קלופ: "אם נזכה, זו אליפות של כוח רצון". חשש שוואן דייק נפצע

מוחמד סלאח, יורגן קלופ
מוחמד סלאח, יורגן קלופ | AFP

אחרי ה-1:2 הדרמטי באנפילד על טוטנהאם, מנג'ר ליברפול הודה: "אנו רוצים לזכות, זו משימה שהתחלנו לפני תשעה חודשים". מוחמד סלאח ירה: "אומרים שאני בעונה חלשה, אבל שחקנים עם מספרים כמו שיא נמצאים בשיא"

(גודל טקסט)
ליברפול עושה את זה בדרך הקשה וגורמת בדרך לאוהדיה הרבה דפיקות לב. הניצחון על טוטנהאם 1:2 אתמול (ראשון) בתחילת תוספת הזמן היה אולי הכי חשוב העונה, כי קשה להאמין שמעידה נוספת בשלב כה קריטי הייתה מאפשרת להם להמשיך לרדוף אחרי מנצ'סטר סיטי, שהייתה נשארת בפסגה ויכולה ביום רביעי לפתוח פער של שלוש נקודות כשלזכותה גם יתרון בהפרש השערים.


האוהדים באנפילד נראו מיואשים אתמול בדקות הסיום, בוודאי לאחר שטוטנהאם החמיצה מספר הזדמנויות קורצות להשלים מהפך, אבל דווקא אז מוחמד סלאח באחת הפעולות היפות שלו במשחק נגח, לוריס הדף על טובי אלדרווירלד והיה זה בסופו של דבר שער עצמי די אומלל שהחזיר את ליברפול למקום הראשון בטבלה והשאיר את חלום האליפות הראשונה מאז 1990 בחיים.


לא קשה לדמיין איזה דקות מתוחות עברו על יורגן קלופ על הקווים כשחשש כי טוטנהאם למעשה העניקה למנצ'סטר סיטי את הכרטיס לזכייה באליפות. בסיום אמר המנג'ר הגרמני: "אם נזכה באליפות זה יהיה רק בזכות כוח הרצון העז של הקבוצה הזאת. התחלנו את המשימה לזכות באליפות לפני תשעה חודשים ורצינו להגיע למיקום הכי גבוה האפשרי בשתי מסגרות. עשינו את זה בדרך שלנו. הבחורים השתפרו כל כך, אבל אנחנו צריכים למצוא דרך לנצח משחקים יותר בקלות. עד עכשיו הדרך הזאת עובדת ואם נהיה ראשונים בסיום העונה זו תהיה אליפות של כוח רצון. אנחנו רוצים אותה".



"אליפות של כוח רצון אם נזכה, ואנחנו רוצים לזכות" (Gettyimages(


על היכולת: "אנחנו מסתגלים למצבים כל פעם קצת יותר טוב. כשאתה סופג במתפרצת כמו שספגנו אף אחד לא מאושר אבל גם לנו היו מצבי כיבוש. אני מרוצה מהגישה של השחקנים. ספגנו כי במחצית השנייה לא היינו טובים כמו בראשונה. טוטנהאם שינתה שיטת משחק, דני רוז שיחק גבוה יותר ואנחנו עשינו כמה דברים פחות טוב. רוז עשה את ההבדל. לא הצלחנו להשתלט על המשחק".


זה היה משחק שביעי העונה בו ליברפול מנצחת ממש בדקת הסיום, אבל היו גם חדשות רעות לליברפול אחרי שוירג'יל ואן דייק נפצע כשהתנגש במוסא סיסוקו בדקה ה-85. קלופ אמר על כך: "נצטרך לראות מה מצבו. לא יודע אם סובב את הרגל או קיבל מכה מסיסוקו, אבל ראיתי אותו על הרגליים בראיונות".


אגב, ליברפול כבשה אתמול את השער ה-400 בעידן יורגן קלופ. רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח כבשו כל אחד 64 שערים עבורו, סאדיו מאנה 53, פיליפה קוטיניו 37, דניאל סטארידג' 25. בתקשורת, בעיתון "הגארדיין" הראו בשער את בלם טוטנהאם טובי אלדרווירלד כובש את השער העצמי תחת הכותרת של קלופ: "המזל הזה הגיע לנו".


GUARDIAN SPORT: Liverpool Lifeline #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/xKd66B5bz6

— Neil Henderson (@hendopolis) 31 במרץ 2019


סלאח התחבק עם קלופ בסיום ואפשר היה להבין אותו. כבר שמונה משחקים לא כבש המצרי, מאז ה-9 בפברואר, אבל אתמול פעולה אחת שלו הצילה את כל העונה עבור ליברפול. ב"דיילי מייל" נכתב שסלאח לחוץ לכבוש כדי להיות החלוץ הכי מהיר בתולדות ליברפול שהגיע ל-50 שערים, אבל הלחץ הזה מזיק לו וגורם לכך שהוא בועט מכל מצב – אפילו ממצבים לא בטוחים ופחות מוסר לשחקנים שנמצאים בעמדות טובות יותר – אבל קלופ מאמין בו ולא החליף אותו וזה השתלם בסיום.


סלאח אמר לבלם ליברפול לשעבר והפרשן כיום ג'יימי קארגר בראיון טלוויזיה: "אני לא כובש באחרונה, אבל יש שחקנים עם אותם מספרים שלי שאומרים שזה שיא הקריירה שלהם ולי אומרים שאני בעונה חלשה. לא אכפת לי שאני לא כובש, כי חשובות יותר שלוש הנקודות בכל משחק. האוהדים בטירוף כי הם רוצים לזכות באליפות ואנחנו עושים הכל כדי שזה יקרה".


מנגד, טוטנהאם לא ניצחה בליגה כבר חמישה מחזורים רצופים, מאז ה-10 בפברואר, והמאזן של מאוריסיו פוצ'טינו שגם אתמול ישב ביציע זכר להרחקתו הוא ניצחון אחד על ליברפול ב-11 משחקים. פוצ'טינו היה הרוס אחרי המשחק, אבל אמר לשחקנים שיש להם עדיין סיכוי להבטיח את הכרטיס לאלופות בשנה הבאה. "אמרתי לשחקנים שיש לנו עוד שבעה משחקי ליגה וצריך לשכוח מה היה ולהסתכל קדימה. יש לנו מיני ליגה שמתחילה ביום רביעי נגד קריסטל פאלאס באיצטדיון החדש".


הוגו לוריס
נשאל על השער העצמי והודה: "לא יודע מה בדיוק קרה. ניסיתי לתפוס את הכדור פעמיים, אבל הוא לא קפץ ואז ניתז מהרגל של טובי אלדרווירלד. המזל היה לטובת ליברפול".



סלאח. הנגיחה שלו הסתיימה בשער עצמי וניצחון דרמטי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי