פוצ'טינו יעזוב את טוטנהאם בקיץ? "כדורגל זה ביזנס"

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

אחרי שטוטנהאם סיימה לבנות את האצטדיון החדש, המאמן טען כי המועדון צריך לבנות קבוצה ברמה של המתקן החדיש שלה: "זה תלוי בדניאל לוי אם אהיה מעורב בקיץ או שלא. אני טיפוס רומנטי, אבל כדורגל הוא ביזנס"

(גודל טקסט)

חגיגה ענקית תהיה היום (רביעי) באצטדיון החדש של התרנגולים "טוטנהאם הוטספר סטאדיום", כאשר הם יחנכו אותו מול קריסטל פאלאס (21:30, שידור ישיר בספורט1). אבל כעת המנג'ר הארגנטינאי מאוריסיו פוצ'טינו לא מוכן לשתוק יותר והוא דורש מהיו"ר של טוטנהאם דניאל לוי לבצע רכש גדול בקיץ, אחרת הוא יעזוב.

פוצ'טינו הוזכר כמועמד לאמן את מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד, אבל שתי הקבוצות כבר החתימו מאמנים. לפי ה"מירור", המאמן אמר ליו"ר כי עכשיו כשטוטנהאם תשחק במגרש הכי חדיש בעולם, היא זקוקה גם ליצור קבוצה בהתאם לרמת האצטדיון.

טוטנהאם היא הקבוצה היחידה בפרמיירליג שלא רכשה שחקנים בשני מועדי ההעברות האחרונים ופוצ'טינו אמר על כך כי זה כמו לקבל עונש אמברגו מפיפ"א: "זה תלוי בדניאל אם אהיה מעורב בקיץ או לא. אני טיפוס רומנטי, אבל כדורגל הוא לא דבר רומנטי. אנשים לא אוהבים לפעמים לשמוע את האמת, אבל כדורגל הוא ביזנס. כעת יש לנו אצטדיון טוב יותר ומתקן אימונים משודרג. כדי להתחרות אנחנו צריכים להיות ברמה של המתקנים שלנו".


מאוריסיו פוצ'טינו. "כדורגל הוא ביזנס" (Gettyimages)

לפי העיתון, המנג'ר אמר לדניאל לוי שטוטנהאם תוכל להתחרות בקבוצות הגדולות בכדורגל האנגלי רק אם תשקיע כספים ברכש כמו ליברפול. כרגע הקבוצה נמצאת בירידה גדולה ביכולתה אחרי חמישה משחקי פרמיירליג ללא ניצחון. בקיץ היא עלולה לאבד את כריסטיאן אריקסן שמבוקש בריאל מדריד, ותדרוש עליו 150 מיליון ליש"ט (סכום מופרז לכל הדעות).

השוער הצרפתי הוגו לוריס נמצא בירידה ביכולתו, הבלם הבלגי טובי אלדרווירלד עשוי לעזוב ב-25 מיליון ליש"ט בלבד ויש גם בעיה עם ויקטור וואניימה שפצוע כל הזמן. גם החלוץ המאכזב פרננדו יורנטה עשוי לעזוב. הארי קיין זקוק בדחיפות לחלוץ מחליף ברמה גבוהה והוא לא יוכל לסחוב את הקבוצה לבדו.

פוצ'טינו אמר על ההפסד לליברפול: "דיברתי עם דניאל לוי ואמרתי לו 'תראה נגד מי שיחקנו. וירג'יל ואן דייק בלם שעלה להם 75 מיליון ליש"ט, השוער אליסון עלה 70 מיליון ועל הספסל היו להם שני קשרים שביחד שווים 100 מיליון ליש"ט. אני בן 47 ויש לי כבר ניסיון רב בתחום הזה. היה ברור לי שהיינו צריכים לשלם על האצטדיון (קרוב למיליארד ליש"ט), אבל אנחנו צריכים לדבר על המשך המדיניות אם אנחנו רוצים להתחרות מול הגדולות באירופה, ואני מדבר על ברצלונה, באיירן מינכן, יובנטוס, ריאל מדריד והגדולות באנגליה'".


האצטדיון החדש של טוטנהאם (צילום מסך דיילי מייל)‎

המאמן הארגנטינאי הוסיף: "האחריות שלי לפני חמש שנים הייתה לומר למועדון מה צריך ולהעביר את התקופה כל עוד האצטדיון היה בבנייה. עכשיו האחריות שלי היא לומר להם שהצעד הבא שחשוב הוא לחשוב כמו מועדון גדול וזה יהיה איתי או בלעדי".

כמה נתונים על האיצטדיון החדש של טוטנהאם: 1800 מסכים קטנים הותקנו באצטדיון, ועוד ארבעה מסכים הכי גדולים באנגליה, 62,062 אלף מקומות (האצטדיון השני בגודלו אחרי אולד טראפורד, מלבד וומבלי בו משחקת הנבחרת), 5000 ליטרים של בירה ימזגו במגרש בכל דקה נתונה, 471 תאי שירותים, משטח דשא מותאם ל-NFL שניתן להחליף בתוך 25 דקות.

היציעים קרובים לכר הדשא. המרחק מהשורה הראשונה רק 4.9 מטר לעומת 18 מטר בוומבלי. הכיסאות רחבים ב-10 מילימטר מאלה שהיו באצטדיון הישן, ובכיסאות הפרימיום יש חימום וחיבור USB. היציע הדרומי הבודד בו יישבו האוהדים השרופים הוא הגדול באנגליה. הוא מכיל 17,500 מקומות, כשבטוטנהאם מקווים שהוא יהיה כמו החומה הצהובה באצטדיון של דורטמונד.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי