פפ: "מנצ'סטר סיטי לא בנויה לזכות בכל התארים"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מנג'ר אלופת אנגליה התייחס לסיכויים של קבוצתו בהמשך העונה: "כל פעם שהעיתונאים מדברים על זה אנחנו מפסידים". מטרות הקבוצה: "אנחנו רוצים לחקות את ברצלונה, באיירן ויובנטוס. ממליץ לכל הקבוצות לעשות את זה"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי תשחק מחר (שלישי) בסיינט ג'יימס פארק נגד ניוקאסל במסגרת מחזור אמצע השבוע בפרמיירליג (21:45, חגיגה אנגלית בספורט1). לפני המשחק התראיין המנג'ר פפ גווארדיולה ודיבר על מספר נושאים, בין השאר אמר כי היה רוצה שסיטי תצטרף לענקיות של אירופה, שלדעתו היו בעשור האחרון ברצלונה, באיירן מינכן ויובנטוס. בנוסף, למרות הניצחון 0:5 על ברנלי בגביע האנגלי, פפ עדיין התעקש שקבוצתו לא תזכה העונה בארבעה תארים.

זכייה של סיטי בליגת האלופות: "אמרתי הרבה פעמים שאנחנו לא בנויים לזכות בכל התארים. תודה רבה לעיתונאים שהם נדיבים כל כך עבורנו, אבל כל פעם שאתם מדברים על זכייה בכל התארים אנחנו מפסידים במשחק. נראה לי שכל מה שאתם מחפשים זה לעשות פרובוקציה".

המנג'ר נשאר על המועמדות לזכייה בליגת האלופות ולא כלל ביניהן את ריאל מדריד שעשתה זאת בשלוש העונות האחרונות: "ברצלונה, באיירן ויובנטוס כי הן משלבות הצלחה בליגות שלהן עם הצלחה באירופה. בכל עונה הם זוכים בתארים מקומיים ובאירופה. זה חשוב שבסוף ינואר אנחנו עדיין בתמונה ובמועדונים גדולים זה ההבדל הגדול ביניהם לכל השאר".

הסיבה שברצלונה, יובנטוס ובאיירן הכי טובות: "זה קורה בגלל שהקבוצות האלה תמיד מנסות מחדש. לא משנה מה קרה בעבר, הן מנסות שוב. זה הדבר שהכי קשה לעשות. לזכות בתואר אחד או שניים זה אפשרי, אבל לזכות כל פעם מחדש זה הכי קשה. העקביות שלהן מדהימה אותי. לשחק כל שלושה ימים במשך 10-11 חודשים בשנה לאורך עשר שנים רצופות… אז זה אני מכבד ומעריץ יותר מכל בקבוצות האלה. זה יהיה החלום שלי לעשות את זה עם סיטי. אנחנו מנסים לעשות זאת בכל משחק ובכל תחרות".


פפ. מעריץ את ברצלונה, באיירן ויובנטוס (Gettyimages)

המטרה של סיטי: "יהיה קשה להיות אחת מהקבוצות גדולות כמו ברצלונה, באיירן מינכן ויובנטוס, אבל אנחנו רוצים לחקות אותן לפחות. לפעמים אתה בר מזל ולפעמים לא. אני רוצה לרוץ עד הסוף לאליפות ועלינו גם לגמר גביע הליגה. שאפו לשחקנים שלי. להתכונן למשחק נגד שאלקה בליגת האלופות הופך אותנו לקבוצה טובה יותר. אני ממליץ לכל הקבוצות לחקות את שלושת הקבוצות עליהן דיברתי ולא קבוצות אחרות".

בנוסף, עודד פפ את שחקניו לנסות לזכות בכל התארים למרות עומס המשחקים. בשבוע בו יתקיים גמר גביע הליגה בין סיטי לצ'לסי אמור היה להיערך משחק נגד אברטון בגודיסון פארק, שהוזז לשישה בפברואר. גם הדרבי של מנצ'סטר, שאמור היה להתקיים ב-16 במארס יוזז לאפריל אם אחת הקבוצות תגיע לרבע גמר הגביע האנגלי. בכל אופן, הסיטיזנס צפויים לשחק 22 משחקים תוך 79 ימים.

על העומס הצפוי אמר: "כשהכנתי את לוח הזמנים לקראת המשחקים נגד ארסנל ונגד צ'לסי, היו לי שמונה ימים. עכשיו יש לי את המשחק של אברטון באמצע. אני לא יכול לתת לשחקנים יום אחד של חופשה. היו לנו הרבה משחקים ככה ולכן אני אומר לשחקנים שייהנו מלוח המשחקים הצפוף הזה. זו זכות עבורם לשחק בכל כך הרבה משחקים. כשאתה בן 35 אתה אולי רוצה כבר חופשה ואתה תקבל אותה, אבל לצעירים זו זכות לשחק בכל כך הרבה משחקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי