם סאלה ציוץ פרידה מנאנט, אליה חזר ליממה כדי להיפרד מהחברים ולעזוב רשמית את צרפת לטובת חיים בקרדיף.


La ultima ❤️ ciao @FCNantespic.twitter.com/SV1dNHbYYH

— Emiliano Sala (@EmilianoSala1) January 21, 2019


קרדיף מסרה לאחר האישור כי סאלה היה על המטוס: "אנחנו בהלם מהחדשות ששמענו על כך שאבד קשר עם המטוס. ציפינו שאמיליאנו יגיע בלילה ויערוך היום אימון ראשון. הבעלים והיו"ר מוטרדים מהסיטואציה והחלטנו לבטל את אימון הבוקר כדי להיות במחשבותינו עם אמיליאנו והטייס. אנו מודים לאוהדים ולעולם הכדורגל על התמיכה בזמנים קשים. ממשיכים להתפלל לחדשות טובות".


Cardiff's Executive Director Ken Choo has released a statement on Emiliano Sala.

Latest: https://t.co/HbV8bVtJlMpic.twitter.com/TfVf26UcdM

— Sky Sports Premier League (@SkySportsPL) January 22, 2019


מקורות בצרפת מסרו בצהריים כי המטוס שהיה בדרכו מנאנט לאנגליה אחרי שסאלה נפרד משחקני הקבוצה, לא הצליח להמריא ברוח החזקה והתרומם משדה התעופה רק בניסיון הרביעי. מאמנו של סאלה לשעבר בקאן פטריס גרנדה אמר: "אני יושב מול מסך הטלוויזיה מהבוקר ומחכה לראות שהחדשות הרעות יתחלפו כי הוא היה השחקן שעשה את החיים שלי נפלאים כשאימנתי אותו על המגרש ומחוצה לו".


סאלה בן ה-28 היה השחקן הראשון שיצא מאקדמיית הכדורגל "פרויקטו קרסר" של בורדו, שהקימה את האקדמיה בשיתוף עם גורמים בארגנטינה. הוא הגיע לצרפת ב-2010 ושיחק חמש שנים בבורדו. בשנים אלה היה מושאל גם לאורלאן, ניור וקאן. סאלה הפך לילד השני של מאמן בורדו עד גיל 16 מרסלו ואדה, גם הוא ארגנטינאי. הוא טיפח אותו ואפילו אירחו אותו אצלו בבית.


נשיא נאנט ואלדמר קיטה אמר: "הוא היה מנומס, נערץ וכולם אהבו אותו. אני עדיין מתפלל שנמצא אותו. אפילו לא ידעתי שחזר להיפרד מכולם". 


Nantes President Waldemar Kita reacts to Emiliano Sala's disappearance over the English Channel: "He was a polite, kind and adorable boy, loved by everyone… I was not even aware that he was at Nantes… I am still hopeful that we will find him." https://t.co/TnJcKxDhB2

— Get French Football News (@GFFN) 22 בינואר 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי