ואן דייק: "אם בעונה הבאה נצטרך 100 נק' בשביל אליפות, זה מה שנעשה"

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | Gettyimages

הסיכוי של ליברפול לזכות ("חייבים להיות ריאליים"), התחושות ("הגענו כל כך קרוב, זה עלול להיות מאכזב"), סיטי ("מה שהם עושים פשוט בלתי נתפס"). רגע לפני מחזור ההכרעה בפרמיירליג, שחקן העונה מדבר על הכל

(גודל טקסט)

לאחר המהפך המדהים נגד ברצלונה והעלייה לגמר ליגת האלופות, ליברפול ניצבת בפני רגע גורלי נוסף בדמות משחק ביתי נגד וולבס (ראשון ב-16:50, שידור ישיר בספורט2) בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון תחסל סופית את הסיכויים לזכות באליפות לראשונה מזה 29 שנים. גם שלוש נקודות לא יספיקו לחבורה של קלופ אם מנצ'סטר סיטי תגבור בחוץ על ברייטון (ראשון ב-16:50, שידור ישיר בספורט3) במחזור הסיום של הפרמיירליג.

ניצחון של ליברפול על וולבס יוביל לכך שהיא תסיים את העונה עם לא פחות מ-97 נקודות – המאזן השלישי בטיבו מאז שנוסדה הפרמיירליג, אולם גם זה כאמור עשוי לא להספיק. "הרגע הגורלי הגיע, אבל אנחנו חייבים להיות ריאליים", הסביר וירג'יל ואן דייק בראיון מיוחד שהעניק בממלכה לקראת מחזור הסיום הדרמטי. "בעקבות היכולת שמנצ'סטר סיטי הציגה לאורך כל העונה כולם מצפים שהיא תנצח את ברייטון, אבל בכדורגל לעולם אי אפשר לדעת. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות הוא להתרכז במשחק שלנו נגד וולבס, שהיא יריבה לא קלה בכלל".

ואן דייק החמיא ליריבה שתפגוש ליברפול במשחק האחרון של העונה באנפילד: "כולם מדברים על האפשרות שברייטון תעשה משהו ואולי לא תפסיד, אבל אנחנו חייבים להתרכז אך ורק במשימה שמצפה לנו. וולבס עשתה עונה יוצאת מן הכלל והצליחה להקשות על כל הקבוצות, לא סתם היא נמצאת במקום השביעי בטבלה".

"אנחנו משחקים בבית, זו ההופעה האחרונה שלנו לעיני הקהל שלנו ואנחנו רוצים להשאיר את כל מה שיש לנו על כר הדשא וכך גם נעשה", הבהיר בלם נבחרת הולנד. "אם ננצח, נוכל להגיד שעשינו את מה שהיה תלוי בנו ואחר כך נתפנה לראות מה קורה במשחק של סיטי בברייטון. לאורך כל העונה הוכחנו שאנחנו אף פעם לא מוותרים, ממשיכים להאמין בדרכנו ועושים את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר".


"לאורך כל העונה הוכחנו שאנחנו אף פעם לא מוותרים" (Gettyimages)

"לפעמים בכדורגל יש לך מזל, אבל אתה חייב להמשיך כל הזמן לעשות את הדברים באותה דרך. עבר עלינו שבוע מדהים בליגת האלופות ועכשיו נראה איך הדברים יתפתחו במחזור הסיום של העונה ביום ראשון. אנחנו ממש קרובים למקום הראשון, אז כמובן שנהיה מעט מאוכזבים אם בסופו של דבר לא נזכה באליפות", הודה ואן דייק.

ההולנדי החמיא ליריבה הגדולה מנצ'סטר סיטי: "הם הציבו רף גבוה לכולן לאורך כל העונה. הם היו נפלאים מהרגע הראשון וצריך לזכור שזו העונה השנייה ברציפות שהם מציגים את אותה יכולת מדהימה – זה פשוט בלתי נתפס. אנחנו מבחינתנו חייבים להישאר עם ראש מורם, יש לנו משחק שהוא כמו גמר נגד וולבס וגם אם לא נזכה, אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו על הדרך בה שיחקנו והתוצאות שהשגנו לאורך כל העונה".

ואן דייק הבטיח לאוהדי ליברפול שזו תחילתה של תקופה מופלאה: "זו רק תחילת הדרך עבור ליברפול, הגעתי לכאן בחורף שעבר ועשינו התקדמות גדולה, המועדון ביצע קפיצת מדרגה. יש לנו המון דברים חיוביים לקחת מהעונה הזו לקראת העונה הבאה, כשהמטרה היא לעשות את זה שוב ואפילו בצורה טובה יותר. הדבר החשוב ביותר הוא המשכיות. אם בשביל לזכות באליפות נצטרך להשיג בעונה הבאה 100 נקודות, זה מה שננסה לעשות. אנחנו עדיין במירוץ העונה וצריך להמשיך להאמין למרות שזה לא בידיים שלנו".

העונה המוצלחת שעוברת עליו מבחינה אישית: "אנשים אמרו שאני בורח משחקני התקפה (צוחק), אבל אני מנסה לא לתת לאף אחד לעבור אותי. כולם יכולים לומר מה שהם רוצים, אני חושב שהדרך בה אני משחק עובדת לי לא רע. בגיל צעיר בתור שחקן התקפה למדתי ברחובות שאתה לא רוצה להיתקל במגן שמכריח אותך לקבל החלטה, כך אני משחק כיום ואני מקווה להמשיך להשתפר".


עונה בלתי נתפסת. מנצ'סטר סיטי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי