שלוש קבוצות רכישה מעוניינות בצ'לסי, אברמוביץ' נקב במחיר

רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ' | Gettyimages

רומן אברמוביץ', שלא יכול להיכנס לאנגליה מזה שנה, מנהל את המועדון בשלט רחוק ולפי הדיווחים דורש 2.5 מיליארד ליש"ט. האוליגרך ביטל את תוכנית הבנייה של המגרש החדש ועתיד המועדון לוט בערפל

(גודל טקסט)

בעלי צ'לסי רומן אברמוביץ', לא יכול להיכנס לאנגליה כמעט שנה ממאי 2018  לאחר שהוויזה שלו לא חודשה בשל מלחמות פוליטיות בין בריטניה לרוסיה. הדבר יצר נתק מסוים בין הבעלים לקבוצה הלונדונית שמתנהלת בשלט רחוק ואותה מאמן מאוריציו סארי. כתוצאה מכך כבר היו בעבר ידיעות לפיהן אברמוביץ' רוצה למכור את צ'לסי  ולא ברור אם יישאר הבעלים של הקבוצה בעתיד הקרוב. בינתיים במועדון האנגלי מכחישים אך כמו שאומרים אין עשן בלי אש. ב"מייל און סאנדיי" נכתב כי שלוש קבוצות רכישה במו"מ עם צ'לסי על קניית המועדון במחיר של 2.5 מיליארד ליש"ט אותו קבע אברמוביץ'.

ב"טלגראף" האנגלי פורסם גם כן שצ'לסי נמצאת על פרשת דרכים ויש הרגשה של חוסר ודאות לגבי עתידה. המיליארדר רכש את הקבוצה בזמנו על ידי תיווך של פיני זהבי ב-60 מיליון ליש"ט מקן בייטס הבעלים בקיץ 2003 והוסיף 80 מיליון ליש"ט כדי לשלם את חובותיה ומאז שינה את נוף הכדורגל באנגליה. מי שטוען כל הזמן שאברמוביץ' לא רוצה למכור הוא נשיא הכבוד של הקבוצה ברוס בק. בינתיים האוליגרך מתגורר בתל אביב. אברמוביץ' דאג לרכוש כל שנה מאז 2011 כרטיסים לתאי VIP באיצטדיון בשווי 1 עד 3 מיליון ליש"ט, אבל זו הפעם הראשונה שלא עשה זאת. אברמוביץ' חתם עם בנק שייצג אותו במו"מ.

לפי הפרסומים, שלוש קבוצות עיקריות רוצות לרכוש את הבלוז. אחת בסיסה באסיה, אחרת בארה"ב והשלישית בבריטניה. האיש הנחשב להכי עשיר בבריטניה ג'ים רטקליף בעל חברות כימיקלים ששוויו 21 מיליארד ליש"ט הביע עניין בקבוצה. ראשי צ'לסי הודו לא רשמית שהחלו שיחות גישושים. החוב של צ'לסי לאברמוביץ' עלה השנה ב-75 מיליון ליש"ט ובסך הכל אברמוביץ' השקיע במועדון 1.25 מיליארד ליש"ט והוא ירצה לראות את הכסף חזרה אם ימכור את הקבוצה.


רומן אברמוביץ'. דורש 2.5 מיליארד ליש"ט (Gettyimages)

לפי חברת "אוקוול קפיטל" המתמחה בתיווך למכירת קבוצות ספורט בעולם, החברות מארה"ב ואסיה רוצות את צ'לסי למטרת רווח בטענה שחלק מהקבוצות בפרמיירליג הכריזו על רווחים העונה כמו טוטנהאם, ליברפול וברנלי. מנהל החברה דוג הארמר אמר: "השנה יש שוב עניין לרכוש קבוצות אנגליות. מחירי זכויות השידור באנגליה עצמה אולי ירדו, אבל מחוצה לה יש עלייה רצינית במחירים ולפי הצפי המחירים רק יעלו ויעלו בשנים הבאות".

המיליארדר האנגלי רטקליף רוצה אף הוא לרכוש את צ'לסי, אבל מעריך את העיסקה בהרבה פחות מ-2.5 מיליארד ליש"ט והוא שוקל גם את רכישתה של נאנא הצרפתית. בעבר דווח כי אברמוביץ' דחה הצעות בגובה שני מיליארד ליש"ט. התוכנית לבנות איצטדיון חדש בהשקעה של 1.2 מיליארד ליש"ט עם 60 אלף מקומות בוטלה על ידי הרוסי מיד אחרי שלא קיבל את הויזה שלו. מצבה של הקבוצה לא נראה ורוד בכל מקרה.

פיפ"א הטילה עליה אמברגו של שני חלונות ההעברה, אדן הזאר הכוכב הגדול רוצה לעזוב ויש אפשרות שהיא תשחק עוד עונה בליגה האירופית והמנג'ר שלה מאוריציו סארי סופג שריקות בוז מהאוהדים כמעט אחרי כל משחק. הסגל נראה מזדקן למרות שהצעירים קאלום הדסון-אודוי ורובן לופטוס-צ'יק שותפו מול ליברפול בהפסד 2:0. בעיתון נכתב: "יש הרבה יותר סימני שאלה מאשר תשובות על עתידה של צ'לסי".


צ'לסי חוגגת. "יותר סימני שאלה מאשר תשובות" (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי