צפו ב-0:5 של מנצ'סטר סיטי על ברנלי, ווימבלדון הדהימה את ווסטהאם

גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס | Gettyimages

הריצה של התכולים נמשכה בגביע, כשז'סוס, ברנרדו, דה בריינה, לונג (עצמי) ופנדל של אגוארו מחצו בדרך לשמינית. וולבס ניצלה מהדחה בשרוסברי, מילוול העיפה את אברטון ונועלת הליגה השלישית גברה 2:4 על הפטישים

קבוצות: ברנלי
(גודל טקסט)

שלב 32 האחרונות בגביע האנגלי נמשך גם היום (שבת), ובמוקד המשחקים היה המפגש באיתיחאד, בו מנצ'סטר סיטי התעללה בברנלי בקרב על טהרת הפרמיירליג ודרסה יריבה נוספת, הפעם הסתפקה בחמישייה קלילה.

עוד היום, מילוול מהצ'מפיונשיפ הדיחה את אברטון עם 2:3 בדקה ה-90, ווימבלדון המדורגת אחרונה בליגה השלישית הדהימה 2:4 את ווסטהאם, וולבס ניצלה מהדחה אצל שרוסברי מהליגה השלישית כשמחקה פיגור כפול והשוותה ל-2:2 בתוספת הזמן וברייטון ובירם כיאל (90 דקות) סיימו ב-0:0 ביתי מול ווסט ברומיץ' מצמרת הצ'מפיונשיפ וייצאו למשחק חוזר.

מנצ'סטר סיטי – ברנלי 0:5
אחרי שני ההפסדים הרצופים בדצמבר, מנצ'סטר סיטי שינתה כיוון וחזרה לדרוס. 0:7 על רותרהאם בסיבוב הקודם בגביע, 0:9 על ברטון בחצי גמר גביע הליגה וניצחונות 0:3 על וולבס והאדרספילד בפרמיירליג, כשגם בגומלין נגד ברטון היא ניצחה 0:1 – מאזן מושלם ושער אחד בלבד שספגה ב-2019, בניצחון על ליברפול 1:2 במשחק העונה. היום היא התעללה בהרכב משני של ברנלי וסיימה ב-0:5 קליל בדרך לשלב הבא.


דה בריינה. בישל וכבש במחצית השנייה (AFP)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל וקר, ג'ון סטונס, ניקולאס אוטמנדי, דנילו, פרננדיניו (דויד סילבה, 66), אילקאי גונדואן, ברנרדו סילבה, קווין דה בריינה (פיל פודן, 75), ריאד מאחרז, גבריאל ז'סוס (סרחיו אגוארו, 75)

ברנלי: ניק פופ, קווין לונג, ג'יימס טרקובסקי, בן גיבסון, סטיבן וורד, צ'רלי טיילור, רוברט בריידי (ג'ק קורק, 46), ג'פרי הנדריק, סטיבן דפור (אשלי ווסטווד, 77), מאטיי וידרה (כריס ווד, 62), דוואייט מקניל.

מהלך משחק
דקה 23, 0:1 למנצ'סטר סיטי: שער אדיר של גבריאל ז'סוס. הברזילאי חלף על פני לונג וטרקובסקי ומקרוב בעט כדור חזק שפגע ברגלו של פופ וחדר לרשת. יתרון מוצדק לתכולים.


ז'סוס. שמונה שערים בארבעת המשחקים האחרונים בהם פתח (Gettyimages)

דקה 48: טעות ענקית של אוטמנדי הייתה צריכה להסתיים בשוויון מרגלי וידרה, אבל החלוץ באחד על אחד מזווית אלכסונית בעט לרשת החיצונית.

דקה 52, 0:2 למנצ'סטר סיטי: התקפת מעבר קטלנית הסתיימה במסירה של דה בריינה לברנרדו סילבה, שהשתחרר מלונג ובעט כדור שפגע בבלם וגם בפופ בדרך לרשת.

דקה 67, 0:3 למנצ'סטר סיטי: התקפה לתפארת של אלופת אנגליה הסתיימה בבעיטה חדה לפינה הרחוקה, דה בריינה הצטרף לחגיגה ולמעשה כבר אפשר לומר שהעלה את סיטי לשלב הבא.


דה בריינה מניף את הרגל ומצטרף לרשימת הכובשים (Gettyimages)


דקה 73, 0:4 למנצ'סטר סיטי:
שוב דה בריינה מעורב, אבל אחרי שבישל וכבש הוא העביר רוחב שלונג ניסה להרחיק והכניס את הכדור לשערו שלו. 

דקה 85, 0:5 למנצ'סטר סיטי: הסיוט של לונג נמשך. הפעם בלם ברנלי הכשיל את דויד סילבה ברחבה, סרחיו אגוארו שעלה מהספסל תרגם את הפנדל לשער חמישי.


אגוארו. קינח עם השער החמישי והאחרון (Gettyimages)

שרוסברי – וולבס 2:2
הסנסציה הגדולה של הגביע האנגלי כמעט נרשמה במגרשה של היריבה מהליגה האנגלית הראשונה, השלישית בטיבה, אבל הזאבים חזרו מפיגור כפול ובדקה ה-93 ניצלו מהדחה. ראול חימנס המקסיקני עלה מהספסל בדקה ה-59, 12 דקות אחרי שגרג דוקרטי הסקוטי הדהים את האורחת מהפרמיירליג. בדקה ה-71 לוק ווטרפול הכפיל, אבל חימנס בדקה ה-75 והמגן האירי מאט דוהרטי שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-93, קבעו 2:2 וקבעו משחק חוזר.

מילוול – אברטון 2:3
ההפתעה הגדולה של הסיבוב הרביעי בגביע נרשמה במילוול, שם קבוצת התחתית בצ'מפיונשיפ הדהימה את אברטון הלא יציבה. רישארליסון בדקה ה-43 כבש ראשון, לי גרגורי איזן עוד בזמן הפציעות של המחצית הראשונה וגם כשג'נק טוסון המחליף כבש בדקה ה-72, המקומיים לא נבהלו והפכו משערים של ג'ייק קופר (75) ומארי ווואלאס ארבע דקות בתוספת הזמן. הכיסא של מנג'ר הטופיז מרקו סילבה כבר רועד.


העיפה את אברטון בדקה ה-94. מילוול (AFP)

ווימבלדון – ווסטהאם 2:4
אם חשבנו שבמילוול נרשמה ההפתעה הגדולה של הסיבוב, אז במגרשה של קבוצת האוהדים שהוקמה ב-2003, נועלת הליגה האנגלית הראשונה – השלישית בטיבה – נרשמה סנסציה ענקית. ווימבלדון הדהימה 2:4 את ווסטהאם מהפרמיירליג והעפילה על חשבונה לשלב הבא. מנואל פלגריני אמנם לא פתח עם ההרכב החזק ביותר, אבל הוא כן כלל מספר שחקני מפתח כגון אנדי קארול וחאבייר הרננדס בחוד ומארק נובל, רוברט סנודגראס ומיקאיל אנטוניו בקישור, אבל בדקה ה-46 היו אלה המקומיים ביתרון 0:3 אדיר.

קווסי אפייאה (34) וסקוט ואגסטאף (41 ו-46) מצאו את הרשת של אדריאן והיממו את פלגריני, שבהפסקת המחצית, עוד בפיגור כפול, ביצע את כל שלושת החילופים והכניס את לוקאס פרס, פליפה אנדרסון וראיין פרדריקס. שניים מהמחליפים, פרס (57) ואנדרסון (71) בבעיטה חופשית יפהפייה צימקו, אבל זה היה מעט מדי ובעיקר מאוחר מדי. בדקה ה-88 המקומיים אף כבשו את הרביעי מרגלי המחליף טובי סיביק, שכעבור שתי דקות על הדשא כבש את שערו הראשון בקריירה.


מארק נובל. הפטישים לא מאמינים שזה קרה להם (Gettyimages)

תוצאות נוספות
ניוקאסל – ווטפורד 2:0
אקרינגטון סטנלי – דרבי קאונטי 1:0
סוונזי – גילינגהאם 1:4
דונקסטר רוברס
 – אולדהם אתלטיק 1:2
ברייטון – ווסט ברומיץ' 0:0
מידלסברו – ניופורט קאונטי 1:1
פורטסמות' – ק.פ.ר 1:1

עוד באותו נושא: גביע אנגלי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי